ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در تایلند

رشته بیهوشی در تایلند

رشته بیهوشی در تایلند به عنوان یکی از رشته های گروه پزشکی در این کشور شناخته می شود که نیاز بازار کار حوزه پزشکی در این کشور نیز هست. حال باید در نظر داشت که تایلند یکی از کشورهای شرق آسیا است که در حال توسعه است و نیروی کار متخصص در این کشور نیز به شدت در حوزه های پزشکی مورد نیاز است. به همین دلیل باید انتظار داشت که افرادی که در این کشور به تحصیل در رشته های علوم پزشکی می پردازند، این فرصت را خواهند داشت که به سرعت جذب بازار کار شوند اما آیا دانشجویان پزشکی نیز می توانند در کشور تایلند به کار پس از تحصیل مشغول شوند؟

یکی دیگر از سوالاتی که همواره در رابطه با این رشته های تحصیلی مطرح می شود، تعداد دانشگاه هایی است که می توان به صورت آزاد آن ها را برای تحصیل انتخاب کرد. رشته بیهوشی در تایلند نیز در دانشگاه های خاصی ارائه می شود و به همین دلیل علاقمندان به تحصیل در این کشور باید کاملا با شرایط تحصیل در دانشگاه های این کشور آشنایی پیدا کنند. هزینه تحصیل در تایلند نیز می تواند چالش دیگری برای تحصیل در این رشته باشد.

رشته بیهوشی به عنوان یکی از رشته های علوم پزشکی که حساسیت بسیار زیادی دارد، در دانشگاه های تایلند با کیفیت سطح متوسط ارائه می شوند و به همین دلیل نمی توان به افرادی که رزومه تحصیلی بسیار قوی دارند توصیه کرد که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنند. همچنین باید در نظر داشت که افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردار نیستند نیز نمی توانند تایلند را به عنوان مقصدی مناسب برای خود بدانند. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته بیهوشی در تایلند را بررسی می کنند.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در تایلند

تایلند در بسیاری از رشته های تحصیلی شرایط مناسبی برای تحصیل ندارد و به همین دلیل نمی توان آن را برای تحصیل انتخاب کرد اما در رشته بیهوشی یک استثنا وجود دارد و آن نیز دانشگاه ماهیدول در شهر ناخون پاتوم است که رتبه 43 آسیا و 245 جهان را به خود اختصاص داده است در حالی که تنها 27500 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

در رتبه دوم بهترین دانشگاه های تایلند دانشگاه چولالونگ کورن قرار دارد که در رتبه 448 جهان در رشته بیهوشی قرار گرفته است و کیفیت علمی آن در رشته حساسی مانند بیهوشی چندان مناسب نیست. دانشگاه چیانگ مای نیز به عنوان سومین دانشگاه برتر این کشور، رتبه ای بهتر از 457 جهان را به دست نیاورده است و این خود می تواند یک انتخاب نسبتا اشتباه برای افرادی باشد که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب کرده اند.

تفاوت میان این دانشگاه و سایر دانشگاه های تایلند بسیار زیادی است به طوری که دانشگاه خون کائن که چهارمین دانشگاه برتر تایلند در رشته بیهوشی است، رتبه 575 جهان را به خود اختصاص داده است. سایر دانشگاه های تراز اول تایلند برای تحصیل در این رشته عبارتند از:

  • شاهزاده سونگ کلا
  • تاماسات
  • سریناخارینویروت
  • نارسوئان

دانشجویان خارجی در تایلند می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما معایب تحصیل در تایلند برای آن ها کمی بیشتر است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در تایلند

مزایا و معایب تحصیل رشته بیهوشی در تایلند

تایلند را همانطور که مشاهده شد نمی توان به عنوان یک کشور مناسب برای تحصیل در رشته بیهوشی معرفی کرد و باید به این نکته اشاره داشت که کیفیت تحصیل در این کشور در رشته بیهوشی چندان مناسب نیست. یکی دیگر از چالش های پیش رو آن است که دانشجویان نمی توانند به راحتی پس از تحصیل در تایلند برای کار به ایران بازگردند و این مسئله برای بسیاری از دانشجویان حائز اهمیت است.

برخی از مهم ترین موضوعاتی که باید به آن توجه داشت در تصویر زیر مشخص شده است:

مزایا و معایب تحصیل رشته بیهوشی در تایلند

در رابطه با هزینه های تحصیل رشته بیهوشی در تایلند باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان به طور متوسط باید سالیانه مبلغی در حدود 23000$ تا 27000$ (دلار) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند و البته هزینه زندگی آن ها در شهرهای بزرگ تایلند نیز در حدود 700$ (دلار) در ماه است و این در حالی است که نمی توان از نظر قانونی ضمن تحصیل در کشور تایلند به کار نیز مشغول شد و منبعی برای پرداخت این هزینه ها وجود ندارد.

شرایط کار متخصصین بیهوشی در تایلند

علاقمندان به کار در تایلند می توانند با تحصیل در این کشور به مسیر میانبر کار در تایلند دست پیدا کنند و در نتیجه می توانند شرایط مناسبی از نظر اقامتی پیدا کنند. متخصصین بیهوشی می توانند در اتاق عمل بیمارستان های تایلند به کار مشغول شوند و هزینه های زندگی خود را پس از دریافت حقوق بالا پرداخت کنند. یک متخصص بیهوشی در این کشور به طور متوسط درآمدی در حدود 361000THB (بات) دریافت می کند که درآمد نسبتا مناسبی برای یک پزشک در این کشور است اما در رده درآمدهای بالا به حساب نمی آید. در صورتی که تمایل به کار در کشور تایلند دارید یا می خواهید به بهترین کشورهای جهان مهاجرت کنید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *