ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در برزیل

رشته بیوتکنولوژی در برزیل

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در برزیل با توجه به جذابیت های موجود در این کشور برای دانشجویان سایر کشورها به یکی از مسیرهای محبوب مهاجرت بدل گشته است؛ کشور برزیل خاستگاه اصلی فوتبال، قهوه و سامباست که به سرزمین آفتاب و جنگل های استوایی معروف می باشد. این کشور جذاب دارای زمین های کشاورزی وسیع و جنگل های استوایی است و با برخورداری از منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی محسوب می شود.

از مهم ترین صادرات برزیل می توان به انواع منسوجات، قهوه، فولاد، کفش، گوشت و تجهیزات برقی اشاره کرد. این کشور طی سالیان متمادی تحت استعمار پرتغال بوده و تنها کشور قاره آمریکا می باشد که مردمان آن به زبان پرتغالی سخن می گویند. باید اذعان داشت برزیل دارای 5 نوع آب و هوای گرمسیری در مرکز، کوهستانی و نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب می باشد. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با همراهی شما عزیزان به بررسی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نظام آموزشی کشور برزیل می پردازند.

  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در برزیل کدام اند؟
  • متوسط درآمد فعالین مشغول در رشته بیوتکنولوژی چه میزان برآورد شده است؟
  • موقعیت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در برزیل شامل چه مواردی است؟
  • شهریه دانشگاه های علوم پزشکی در کشور برزیل چه میزان است؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در برزیل

برزیل در آمریکای جنوبی واقع گشته و به عنوان بزرگ ترین کشور در این ناحیه شناخته شده است. این کشور چند ملیتی و متشکل از نژادهای آفریقایی، آمریکایی و اروپایی می باشد که با جمعیت 210 میلیون عنوان پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی را یدک می کشد. برزیل که منطقه وسیعی از مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس را در بر می گیرد، شرقی ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهایی نظیر اروگوئه، آرژانتین، بولیوی و کلمبیا هم مرز می باشد. رود آمازون که به عنوان بزرگترین و پر آب ترین رود دنیا به اقیانوس اطلس می ریزد از مهم ترین شاخصه های این اقلیم به حساب می آید. برازیلیا پایتخت این کشور از لحاظ آب و هوایی دارای زمستان های خشک و تابستان های مرطوب است؛ از شهرهای مهم و توریستی این کشور می توان به سائوپائولو، مانائوس و ریودوژانیرو اشاره کرد.

از گرایشات اصلی زیست شناسی در زیرشاخه هایی نظیر مهندسی شیمی می توان به بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، صنایع غذایی و گرایش کاتالیست اشاره کرد. در طول تاریخ، بیوتکنولوژی تاثیر انکار ناپذیری بر تمام جنبه های زندگی بشر، از تولید مواد غذایی و انرژی تا ارگانسیم های شفابخش و اکوسیستم ها داشته است. بیوتکنولوژی دریایی یکی از مفاهیم درحال توسعه در برزیل می باشد که شامل اکتشافات محصولات میکروبی دریایی، آبزی پروری، گیاهان زراعی، جداسازی ترکیبات فعال بیولوژیکی و بررسی بیماری های بی مهرگان می باشد. 85% شرکت های بیوتکنولوژی در برزیل با بهره گیری از تعداد بالای کارمندان، تاثیر بسزایی در رشد اقتصاد این کشور داشته اند. گرایشات رشته بیوتکنولوژی در برزیل شامل میکروبی، مولکولی، پزشکی، فراورش زیستی و کشاورزی می باشند؛ همچنین از نمونه دروس دانشگاهی این رشته می توان به زیست فناوری نفت، مدل سازی و شبیه سازی فرایندها، مهندسی ژنتیک پیشرفته، آنزیم شناسی و بیوفیزیک اشاره نمود.

درباره رشته بیوتکنولوژی در برزیل

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در برزیل

دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در برزیل به سه گروه دانشکده فدرال، ایالتی و خصوصی تقسیم بندی می شوند؛ هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور طبعا رایگان نبوده و حدودا BRL27315 (رئال برزیل) الی BRL54630 (رئال برزیل) برآورد شده است. دانشگاه ها و مراکز علمی برزیل را می توان جزء دانشگاه های برتر آمریکای جنوبی قلمداد کرد. از نمونه دانشگاه های برتر و معتبر پزشکی در برزیل می توان به دانشکده سائوپائولو، کامپینانس، پلوتاس، پارانا و میناس جرایس اشاره کرد. میزان شهریه دانشگاه های علوم پزشکی در برزیل بسته به موقعیت جغرافیایی و رتبه کیفی دانشگاه متفاوت می باشد اما حداقل آن BRL98334 (رئال برزیل) عنوان شده است. از نمونه دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در برزیل می توان به دانشکده میناس جرایس و سائوپائولواشاره کرد. در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در برزیل می پردازیم.

عنوان دانشگاهرتبه در برزیل
Federal University of Rio de Janeiro1
Universidade de São Paulo2
State University of Campinas3
UNESP – Universidade Estadual Paulista4
Federal University of Rio Grande do Sul5

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در برزیل

تحصیل مقطع کارشناسی زیرگروه های تجربی در کشور برزیل عموما به زبان پرتغالی امکانپذیر بوده و تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این مقطع 4 سال به طول می انجامد؛ طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور 2 سال تعیین شده و شانس دستیابی به بورسیه های تحصیلی در این مقطع افزون می باشد. از بهترین شهرهای برزیل برای تحصیل می توان به برزیلیلا، سالوادور، فورتالزا، سائوپائولو و ریودژانیرو اشاره نمود. در کشور برزیل دانشجویان مجاز به کار حین تحصیل می باشند؛ به گونه ای که دانشجویان مقطع کارشناسی قادر به 10 ساعت کار در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد مجاز به انجام 30 ساعت کار در طول هفته خواهند بود. شایان ذکر است متقاضیان درصورت تسلط بر زبان پرتغالی شانس خود را در مسیر دستیابی به فرصت حضور در دانشگاه های برتر برزیل به طرز چشمگیری افزایش خواهند داد.

موقعیت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در برزیل

آینده شغلی رشته بیوتکنولوژی در برزیل را می توان در تولید گیاهان مقاوم، تولید آنزیم یا هر پروتئین دیگر، تولید سوخت های زیستی، افزایش سطح تولید فرآورده های مختلف در ارتباط با محصولات کشاورزی و بازیافت به روش زیستی پیش بینی نمود. متوسط درآمد فردی که در حوزه بیوتکنولوژی و داروسازی فعالیت می کند ماهیانه در حدود BRL11500 (رئال برزیل) برآورد شده است. حقوق و دستمزد مشاغل مختلف، متغیر می باشد برای نمونه درآمد دستیار داروساز BRL7150 (رئال برزیل)، درآمد تکنسین بیوانفورماتیک BRL7800 (رئال برزیل) و حقوق همیار مدیر امور پزشکی BRL19400 (رئال برزیل) برآورد شده است. در ادامه به مقایسه حداقل حقوق مهندسان بیوتکنولوزی در برزیل با میانگین حقوق در این کشور پرداخته ایم:

مقایسه حداقل حقوق فعالین حوزه بیوتکنولوژی در برزیل و متوسط درآمد افراد

باید اذعان داشت از عوامل تعیین کننده میزان حقوق افراد سطح تجربه، جنسیت و مدرک تحصیلی می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود در جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور برزیل با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *