ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در گرجستان

رشته بیهوشی در گرجستان

گرجستان به عنوان یکی از کشورهای تراز اول در جهان در زمینه تحصیل شناخته نمی شود و رشته بیهوشی در گرجستان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در طول سال های اخیر، دانشجویان فراوانی از ایران برای تحصیل به گرجستان سفر کرده اند اما حقیقت امر آن است که در این مسیر موفقیت های چشمگیری به دست نیامده است و بسیاری از این دانشجویان مجبور به ترک تحصیل یا مهاجرت دوباره به سایر کشورهای جهان شده اند. در چنین شرایطی نمی توان گرجستان را به عنوان مقصدی مناسب برای تحصیل معرفی کرد و بسیارند کشورهایی که می توانند برای تحصیل در اولویت قرار بگیرند.

شرایط تحصیل در رشته بیهوشی به گونه ای است که علاقمندان به این رشته باید در بهترین مراکز آموزشی به ادامه تحصیل بپردازند تا موفقیت های لازم در این زمینه را به دست آورند و شانس بالایی برای ورود به بازار کار داشته باشند. اگرچه تحصیل در گرجستان از نظر مالی می تواند برای بسیار منافعی را به همراه داشته باشد اما باید در نظر داشت که نمی توان به عنوان یک پزشک با مدرکی صادر شده از دانشگاه های گرجستان، به راحتی در کشورهای تراز اول جهان به کار مشغول شد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بررسی خواهند کرد که چرا تحصیل در رشته بیهوشی در گرجستان نمی تواند یک امتیاز بزرگ در رزومه تحصیلی افراد باشد.

  • بهترین دانشگاه های کشور گرجستان برای تحصیل در رشته بیهوشی کدامند؟
  • شرایط مالی تحصیل رشته بیهوشی در این کشور چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در کشور گرجستان به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک متخصص بیهوشی در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در گرجستان

در صورتی که تصمیم خود در رابطه با تحصیل در گرجستان را اتخاذ کرده اید اما اقدامات لازم را انجام نداده اید، هنوز برای بازگشت از این تصمیم دیر نشده است. دانشگاه های گرجستان در سطح بین المللی از جایگاه مناسبی برخوردار نیستند و می توان از این فاکتور برای عدم انتخاب آن ها به عنوان مقصد تحصیلی آن هم در رشته ای همچون بیهوشی استفاده کرد.

دانشگاه پزشکی تفلیس که یکی از دانشگاه های دولتی این کشور است، در منطقه آسیا و اوراسیا رتبه 908 را به دست آورده است و به همین دلیل در رتبه 2527 جهان قرار گرفته است. زمانی که بهترین دانشگاه این کشور در رشته بیهوشی در چنین رتبه ای قرار دارد، به خوبی می توان دریافت کرد که کیفیت آموزش در این کشور در سطح مناسبی نیست.

دانشگاه ایوان یاواخیشیویلی تفلیس نیز یکی دیگر از دانشگاه های دولتی گرجستان است که در جهان رتبه 2996 را به خود اختصاص داده است و به دانشجویان فرصت تحصیل به زبان انگلیسی را نیز می دهد. در کنار این دو دانشگاه نام دانشگاه ایلیا گرجستان در رتبه 3745 جهان دیده می شود. چنین جایگاه علمی نامعتبری، شرایط کار پزشکی در گرجستان را نیز سخت تر می کند.

شرایط تحصیل رشته بیهوشی در گرجستان

فرایند کار در رشته بیهوشی در گرجستان

افرادی که دوره تحصیلی خود در کشور گرجستان را با موفقیت در یکی از رشته های پزشکی از جمله بیهوشی، به پایان رسانده باشند، قادر خواهند بود تا به عنوان نیروی کار در گرجستان به کار مشغول شوند اما باید در نظر داشت که شرایط برای سایر شهروندان متفاوت است.

علاقمندان به کار در حوزه بیهوشی در کشور گرجستان در صورتی که مدرک خود را از کشور دیگری دریافت کرده باشند، در مرحله اول باید رزومه تحصیلی خود را به وزارت علوم این کشور ارسال کنند و تنها در صورتی که مورد تایید این نهاد قرار بگیرد می توانند مدارک تحصیلی خود را معادلسازی کرده و در نتیجه برای کار در این کشور آمادگی های اولیه را پیدا کنند. در هر دو صورت تسلط به زبان گرجی یک اولویت برای کار کردن در این کشور خواهد بود اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که کیفیت زندگی در این کشور به گونه ای نیست که انتظار داشت فردی سختی های مسیر مهاجرت کاری به این کشور را بپذیرد.

چالش های مالی یک پزشک بیهوشی در گرجستان

افرادی که به عنوان پزشک در گرجستان زندگی می کنند، چالش های مالی را تجربه نخواهند کرد چراکه 22100GEL (لاری) در ماه درآمد کسب می کنند و همین بودجه برای تامین هزینه های زندگی در این کشور کفایت می کند. اما شرایط برای دانشجویان این رشته متفاوت است و یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن توجه داشت این است که دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور ممکن است با چالش های اساسی روبرو شوند.

مجموع هزینه هایی که یک دانشجو در این کشور با آن ها روبرو خواهد شد می تواند در حدود 11000$ (دلار) در دانشگاه های دولتی این کشور باشد و با توجه به نرخ بیکاری بسیار زیادی که در این کشور وجود دارد، می توان گفت که رسیدن به کار دانشجویی برای دانشجویان خارجی تقریبا غیر ممکن است.

مزایا و معایب تحصیل بیهوشی در گرجستان

در چنین شرایطی و با وجود مزایایی که در این کشور وجود دارد، کفه معایب تحصیل در این کشور سنگینی می کند و به همین دلیل مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند که گرجستان را از میان گزینه های تحصیلی خود حذف کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *