ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در نروژ

رشته بیهوشی در نروژ

رشته بیهوشی در نروژ رایگان است و همین مسئله سبب شده افراد زیادی به دنبال اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی این کشور باشند. طبق جوایز رضایت دانشجویی بین‌المللی StudyPortals در سال 2014، نروژ یک مقصد تحصیلی در اروپا است؛ دیگر دانشگاه های نروژی که به عنوان بسیار خوب در نظر گرفته شده اند، دانشگاه آگدر و دانشگاه برگن هستند. نروژ کشوری است که آموزش عالی را به سطح بین المللی منحصر به فردی می رساند، اکثر دانشگاه های دولتی نروژ هیچ شهریه ای دریافت نمی کنند؛ این امر برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از کشور مبدا، اعمال می شود. تحصیل در خارج از کشور در نروژ یک تجربه چالش برانگیز اما ارزشمند خواهد بود، این منجر به یک مدرک علمی ارزشمند می شود که افزوده قابل توجهی به CV شما خواهد بود.

برای اینکه کار را برای شما آسانتر کنیم، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای سریعی با هر آنچه که باید در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ بدانید تهیه کردیم. ابتدائا توجه شود دوره های تحصیلی در نروژ بدین شرح می باشد:

  • دوره لیسانس: 3 سال
  • دوره کارشناسی ارشد: 2 سال
  • دکتری: 3-4 سال

در این دوره ها دانشجویان با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اند ممکن است هیچ شهریه ای پرداخت نکنند (دانشگاه های دولتی) یا با توجه به رشته تحصیلی خود شهریه های بالایی پرداخت نمایند. نروژ اغلب در صدر رتبه بندی سالانه سازمان ملل در زمینه ثروت، بهداشت و آموزش جهانی قرار دارد؛ این کشور همچنین دارای یکی از کمترین میزان جرم و جنایت در جهان است. تمام موسسات آموزش عالی در اینجا به استثنای تعدادی، متعلق به دولت هستند. نروژ با اهداف فرآیند بولونیا در آموزش عالی اروپا سازگار شده است، به این معنی که مدارک تحصیلی در اینجا در سراسر جهان ارزشمند است.

کار با رشته بیهوشی در نروژ

ابتدائا نتیجه کار در نروژ با رشته بیهوشی بررسی می شود تا دانشجویان چشم انداز تحصیلات خود را بیابند:

درآمد سالانه رشته بیهوشی در نروژ

اگرچه جنسیت نباید حداقل در سال 2022 بر میزان دستمزد تأثیری داشته باشد، اما در واقع تأثیری دارد؛ پس چه کسی در نروژ حقوق بیشتری دریافت می کند: متاسفانه پزشک مرد بیهوشی در نروژ به طور متوسط ​​4% بیشتر از همتایان زن خود درآمد دارند. همچنین لازم به ذکر است که متوسط ​​دستمزد ساعتی (حقوق در ساعت) در نروژ NOK1060 (کرون نروژ) است. این بدان معناست که متوسط ​​پزشک بیهوشی در نروژ برای هر ساعت کار تقریباً NOK1060 (کرون نروژ) درآمد دارد.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در نروژ

در نروژ، اکثر دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند؛ این برای دوره های کارشناسی، برنامه های کارشناسی ارشد و دکترا و برای دانشجویان از همه کشورها، صرف نظر از اینکه عضو اتحادیه اروپا /EEA هستند یا نه، در سال 2022 معتبر است. فقط یک هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود که در سال تحصیلی 2023-2022 بین 30€ تا 60€ (یورو) در هر ترم است. البته همان طور که پیش تر اشاره شد، در سال جاری نیز همانند قبل دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت می کنند و این هزینه ها برای رشته بیهوشی به شرح ذیل می باشد:

  • 9000€ (یورو) در سال برای برنامه های لیسانس
  • 19000€ (یورو) در سال برای برنامه های کارشناسی ارشد

در این خصوص مدنظر قرار دهید که بهترین دانشگاه های نروژ برای رشته بیهوشی در سال جاری عبارت هستند از:

  • BI Norwegian Business School
  • Norwegian University of Science and Technology (NTNU)
  • University of Stavanger

دانشگاه های ذیل نیز تحصیل در رشته بیهوشی و سایر رشته ها را برای همه رایگان برقرار می نمایند:

  • NHH Norwegian School of Economics
  • University of Bergen
  • University of Oslo
  • Oslo Metropolitan University
  • UIT the Arctic University of Norway

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در نروژ

هزینه زندگی دانشجویان رادیولوژی در نروژ

یکی از بخش های تشکیل دهنده هزینه تحصیل در نروژ هزینه زندگی در این کشور می باشد که کمی بالا است. حضور در دانشگاه در نروژ مستلزم هزینه های زندگی است که شامل محل اقامت، کتاب و سایر مواد تحصیلی، غذا و آب و برق می شود، اگرچه هزینه های زندگی در هر ماه می تواند بالاتر از میانگین کشورهای اروپایی باشد، اما هنوز هم برای یک کشور شمال اروپا بهترین هستند. و به عنوان یک امتیاز، استاندارد زندگی و کیفیت زندگی نروژ بسیار بالا است. در سال 2022 به طور متوسط، شما می توانید انتظار داشته باشید که بین 1400€ تا 1800€ (یورو) در ماه برای زندگی در نروژ پرداخت کنید. هزینه ها در شهرهای بزرگ می تواند بسیار بیشتر باشد؛ در اینجا برخی از هزینه های زندگی که می توانید انتظار داشته باشید در شهرها بپردازید آورده شده است:

  • اسلو: 1200€ تا 2000€ (یورو)
  • برگن: 1100€ تا 1800€ (یورو)
  • ترومسو و تروندهایم: 1000€ تا 1600€ (یورو)
  • سایر شهرهای کوچکتر نروژ معمولاً هزینه زندگی ماهانه 800€ تا 1000€ (یورو) دارند

دانشجویان در نروژ حدود 36% از کل هزینه های زندگی را برای اقامت پرداخت می کنند و محبوب ترین گزینه ها مسکن دانشجویی و اجاره/ اشتراک آپارتمان است. به طور کلی، شما می توانید بین 300€ تا 700€ (یورو) در ماه پرداخت کنید، قیمت ها بسته به شهری که در آن زندگی می کنید، میزان نزدیکی شما به مرکز شهر و اینکه تنها یا با دانش آموزان دیگر زندگی می کنید بسیار متفاوت است.

زبان تحصیل در نروژ

اکثریت قریب به اتفاق نروژی ها علاوه بر زبان نروژی، انگلیسی هم صحبت می کنند و به طور کلی در سطح بالایی بسیاری از برنامه ها و دوره های تحصیلی دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. مانند سوئدی و بسیاری از زبان های اسکاندیناوی دیگر، نروژی یکی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری برای انگلیسی زبان ها است؛ مانند سوئدی و هلندی، سخنرانان آن اغلب به زبان انگلیسی مسلط هستند و این می تواند زبان سختی باشد که در برخی مواقع بتوانید عمل کنید.

تعدادی از برنامه ها و دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانش آموزان غیر بومی انگلیسی خواهند دید که مهارت های انگلیسی آنها در طول تحصیل در نروژ بهبود می یابد، در حالی که دانش آموزان بومی انگلیسی خسته نمی شوند. سطح بالای زبان انگلیسی در جامعه به طور کلی، تحصیل و زندگی در نروژ را آسان می کند. علاقمندان به تحصیل رشته بیهوشی در نروژ می توانند به منظور تحصیل در نروژ، آلمان و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *