ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در فنلاند

رشته بیهوشی در فنلاند

ممکن است برای شما نیز باورکردنی نباشد که یکی از شایسته ترین انتخاب های موجود برای تحصیل پزشکی در اروپا، انتخاب رشته بیهوشی در فنلاند است. دانشگاه های فنلاند در طول سال های اخیر کمتر به عنوان مقصد دانشجویان ایرانی انتخاب شده اند اما برخی از این دانشگاه ها از اعتبار بسیار زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل می توان انتظار داشت که دانشجویان با انتخاب فنلاند به عنوان مقصد تحصیلی خود می توانند آینده ای درخشان در بازار کار داشته باشند. همین مسئله البته سبب شده است تا فنلاند به مقصدی نه چندان ساده برای دریافت پذیرش تحصیلی نیز تبدیل گردد.

رشته بیهوشی یکی از مهم ترین رشته های پزشکی است که در دانشگاه های تراز اول جهان با کیفیت بسیار خوبی ارائه می شود و دانشجویانی که رزومه تحصیلی خوبی در اختیار داشته باشند، فرصت تحصیل در این دانشگاه ها را نیز به دست خواهند آورد. فرایند دریافت پذیرش در اکثر دانشگاه های پزشکی جهان آن است که دانشجویان باید در آزمون های ورودی شرکت کنند اما در فنلاند، دانشجویان با توجه به رزومه تحصیلی خود در رشته بیهوشی سنجیده می شوند و نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت. این امتیاز ویژه در کنار سایر برتری های موجود در این کشور، فنلاند را به یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل کرده است. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته بیهوشی در فنلاند خواهند پرداخت.

  • بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در فنلاند کدامند؟
  • آیا می توان در فنلاند به صورت رایگان به ادامه تحصیل پرداخت؟
  • شرایط کار پزشکان در کشور فنلاند چگونه است؟
  • متوسط درآمد یک متخصص بیهوشی در فنلاند چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در فنلاند

برای تحصیل در فنلاند در شته بیهوشی، گزینه های متعددی پیش روی متقاضیان و علاقمندان قرار دارد که تحصیل در هریک از آن ها می تواند امتیازات بسیاری را به همراه داشته باشد. بدون تردید و با اختلاف نسبتا زیاد نسبت به سایر موسسات علمی در کشور فنلاند، دانشگاه هلیسنکی بهترین دانشگاه فنلاند برای تحصیل در رشته بیهوشی است که توانسته رتبه 12 اروپا و همچنین 66 جهان را در این رشته به خود اختصاص دهد. بیشترین جمعیت دانشجویان نیز در همین دانشگاه در حال تحصیل هستند و 31300 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه تورکو به عنوان دومین دانشگاه برتر فنلاند در رشته بیهوشی توانسته است رتبه 239 جهان را به خود اختصاص دهد. جایگاه سوم نیز به دانشگاه اولو رسیده است که رتبه 244 را به دست آورده و تنها 2900 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

سایر دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته بیهوشی عبارتند از:

  • دانشگاه غربی فنلاند با رتبه 260
  • تامپره با رتبه 430
  • دانشگاه ییواسکیلا با رتبه 811

به دلیل دشوار بودن فراگیری زبان فینیش در خارج از خاک فنلاند اکثر دانشجویان خارجی در این کشور به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل می پردازند تا بتوانند خود را در شرایط زندگی در این کشور قرار دهند.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در فنلاند

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در فنلاند

در بازه زمانی نه چندان کوتاه نسبت به زمان کنونی، دانشجویان خارجی این فرصت را داشتند که به صورت کاملا رایگان در کشور فنلاند به تحصیل مشغول شوند اما در حال حاضر تنها دانشجویانی می توانند از این امکان استفاده کنند که شهروند رسمی اتحادیه اروپا به حساب بیانند. دانشجویان رشته بیهوشی برای پرداخت شهریه خود در کشور فنلاند بسته به دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل خواهند شد، باید هزینه ای در حدود 11800€ تا 18000€ (یورو) را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند.

در سوی دیگر نیز هزینه های زندگی در این کشور قرار دارد که می توان هزینه های تحصیل پزشکی در فنلاند را بیش از پیش افزایش دهد. یک دانشجوی خارجی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به طور متوسط به 700€ تا 1200€ (یورو) نیاز خواهد داشت که می توان آن را در سطح بسیاری دیگر از کشورهای تراز اول اروپایی دانست. با این حال راه هایی وجود دارد که به کمک آن می توان هزینه های تحصیل در کشور فنلاند را به حداقل رساند.

راه حل های کاهش هزینه های تحصیل در فنلاند

شرایط کار متخصصین بیهوشی در فنلاند

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که دانشجویان برای تحصیل در کشورهای خارجی با آن ها روبرو هستند این مسئله است که آیا می توان پس از تحصیل در کشور مقصد به کار مشغول شد یا این که باید خاک آن کشور را ترک کرد. فنلاند به دانشجویان خارجی این فرصت را می دهد که بتوانند با دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، به کار ادامه داده و اقامت این کشور را به دست آورند.

از آنجا که در رشته بیهوشی کمبود نیروی کار فراوانی در کشور فنلاند وجود دارد، دانشجویان خارجی قادر خواهند بود تا بلافاصله پس از دریافت مدرک تحصیلی وارد محیط کار شوند و با سرعت مناسبی اقامت این کشور ار به دست آورند. مزیت بزرگی که اقامت فنلاند به همراه دارد آن است که می توان به کمک آن در یک بازه زمانی 8 ساله، به پاسپورت این کشور نیز دست پیدا کرد. در صورتی که اندیشه تحصیل در کشور فنلاند را در سر دارید، بهتر است با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *