ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در مکزیک

رشته بیهوشی در مکزیک

رشته بیهوشی در مکزیک طرفداران کمی بین افراد خارج از آمریکای لاتین دارد؛ چرا که همه می دانند مکزیک کشور بشدت ناامنی می باشد. مکزیک با جمعیتی حدود 120 میلیون نفر، بزرگترین کشور اسپانیایی زبان است و کار و تحصیل در آن مستلزم تسلط به این زبان است. به گفته دانشگاه‌های برتر، مکزیک به دلیل هزینه پایین‌تر استاندارد زندگی، یکی از مقرون ‌به‌ صرفه‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان در خارج از کشور طی سال 2022 است. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در مکزیک تحصیل می‌کنند زیرا می‌خواهند با دانش‌آموزان محلی تعامل داشته باشند و با دانشجویان محلی آشنا شوند، با این حال می‌خواهند در کلاس‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود شرکت کنند، زیرا به زبان اسپانیایی تسلط ندارند.

بنابراین، هنگام ملاقات با دانشجویان از سراسر جهان، می توانید به زبانی که با آن راحت هستید مطالعه کنید. مکزیک یکی از مقرون به صرفه ترین مکان ها برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان در نظر گرفته می شود، زیرا هزینه کمتری برای استاندارد زندگی بالاتر دارد. در 2022 در بهترین شهرهای دانشجویی، مکزیکو سیتی و مونتری در مجموع در بین 100 شهر برتر و همچنین 20 شهر برتر از نظر قیمت مقرون به صرفه قرار دارند. نرخ شهریه در دانشگاه های مکزیک در مقایسه با کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا و کانادا پایین است. به همین دلایل است که ممکن است علیرغم نبود امنیت و وقوع جرایم خشنی مثل قتل و تجاوز در این کشور، برخی ها مکزیک را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است، به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • بهترین دانشگاه های مکزیک برای رشته بیهوشی کدام اند؟
  • درآمد کار متخصصین بیهوشی در مکزیک چقدر است؟

کار با رشته بیهوشی در مکزیک

چون سطح درآمد اهمیت زیادی برای افراد دارد ابتدائا در خصوص درآمد متخصصین بیهوشی در مکزیک در نمودار ذیل توضیحاتی در خصوص کار در مکزیک ارائه می دهیم:

درآمد متخصصین بیهوشی در مکزیک

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در مکزیک

در مکزیک، هزینه های تحصیل در برخی از دانشگاه های دولتی ممکن است به 378$ (دلار آمریکا) در سال برسد. یکی از دغدغه های اصلی هر دانش آموزی، تامین شغل پس از فارغ التحصیلی است تا بتوانند هزینه هایی که صرف کرده اند را جبران کنند و اقامتشان را نیز تمدید نمایند، بنابراین هزینه های تحصیل در موسسات دولتی معمولا از 500$ تا 1000$ (دلار آمریکا) برای دانشجویان بین المللی است. این امر باعث می شود که دانشگاه های مکزیک برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه باشند و بتوان به راحتی با کار پس از تحصیل هزینه های صرف شده را تامین نمود. البته در خصوص بیهوشی کمی شرایط متفاوت است؛ اولا که تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور برای رشته مزبور علاوه بر این که مستلزم تسلط به زبان اسپانیایی است، بلکه با هزینه هایی حدود حداقل 4000$ (دلار آمریکا) در سال روبرو است.

هزینه های مزبور در هر ترم تحصیلی در هر کدام از دانشگاه های مکزیک می تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که دوره تحصیل بیهوشی معمولا 4 تا 5 سال به علاوه 2 سال اینترنشیپ می باشد. در 2022 شهریه در دانشگاه های خصوصی بسیار متفاوت است و می تواند بسیار گران باشد، به طوری که برخی از آنها از جمله بیهوشی و دندانپزشکی، 20000$ (دلار آمریکا) یا بیشتر در سال دریافت می کنند. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه زندگی در مکزیک نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که به سبک زندگی و شهر محل اقامت هر فرد بستگی دارد و در مجموع پایین تر از ایالت متحده آمریکا می باشد. هزینه زندگی در مکزیک با توجه به سبک زندگی هر فرد معمولا بین 500$ تا 700$ (دلار آمریکا) در هر ماه می باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در مکزیک

از جمله بهترین دانشگاه های مکزیک برای تحصیل در رشته بیهوشی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Universidad Nacional Autónoma de México: در سال 2007، پردیس اصلی UNAM، که به عنوان یک پروژه مشترک طراحی معماری بین سال‌های 1949 و 1952 ساخته شد، به یکی از 31 مکان میراث یونسکو در مکزیک تبدیل شد.
  • Universidad Anahuac: همه برنامه های این دانشگاه با تکیه بر محتوای آموزشی روز طراحی شده اند تا پاسخی برای خواسته های امروز و خواسته های آینده ارائه دهند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته بیهوشی در مکزیک

اخذ ویزای تحصیلی مکزیک برای رشته بیهوشی

دانشجویان بین المللی که قصد دارند بیش از 6 ماه در مکزیک تحصیل کنند باید ویزا داشته باشند. دانشجو باید شخصاً در سفارت یا کنسولگری مکزیک در کشور خود برای دریافت ویزا اقدام کند. دانش آموز باید نامه پذیرش از مدرسه ای که در آن شرکت خواهد کرد، صورتحساب بانکی محضری یا گواهینامه ای که نشان می دهد حداقل 350$ (دلار آمریکا) در ماه در طول اقامت خود و یک گواهی سلامت خوب به همراه خواهد داشت. ویزای دانشجویی به دانشجو اجازه کار نمی دهد؛ ظرف 30 روز پس از ورود به مکزیک، دانشجو باید در ثبت ملی اتباع خارجی نیز ثبت نام کند.

مکزیک دارای مراقبت های بهداشتی عمومی برای شهروندان مکزیکی است، اما دانشجویان بین المللی باید برای دریافت بیمه درمانی خصوصی یا بیمه از طرح سلامت در کشور خود برنامه ریزی کنند. در سال 2022 دانش آموزان باید مطمئن باشند که این سیاست در مکزیک برقرار است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است راجع به رشته بیهوشی در مکزیک، تحصیل در مکزیک و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *