ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در صربستان

رشته بیهوشی در صربستان

تحصیل در رشته بیهوشی در صربستان را می توان به عنوان یکی از راه های کلیدی برای رسیدن به حوزه شنگن و کسب اقامت آن معرفی کرد. در بسیاری از کشورهای دنیا دانشجویان خارجی در تلاش هستد تا شرایط مناسب اقامتی خود را نیز فراهم آورند و صربستان می تواند یکی از بهترین پله های ترقی در جهان به حساب آید. افرادی که صربستان را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، معمولا در نظر دارند که شرایطی برای زندگی خود ایجاد کنند که بتوانند پس از آن اقامت بهترین کشورهای جهان را نیز به دست آورند. صربستان یکی از مهم ترین مقاصدی است که می تواند به افراد کمک کند که در این مسیر گام بردارند.

رشته بیهوشی به عنوان یکی از رشته های تراز اول در حوزه بهداشت و سلامت می تواند به عنوان یکی از گزینه های مورد نظر علاقمندان به حوزه پزشکی انتخاب شود. دانشجویانی که این رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنند از شانس بالایی برای رسیدن به کار سریع و با شرایط مناسب برخوردار هستند و یکی از عمده ترین دلایل این مسئله آن است اکثر کشورهای جهان در این زمینه با کمبود نیروی کار روبرو هستند. در راستای توجه به این رشته با اهمیت، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش هستند تا شرایط تحصیل در رشته بیهوشی در صربستان را مورد بررسی قرار دهند.

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های صربستان در رشته بیهوشی چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در صربستان چقدر است؟
  • فرآیند کار در صربستان به عنوان دانشجوی خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد یک متخصص بیهوشی در کشور صربستان چقدر است؟

بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در صربستان

بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در صربستان

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، نمی توان از صربستان به عنوان کشوری مناسب برای تحصیل معرفی کرد اما می توان از آن به عنوان پلی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان یاد کرد. در چنین شرایطی اما دانشگاه های صربستان در رشته بیهوشی جایگاه مناسبی دارند و می توان با یک بررسی ساده به این نتیجه رسید. دانشگاه بلگراد یکی از دانشگاه های تراز اول اروپا برای تحصیل در رشته بیهوشی است و توانسته است رتبه 174 جهان را به دست آورد. در همین راستا، دانشگاه در رتبه 552 جهان در این رشته قرار گرفته است.

دانشگاه نوی ساد به عنوان دومین دانشگاه برتر صربستان در این رشته توانسته است رتبه 285 اروپا و 979 جهان را به خود اختصاص دهد. بیش از 50000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و می توان گفت که از نظر کیفی در دید عموم جایگاه خوبی دارد. دانشگاه کراگویجواچ به عنوان سومین دانشگاه برتر این کشور در رشته بیهوشی نیز رتبه 1149 جهان را به دست آورده است و این مسئله می تواند نشان دهد که صربستان تنها یک دانشگاه دارای ارزش برای تحصیل در این رشته دارد.

چالش های تحصیل رشته بیهوشی در صربستان

علاقمندان به تحصیل در رشته بیهوشی در صربستان با چالش های زیادی روبروی هستند و به همین دلیل باید پیش از انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود بررسی کنند که آیا تحصیل در صربستان از نظر کلی برای آن ها می تواند ارزشمند باشد یا خیر. چالش ها می توانند از نظر کیفی، مالی یا مواردی از این دست باشند. در تصویر زیر می توان با برخی از این چالش ها آشنایی پیدا کرد.

چالش های تحصیل رشته بیهوشی در صربستان

همانگونه که مشاهده می کنید، چالش های مالی در این بین جایگاهی ندارند چراکه دانشجویان می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. به طور کلی می توان گفت که برای تحصیل در رشته بیهوشی در صربستان، دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن بودجه ای کمتر از 3500€ (یورو) در سال، شهریه تحصیل خود را پرداخت کنند. در سوی دیگر، هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن 500€ (یورو) در ماه هزینه های زندگی خود در این کشور را به سادگی پرداخت کنند. امکان کار دانشجویی ضمن تحصیل می تواند یک عامل مناسب برای کاهش این فشارهای مالی باشد.

شرایط کار متخصصین بیهوشی در صربستان

به دانشجویانی که تحصیلات خود را در صربستان به پایان رسانده باشند، اجازه داده خواهد شد که در این کشور به کار مشغول شوند و با توجه به این که نیروی کار در حوزه تخصصی بیهوشی در صربستان کم است، می توان گفت که متخصصین بیهوشی در این کشور به راحتی می توانند به کار در صربستان مشغول شوند و شرایط بهتری برای خود ایجاد کنند.

متخصصین بیهوشی همچنین به درآمد بسیار مناسبی نیز دسترسی دارند و این مسئله ای است که می تواند زندگی در این کشور را از نظر اقتصادی ساده تر کند. یک متخصص بیهوشی در کشور صربستان به طور متوسط 465000RSD (دینار صربستان) حقوق دریافت خواهد کرد که درآمد بسیار مناسبی در این کشور است اما اختلاف سطح زیادی با کشورهای برتر جهان دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *