ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در انگلستان

رشته بیوتکنولوژی در انگلستان

دانشجویان پس از تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان می توانند وارد بازار کار شده و با حقوق پایه 25000£ الی 50000£ (پوند) در سال کار کنند. باید بدانید که دو بخش پیشرو و اصلی بیوتکنولوژی در استخدام فارغ التحصیلان این رشته صنایع داروشناسی و میکروبیولوژی می باشد که هر دو در انگلستان و اروپا از مهمترین صنایع استخدام کننده دانشجویان و فارغ التحصیلان بیوتک می باشند. مزیت دیگر تحصیل بیوتک در انگلستان اینکه از سال 2021 به اینطرف دولت انگلستان ویزای تحصیلی دانشجویان را برای کاریابی آسانتر در این کشور 2 سال دیگر نیز تمدید می کند. برای اطلاع دقیق از شرایط انواع ویزای کاری و تحصیلی انگلستان 2021 حتما از مشاوره های حرفه ای کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

چرا تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان؟

بیوتکنولوژی Biotechnology رشته بسیار جذاب و آینده داری در کشور انگلستان به شمار می رود. اما دلایل مختلفی برای تمایل روزافزون دانشجویان به تحصیل این رشته در انگلستان 2021 وجود دارد که در قسمت زیر لیست می شود:

  • در حدود 450 شرکت بیوتکنولوژی در انگلستان وجود دارد.
  • این شرکت ها حدود 35% از داروها در انگلستان و 41% از داروهای جدید التولید را در آزمایشات کیلینیکی تشکیل می دهند.
  • حتی کووید 19 نیز منجر به پیشرفت در تولید داروهای جدید و توسعه علم بیوتکنولوژی در انگلستان شده است.
  • لندن یکی از بزرگترین مراکز شرکت های بیوتکنولوژی در اروپاست.
  • شرکت های مختلف مثل Nightstar، GlaxoSmithKline، Novartis و غیره شدیدا به دنبال استخدام فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی در انگلستان هستند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان

بیوتکنولوژی در انگلستان رشته آموزشی آزمایشگاه محور بوده و دانشجویان خارجی می توانند این رشته را در بیش از 35 دانشگاه و موسسه آموزش عالی انگلستان ادامه دهند. معمولا این رشته تحصیلی در انگلستان فقط به زبان انگلیسی و در 3 مقطع لیسانس 3 ساله، فوق لیسانس 2 ساله و دکتری بیوتکنولوژی 3 الی 4 سال به دانشجویان آموزش داده می شود. هدف از این رشته تحصیلی آموزش دامنه ای گسترده ای از موضوعات مثل زیست شناسی، شیمی و مهندسی شیمی به دانشجویان جهت حل مسائل جهانی است. این دوره تحصیلی در انگلستان دانش پایه ای بیوتکنولوژی مدرن و فناوری های ژنتیک مولکولی را ارائه می دهد. همان طوری که در جدول زیر هم مشخص شده، بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان دانشگاه کمبریج (رتبه 6 جهانی در این رشته) می باشد:

دانشگاهرتبه بندی AWRU در رشته بیوتکدوره ارائه شده
دانشگاه کمبریج6M.Phil biotechnology (11 ماه)
دانشگاه آگسفورد15ارشد بیولوژی شیمیایی (2 تا 3 سال)
کالج امپریال لندن30ارشد بیوساینس و بیوتکنولوژی کاربردی (یک سال)
دانشگاه ادینبرو37ارشد در بیوتکنولوژی
دانشگاه گلاسکو101- 150ارشد در بیوتکنولوژی

اما برای اخذ پذیرش از دانشگاه های مذکور جهت ادامه تحصیل Biotech ارائه درخواست پذیرش به نظام پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان (UCAS) به آدرس اینترنتی https://www.ucas.com/students الزامی است. فلذا مدارک مهم برای تحویل به همراه فرم مذکور شامل موارد ذیل می باشد:

  • مدرک تحصیلی معتبر A-levels و ریزنمرات مربوطه
  • پاسپورت معتبر به اضافه کلیه مدارک شناسائی
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS با مینیموم نمره 5.5 الی 6.0

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان

رشته بیوتکنولوژی در انگلستان جزء رشته های پرطرفدار دانشگاهی است که غالبا نیز دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل بیوتکنولوژی در مقطع ارشد (MSc) اقدام به پذیرش از دانشگاه های انگلیسی می کنند. هزینه تحصیل بیوتکنولوژی در این مقطع تحصیلی در انگلستان سالانه بین 23700£ تا 43864£ (پوند) می باشد که بسته به نوع دانشگاه نیز کمی متفاوت است. برای اطلاع از ریز جزئیات شهریه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در انگلستان (در مقطع ارشد) حتما به نمودار زیر توجه نمائید:

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در مقطع ارشد دانشگاه های انگلستان

اما از طرف دیگر هزینه دیگری به نام هزینه زندگی در انگلستان 2021 نیز بر عهده دانشجویان خارجی است و این هزینه هم ارزان نیست. عزیزان بایستی درجریان باشند که این هزینه عمدتا به محل زندگی دانشجو بستگی دارد مثلا هزینه ماهیانه زندگی دانشجوئی در لندن حدود 1500€ (یورو) معادل 1360£ (پوند) بوده اما همین هزینه در شهرهای کوچک حدود 700€ الی 1200€ (یورو) یعنی معادل 635£ تا 1040£ (پوند) می باشد. اکنون در جدول زیر به بررسی و مرور جزئیات این هزینه در سال جدید میلادی می پردازیم:

آیتم هاهزینه ها به پوند انگلستان (GBP)
آپارتمان یک خواب وسط شهر740£
یک عدد نان
یک لیتر شیر تازه0.90£
یک کیلو پنیر محلی5.60£
یک وعده غذایی در رستوران ارزان12£
بلیط یک مسیره اتوبوس1.50 الی 2.50£
هزینه تفریحات و سرگرمی5 تا 100£

طریقه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان 2021

متقاضیان ابتداء باید بدانند که این ویزا با عنوان ویزای تایر 4 مخصوص دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل فول تایم در انگلستان را دارند چراکه این ویزا حق اقامت بلند مدت انگلستان را به دانشجویان اعطاء می کند. معنی تحصیل فول تایم نیز این است که دانشجو یک دانشجوی دوره تمام وقت بوده و قصد تحصیل به مدت بیش از 3 ماه را داشته باشد. اما شرط اصلی در اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیز اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های بریتانیا و دریافت نامه پذیرش غیر مشروط از موسسه آموزش عالی (CAS) یا همان تاییدیه پذیرش می باشد. پس از لحظه دریافت این نامه متقاضی می تواند با تهیه مدارک زیر نسبت به اخذ ویزای تایر 4 انگلستان اقدام نماید:

  • پاسپورت معتبر ملی
  • فرم درخواست تکمیلی
  • مدارک شناسایی دانشجو
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • CAS یا نامه پذیرش از دانشگاه انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی اثبات تمکن دانشجو

همان طوری که در معرفی مدارک لازم نیز گفته شد ارائه مدرک زبان انگلیسی به سفارت انگلستان امری الزامی است. طبق قوانین موجود نیز این مدرک بایستی از نوع آیلتس (IELTS) بوده و حداقل نمره لازم برای ارائه نیز 4.0 باشد. دانشجویان گرامی برای کسب اطلاعات مهم درباب نحوه آمادگی جهت اخذ این ویزا می توانند با کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *