ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در چک

رشته بیهوشی در چک

برای تحصیل در رشته بیهوشی در چک نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نیست و این خود یکی از مهم ترین دلایل تمایل به تحصیل در این رشته است. جمهوری چک یکی از پیشرفته ترین کشورهای منطقه شرق اروپا است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که آمار حضور دانشجویان خارجی در این کشور نیز بسیار بالاتر از سایر کشورهای منطقه باشد. جمهوری خلق چک در سال های اخیر کیفیت آموزشی دانشگاه های خود را نیز ارتقاع داده است و به همین دلیل می توان رشد روزافزون دانشجویان خارجی در این کشور را نیز مشاهده کرد.

باید در نظر داشت که رشته بیهوشی یکی از رشته های بسیار حساس در دنیای طبابت است و به همین دلیل، دانشگاه های مختلف فاکتورهای متفاوتی را برای پذیرش دانشجویان در نظر می گیرند. در بسیاری از دانشگاه های جهان، تحصیل در رشته های پزشکی به زبان های ثانویه ممکن نیست و به همین دلیل دانشجویان موظف هستند تا پیش از ورود به دانشگاه، زبان رسمی کشور مقصد را بیاموزند و از این طریق امکان تحصیل در رشته مورد علاقه خود را به دست آورند. در برخی از دانشگاه های کشور چک فرصت تحصیل به دانشجویان با زبان انگلیسی نیز داده می شود اما مسیر مهاجرتی سخت تری را به همراه دارد. در راستای توجه به این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در تلاش هستند تا شرایط تحصیل رشته بیهوشی در چک را مورد بررسی قرار دهند.

  • بهترین دانشگاه های چک برای تحصیل در رشته بیهوشی کدامند؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در چک به عنوان پزشک از دانشگاه فارغ التحصیل شد؟
  • شرایط کار پس از تحصیل در این کشور چگونه است؟
  • آیا یک متخصص بیهوشی در چک از سطح درآمد بالایی برخوردار است؟

معرفی بهترین دانشگاه های جمهوری چک در رشته بیهوشی

علاقمندان به تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی باید در نظر داشته باشند که رتبه علمی رشته تحصیلی آن ها در یک دانشگاه، می تواند کیفیت رزومه تحصیلی آن ها را تا سطح زیادی ارتقاع ببخشد و به همین دلیل است که رقابت برای ورود به دانشگاه های تراز اول جهان بیشتر است.

برای ورود به رشته بیهوشی در جمهوری چک، 4 دانشگاه وجود دارد که هر یک از آن ها کیفیت متفاوتی از آموزش را ارائه می کنند. به طور مثال، دانشگاه چارلز در پراگ بهتری دانشگاه این کشور در رشته بیهوشی است که رتبه 100 اروپا و همچنین 306 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده است. در کنار این دانشگاه نام دانشگاه ماساریک در شهر برنو دیده می شود که رتبه 641 را به خود اختصاص داده است. دانشگاه پالاکی در شهر اولوموک نیز رتبه 1086 جهان را به دست آورده است و سومین دانشگاه برتر کشور چک در این رشته به حساب می آید.

با نگاهی دقیق تر به این موضوع می توان گفت که تحصیل در رشته بیهوشی در چک تنها در دو دانشگاه دارای اعتبار مناسب در سطح جهانی است و سایر دانشگاه های این کشور از اعتبار مناسبی برخوردار نیستند.

معرفی بهترین دانشگاه های جمهوری چک در رشته بیهوشی

برطرف کردن مسائل مالی تحصیل رشته بیهوشی در چک

تحصیل در چک از نظام مالی خاصی پیروی نمی کند و دانشگاه ها می توانند با توجه به شرایط خود مبلغی را به عنوان شهریه سالانه تعیین کنند و به همین دلیل است که شهریه دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تفاوت های بسیار زیادی دارند. در رشته بیهوشی نیز همین روند ادامه دارد و از دانشجویان خواسته می شود تا به عنوان شهریه خود مبلغی در حدود 6500$ تا 15600$ (دلار) در سال را در نظر داشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که در اختیار داشتن بودجه ای در حدود 700$ (دلار) در ماه نیز برای گذران زندگی در این کشور کافی است. با این وجود باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان می توانند در حین تحصیل در این کشور به کار دانشجویی نیز مشغول شده و از این طریق بخشی از هزینه های زندگی خود را به دست آورند.

مزایا و معایب تحصیل رشته بیهوشی در چک

شرایط کار پس از تحصیل متخصص بیهوشی در چک

با پایان یافتن دوره تحصیل در جمهوری چک، دانشجویان خارجی این فرصت را به دست خواهند آورد تا بدون توجه به رشته تحصیلی خود در این کشور به جستجوی کار بپردازند. متخصصین بیهوشی این فرصت را خواهند داشت تا با توجه به کمبود نیروی کار در این رشته، بلافاصله پس از دریافت مدرک خود وارد بیمارستان های رسمی این کشور شده و فعالیت حرفه ای خود را آغاز کنند.

یک متخصص بیهوشی در جمهوری چک، درآمد بسیار بالایی دارد و به طور متوسط ماهانه 189000CZK (کرون چک) حقوق دریافت می کند که نشان از قدرت بالای اقتصادی آن ها در این کشور دارد. با این وجود باید در نظر داشت که در سال های اخیر روند رسیدن به ویزای تحصیلی در چک برای ایرانی ها دشوار شده است و این یک چالش جدی برای متقاضیان تحصیل در این کشور است. در صورتی که به دنبال بهترین روش های مهاجرتی به کشورهای تراز اول جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *