ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در مالتا

رشته بیهوشی در مالتا

تحصیل در رشته بیهوشی در مالتا گزینه خوبی برای علاقه مندان است زیرا می توانند از فرصت زندگی با مقرون به صرفه ترین بودجه استفاده کنند. مالتا یک مقصد مناسب برای دانشجویان بین المللی دارای حس ماجراجویی است. دانشجویان می توانند از تحصیل به زبان انگلیسی، نبود مانع زبانی، امنیت بالا، استاندارد آموزش عالی و زندگی مقرون به صرفه در این کشور بهره مند شوند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته بیهوشی در مالتا تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • دلایل و مزایای تحصیل در رشته بیهوشی در مالتا کدامند؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در مالتا چه رقمی است؟
  • وضعیت حقوق متخصصان رشته بیهوشی در مالتا چگونه است؟

در پایان نیز کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش اطلاعاتی را پیرامون فرهنگ و زبان مالتا ارائه می دهند.

چرا تحصیل در رشته بیهوشی در مالتا؟

با وجود این که مالتا ممکن است اولین مکان در لیست بسیاری از افراد به عنوان مقصد تحصیل در خارج از کشور نباشد، اما تحصیل در این کشور کوچک و زیبای مدیترانه ای مزایای زیادی دارد. برخی از دلایل و مزایای تحصیل در مالتا عبارتند از:

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در مالتا

مالتا همچنین مقصد مناسبی برای دانشجویان علاقه مند به کوه نوردی، سنگ نوردی، ورزش های آبی، قایقرانی و فوتبال است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در مالتا

اگرچه زندگی در مالتا برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا گران است، اما در مقایسه با سایر مقاصد اروپایی هنوز مقرون به صرفه است. هزینه زندگی نیز به سبک زندگی دانشجو بستگی دارد. اگر دانشجو در یک خانه مشترک زندگی کند و در ساعات تعیین شده به صورت پاره وقت کار کند، می تواند در حین تحصیل زندگی متوسطی در مالتا داشته باشد. به طور متوسط، هزینه زندگی در مالتا بین 400€ تا 600€ (یورو) در ماه است. این رقم شامل هزینه های سفر، غذا، سرگرمی و خدمات رفاهی می شود. به دانشجویان توصیه می‌شود که در مالتا از پوشش بیمه درمانی برخوردار شوند که هزینه‌های مراقبت بهداشتی دانشجو را پوشش می‌دهد. این بیمه نامه درمانی نیز مبلغ خوبی را به عنوان حق بیمه دریافت می کند.

هزینه اصلی زندگی در واقع هزینه محل اقامت است. طبق یک برآورد اخیر، در صورتی که دانشجویی بخواهد در این کشور آپارتمان اجاره کند، هزینه اجاره آپارتمان حدود 700€ (یورو) در ماه خواهد بود. جدول زیر توزیع هزینه های زندگی در این کشور را نشان می دهد:

حمل و نقلپوشاک و کفشورزش و سرگرمیخرید از بازارخدمات رفاهی (ماهانه)اجاره ماهانهصرف غذا در رستوران
10.9%2.8%6.9%30.1%5.9%27.6%15.8%

مقایسه ایران و مالتا از نظر هزینه های زندگی نشان می دهد که هزینه زندگی در مالتا به طور متوسط 81.67% بیش تر از ایران است. همچنین اجاره بها در مالتا به طور متوسط 77.86% بیش تر از ایران می باشد.

هزینه زندگی دانشجویان رشته بیهوشی در مالتا

وضعیت حقوق متخصصان رشته بیهوشی در مالتا

کسی که به عنوان متخصص بیهوشی در مالتا کار می کند معمولاً ماهانه حدود 14400€ (یورو) حقوق دریافت می کند. حقوق متخصصان بیهوشی در این کشور عضو اتحادیه اروپا بین 7220€ (کم ترین) تا 22400€ (بیش ترین) (یورو) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در مالتا را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیهوشی در مالتا

حقوق متخصصان بیهوشی، همانند هر حرفه دیگری، بر اساس فاکتورهایی مانند تجربه و جنسیت بسیار متفاوت است؛ تجربه کاری مهم ترین فاکتور است. مقایسه میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در مالتا نشانگر ارقام زیر است:

میانگین حقوق متخصصان بیهوشی بر اساس تجربه در مالتا

با توجه به جدول فوق، به عنوان مثال، متخصصان بیهوشی دارای تجربه ده تا پانزده سال حقوقی معادل 219000€ (یورو) در سال دریافت می کنند، که 19% بیش تر از متخصصان بیهوشی دارای پنج تا ده سال تجربه کاری با حقوق 18400€ (یورو) در سال می باشد.

همچنین، مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی در مالتا بر اساس جنسیت نشان دهنده ارقام زیر است:

مقایسه حقوق متخصصان بیهوشی در مالتا بر اساس جنسیت

به این ترتیب نتیجه می شود که متخصصان بیهوشی مرد در مالتا به طور متوسط 5% بیش تر از همتایان زن خود درآمد دارند.

معرفی فرهنگ و زبان مالتا به دانشجویان

تأثیر فرهنگ‌های مختلف از دوره‌های مختلف عمیقاً در شیوه زندگی مردم مالتا نفوذ کرده است. هویت مالتی که از لحاظ جغرافیایی هم در اروپا و هم آفریقا قرار دارد، ریشه در هر دو قاره دارد. برای مثال، زبان مالتی خود شاهدی بر این ترکیب از تأثیرات است. این زبان بومی تنها زبان سامی است که از خط لاتین استفاده می کند و آن را در جهان کاملاً منحصر به فرد می کند. زبان مالتی زبان ملی مالتا است که تنها زبان رسمی سامی در اتحادیه اروپا می باشد. زبان های رسمی این کشور مالتی و انگلیسی هستند. ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی نیز به طور گسترده ای صحبت می شوند. بسیاری از نام‌ های خاص شهرستان ها و شهرها در مالتا از زبان عربی گرفته شده‌اند.

در همین حال، بسیاری از محاوره های روزمره در زبان مالتی از چندین زبان اروپایی سرچشمه می گیرند. اما هر جنبه دیگری از فرهنگ مالتا نیز با تأثیرات خارجی پر جنب و جوش آغشته است، که این امر در موسیقی محلی مالتا تا غذاهای مالتی آشکار است. با تلفیقی چشمگیر از طعم های آفریقای شمالی و اروپای جنوبی، غذاهای مالتی اشاره عجیبی به رژیم غذایی واقعی مدیترانه ای است. به طور مشابه، بسیاری از سازهای سنتی در موسیقی محلی مالتی را می توان در مناطق مختلف در منطقه مدیترانه دنبال کرد.

در مجموع، فضای زیادی برای مجذوب شدن از ترکیب التقاطی که فرهنگ مالتا را توسعه داده است، وجود دارد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته بیهوشی در مالتا هستید، توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز شرایط کار ضمن تحصیل در مالتا با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *