ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

شرایط مناسب برای زندگی و کیفیت نظام آموزشی در استرالیا موجب علاقه جهت تحصیل در زیرگروه هایی نظیر رشته بیوتکنولوژی در استرالیا گشته است؛ از بزرگترین صادرات کشور استرالیا می توان به خدمات آموزشی اشاره نمود که باعث جذب دانش آموختگان کثیری از سراسر دنیا شده است. کشور استرالیا دارای یکی از با ثبات ترین اقتصادها در میان کشورهای دنیا بوده که موجب افزایش نرخ سرمایه گذاری در این کشور گشته؛ این کشور بزرگترین صادر کننده گوشت و همچنین نهمین کشور صادر کننده گندم معرفی شده است.

از شهرهای اصلی استرالیا برای علاقه مندان به تحصیل می توان به نیوکاسل، پرت، آدلاید، کانبرا و سیدنی اشاره کرد. بیمه درمانی رایگان، نرخ پایین ارتکاب جرم و وجود تعداد کثیری از فرهنگ ها این کشور را به مقصدی مهاجرپذیر تبدیل نموده است. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی رشته بیوتکنولوژی در استرالیا بپردازند.

  • تحصیل در استرالیا چه مزایایی را به دنبال خواهد داشت؟
  • تحصیل رشته بیوتکنولوژی در استرالیا چه هزینه هایی را شامل می گردد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در استرالیا کدام اند؟
  • آینده شغلی رشته بیوتکنولوژی در استرالیا به چه شرحی است؟

معرفی رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

استرالیا از لحاظ وسعت ششمین کشور پهناور جهان بوده که در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است. استرالیا دارای مرز خاکی با کشور دیگری نیست و اطراف آن را از شرق اقیانوس آرام، از غرب اقیانوس هند، از جنوب اقیانوس منجمد شمالی و از شمال چندین دریا و خلیج فرا گرفته اند. اغلب شهرهای استرالیا دارای آب و هوای معتدلی هستند؛ با این وجود ایالت های شمال استرالیا به طور معمول گرم بوده و ایالت های جنوبی این کشور فقط در اوایل زمستان کاهش دما را تجربه می کنند. پایتخت این کشور شهر کانبراست و ملبورن و سیدنی دو شهر بزرگ و مشهور آن به شمار می روند. این کشور با نرخ رشد بالای اقتصادی، نرخ بهره پایین و تورم کم یکی از برجسته ترین اقتصادهای جهان را دارد. امید به زندگی در کشور استرالیا برای زنان و مردان این کشور به ترتیب 81 و 75 سال گزارش شده است.

میکروبیولوژی یکی از مهمترین رشته های علوم زیست شناسی می باشد که نه تنها از علوم پایه زیست شناسی است که برای ما درکی از اصول شیمیایی و فیزیکی در پشت فرآیندهای زندگی به ارمغان می آورد. علم بیولوژیکی کاربردی است که با جنبه های پزشکی، بیوتکنولوژی، تکنولوژی، غذایی و کنترل آلودگی در ارتباط است. رشته میکروبیولوژی درمورد کاربرد فناوری های جدید در زمینه کشاورزی، تولید مواد غذایی و دارو و مشکلات زیست محیطی در زمینه تحقیقات، صنعت و علوم بهداشتی کاربردی است. به زبان ساده تر این رشته فناوری مبتنی بر زیست شناسی است. این رشته در اکثر دانشگاه های استرالیا به عنوان زیر شاخه ای از علوم پایه ارائه می گردد. شایان ذکر است که از رشته های اضافه شده به لیست مشاغل استرالیا در سال 2021 از سوی سازمان مهاجرت استرالیا می توان ازمهندسی نفت، جانورشناس، بیوشیمی، متالوژیست، مدرس دانشگاه، متخصص آمار، بیوتکنولوژی و هواشناس نام برد.

معرفی رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

آموزش عالی با کیفیت ممتاز در استرالیا به موازات نظارت مداوم و سختگیرانه مراجع قانونی منجر به این شده که سالانه این کشور پذیرای بیش از 300,000 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی باشد. استرالیا دارای 38 دانشگاه دولتی و 2 دانشگاه خصوصی است که به طبع هزینه تحصیل در مراکز و موسسات خصوصی برای زیرشاخه های پزشکی و علوم تجربی بیش از دو برابر شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های دولتی می باشد. هزینه تحصیل در این کشور به نسبت دانشگاه های ایالات متحده و انگلستان مقرون به صرفه است و ارزان ترین دانشگاه های استرالیا شامل دانشکده کانبرا، الهیات، سانشاین کوست می باشند. با توجه به آمار ارائه شده در سال 2021 هزینه اخذ مدرک کارشناسی رشته بیوتکنولوژی در استرالیا به طور میانگین 42000 AUD (دلار استرالیا) برآورد می گردد.

برترین دانشگاه های استرالیا در میان 20 دانشگاه جهان و مابقی آن ها در میان 400 دانشگاه برتر دنیا قرار می گیرند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در استرالیا و عدم نیاز به یادگیری زبان ثانویه را می توان از جمله مزیت های اصلی اخذ ویزای تحصیلی این کشور دانست. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در استرالیا می پردازیم.

عنوان مراکزشهری که در آن واقع شده
Univercity of newcastleNewcastle
University of canberracanberra
University of queenslandbrisbane
University of technology sydneysydney

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

طول دوره مقطع کارشناسی رشته بیوتکنولوژی در استرالیا 3 سال و کارشناسی ارشد عموما 2 سال می باشد؛ شهریه مقطع فوق لیسانس برای رشته بیوتکنولوژی در استرالیا 20000$ الی 37000$ (دلاراسترالیا) برآورد شده است. بطور میانگین حقوق فردی که در حوزه بیوتکنولوژی کار می کند سالیانه $122000 (دلاراسترالیا) است. دامنه حقوق از $60800 الی $216000 (دلاراسترالیا) متفاوت بوده و میزان حقوق بسته به جنسیت و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد؛ بطور مثال حقوق فردی که دارای مدرک کارشناسی است 24% و فردی که مدرک کارشناسی ارشد دارد 29% بیشتر از سایرین تعیین می گردد. هزینه زندگی در شهرهای مختلف استرالیا متفاوت و بطور میانگین $2500 (دلاراسترالیا) تخمین زده شده است. در ادامه به بررسی متوسط حقوق سالیانه بیوتکنولوژیست های استرالیا پرداخته ایم:

مقایسه میانگین و حداکثر حقوق ماهیانه بیوتکنولوژیست ها در استرالیا

فرصت های شغلی بیوتکنولوژیست ها در استرالیا

باید اذعان داشت در استرالیا فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی وجود دارد. فارغ التحصیلان این رشته در بخش های پیشرفته صنعت بیوتکنولوژی، بیوانفورماتیک و و در زمینه های مختلف میکروبیولوژی و علوم غذایی قادر به فعالیت خواهند بود. همچنین اشخاص با برخورداری از مدرک کارشناسی ارشد قادر به یافتن موقعیت های مطلوب شغلی در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و شرکت های بیوتکنولوژی با درآمد بسیار ایده آل می باشند. شایان ذکر است که علاوه بر این افراد می توانند در آزمایشگاه های پاتوبیولوژی خصوصی و خدمات بهداشتی درمانی کار کنند و یا حتی به عنوان کارگزار فنی در آزمایشگاه ها مشغول به کار شوند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

2 دیدگاه برای “رشته بیوتکنولوژی در استرالیا

  1. محدقه گفت:

    چه امتیازی لازمه برای اینکه بشه از طریق اسکیل مهاجرت کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مقاله کار در استرالیا رو مطالعه بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *