ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

کشور ایسلند با برخورداری از شرایط تحصیل مقرون به صرفه و وضعیت مناسب کار فضایی مطلوب را برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ایسلند فراهم کرده است. کشور ایسلند از لحاظ کیفیت زندگی و رفاه دارای جایگاه ایده آلی در جهان بوده و میزان جرم و جنایت نیز در این سرزمین بسیار کم برآورد می گردد. این کشور توانسته در جمع صلح طلب ترین سرزمین های جهان، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و مضاف بر این وجود تساوی بین حقوق زن و مرد در ایسلند موجب گشته تا بسیاری برخورداری از آزادی اجتماعی را جزء شاخص ترین ویژگی های مثبت زندگی در این کشور بدانند.

شایان ذکر است ایسلند جزء 10 کشور برتر دنیا از لحاظ کیفیت زندگی به حساب آمده و مضاف بر آن به عنوان یکی از کشورهای برجسته دنیا از لحاظ استفاده از انرژی های تجدید پذیر شناخته شده است. در ادامه با همراهی شما عزیزان، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته بیوتکنولوژی در ایسلند و ارائه پاسخ هایی موجز به سوالات متداول حول همین محور می پردازند.

  • شرایط کار ضمن تحصیل در ایسلند به چه صورت می باشد؟
  • دانشگاه های برتر ازائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در ایسلند کدام اند؟
  • متوسط درآمد فعالین در حوزه بیوتکنولوژی چه میزان برآورد شده است؟
  • شرایط زندگی دانشجویی در ایسلند چگونه است؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

ایسلند از چند جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده که در اقیانوس اطلس گرد هم آمده اند؛ این سرزمین از لحاظ وسعت 4 برابر بزرگتر از انگلستان عنوان شده و تعداد رودخانه های آن به دلیل وجود بارندگی های فراوان، در قیاس با همسایگان خود بسیار بیشتر است. ایسلند که به عنوان سرزمین یخ و آتش شناخته می شود در نزدیک مدار قطبی قرار گرفته و اقتصاد آن بر پایه گردشگری، ماهیگیری، صنایع شیلات و کشاورزی استوار است. تنوع گسترده مناظر در ایسلند این کشور را به یکی از دیدنی ترین محیط های طبیعی جهان تبدیل کرده است. شهر ریکیاویک یکی از مهم ترین شهرهای کشور ایسلند و پایتخت آن محسوب می شود که به طور کلی در زمینه فرهنگ و اقتصاد طی یک دهه اخیر شاهد رشد چشمگیری بوده است. از دیگر شهرهای مهم این کشور می توان به آکاریری، هوساویک، سیوسیفیور و وستمننایجار اشاره نمود.

بیوتکنولوژی که در اغلب موارد به عنوان یکی از زیرشاخه های زیست شناسی تلقی می گردد، علاقه مندان را با مهارت هایی در جهت موفقیت در زمینه دستکاری کنترل شده و عمدی سیستم های بیولوژیکی برای تولید محصولاتی نظیر آنتی بیوتیک ها، محصولات اصلاح شده ژنتیکی و مواد شیمیایی صنعتی آشنا می کند. بیوتکنولوژی یکی از شاخه های زیست فناوری می باشد که بر پایه استفاده صنعتی از روش ها و سوژه های زیستی استوار است. از ماژول های بیوتکنولوژی در ایسلند می توان به کشف مواد مخدر، زیست شناسی مولکولی، پروتئین ها و آنزیم ها و ایمونولوژی اشاره نمود. شایان ذکر است که این رشته بر اصول و قوانین حاکم بر پایه قوانین حاکم بر دستگاه های آزمایشی و زیستی استوار است. زمینه های فعالیت دارندگان کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی در ایسلند شامل تحقیقات دارویی، تحقیقات و توسعه پزشکی و فعالیت علمی در آزمایشگاه ها می باشند.

درباره رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

تدریس در دانشگاه های ایسلند با جدیدترین متدهای آموزشی صورت پذیرفته و صحت این امر در درصد بالای رضایت مندی دانشجویان خارجی حاضر در خاک این کشور مشهود می باشد. ایسلند دارای 8 دانشگاه دولتی است و تحصیل در این دانشگاه ها بصورت کاملا رایگان امکانپذیر می باشد؛ همچنین این کشور دارای 3 دانشگاه خصوصی می باشد که شهریه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این دانشگاه ها از ISK733550 الی ISK1106000 (کرونا ایسلند) متغیر می باشد.

از نمونه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در ایسلند می توان به University of iceland و reykjavik university اشاره کرد. از مهمترین دانشگاه های این کشور می توان به ریکیاویک، ایسلند، آکوریری و بیفرست اشاره کرد که زبان تدریس در این مراکز انگلیسی می باشد. دانشگاه آکوریری یکی از دانشگاه های ارزان قیمت و مناسب برای تحصیل در رشته های وابسته به زیست شناسی می باشد و تدریس در این دانشگاه به زبان ایسلندی ارائه می گردد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در ایسلند می پردازیم.

عنوان دانشگاهعنوان دوره
University of akureyriNatural and natural sciences diploma
University of icelandEnvironment and natural resources

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

مدت زمان موردنیاز جهت دستیابی به مدرک کارشناسی بیوتکنولوژی در کشور ایسلند 4 سال برآورد گشته و تحصیل کارشناسی ارشد در ایسلند 2 سال زمان خواهد بود؛ لازم به ذکر است دانشجویانی که قصد دارند به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تحصیل نمایند ملزم به پرداخت شهریه حداقل ISK691500 (کرونا ایسلند) سالیانه می باشند. دانشجویان بین المللی قادرند بصورت پاره وقت، در ضمن تحصیل مشغول به کار گشته و برخی از هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایند. شایان ذکر است افراد با برخورداری از مدرک کارشناسی 10 ساعت در هفته و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته قادر به انجام کار می باشند. حداقل هزینه زندگی در شهرهای مختلف کشور ایسلند متغیر بوده و برای نمونه هزینه زندگی در شهر ریکیاویک ISK180550 (کرونا ایسلند) ماهانه برآورد می گردد. در ادامه به مقایسه ایسلند و سایر کشورهای جهان از لحاظ شاخص هزینه های زندگی پرداخته ایم:

مقایسه هزینه زندگی در ایسلند و سایر کشورهای جهان طبق شاخص عددی

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در ایسلند

گرایشات رشته بیوتکنولوژی در ایسلند شامل زیست شناسی سلولی، سیر تکاملی، ژنتیک، اخلاق زیستی و فیزیولوژی می شوند. فردی که در شرکت های داروسازی و بیوتکنولوژی ایسلند مشغول به فعالیت است معمولا ماهانه در حدود ISK923000 (کرونا ایسلند) درآمد خواهد داشت. محدوده حقوق افراد از ISK460000 الی ISK1640000 (کرونا ایسلند) متغیر بوده که این تفاوت در حقوق بستگی به سطح تجربه، جنسیت و مقطع تحصیلی دارد. بطور نمونه افراد با سطح تجربه بین 2 الی 5 سال بطور متوسط 32% و با رسیدن به مرز 10 سال 21% بیشتر از دیگران کسب درآمد می کنند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور ایسلند با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *