ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

بلاروس با داشتن بالاترین نرخ مهاجرت تحصیلی بین کشورهای اتحادیه شوروی سابق، موجب افزایش آمار تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلاروس گردیده است؛ بلاروس با پیشرفت های کم سابقه در زمینه صنعت و کشاورزی و برخورداری از صنایع الکترونیک، صنایع ماشین سازی و ابزار سازی، ماشین آلات سنگین صنعتی و اپتیک توانسته موازی با گسترش زیربنای اقتصادی، در جهت ارتقای سطح آموزش خود گام بردارد. این کشور دارای 6 استان بوده که شهر مینسک، پایتخت بلاروس و از شهرهای مهم آموزشی این کشور به حساب می آید. از دیگر شهرهای مهم این سرزمین می توان به گومل، ویتبسک، برست، باریساو و گرودنو اشاره نمود.

بلاروس دارای آب و هوای قاره ای معتدل با زمستان های سرد و تابستان های خنک می باشد. منابع طبیعی این کشور شامل زغال سنگ نارس، سنگ گرانیت، خاک رس، سنگ آهک و سنگ نمک می گردد. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی رشته بیوتکنولوژی در کشور بلاروس بپردازند.

  • شرایط و هزینه زندگی دانشجویی در کشور بلاروس به چه صورت است؟
  • متوسط درآمد فعالین در حوزه بیوتکنولوژی چه میزان برآورد شده است؟
  • معتبرترین مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در بلاروس کدام اند؟
  • محدوده فعالیت علاقه مندان به رشته بیوتکنولوژی در بلاروس شامل چه حوزه هایی است؟
  • شهریه دانشگاه های پزشکی در بلاروس چه میزان برآورد شده است؟

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

بلاروس، سرزمینی دور از دریا در اروپای خاوری است که در 160 مایلی دریای بالتیک قرار داشته و با کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، لیتوانی و لهستان هم مرز می باشد. باید اذعان داشت در حدود 38% مساحت بلاروس را جنگل ها تشکیل می دهند، 2% آن آب و 40% زمین های زراعی می باشند. اقتصاد بلاروس برپایه صنعت استوار بوده و علت آن را نیز می توان در کمبود منابع طبیعی آن جویا شد؛ طی 10 سال اخیر کشور بلاروس توانسته در زمینه صادرات گوشت و لبنیات رتبه خوبی کسب نماید و به این ترتیب نمودار رشد اقتصادی این کشور از شرایط مطلوبی برخوردار می باشد. از اصلی ترین کالاهای صادراتی در این کشور می توان به نخ مصنوعی، الیاف شیمیایی و آهن آلات اشاره کرد.

بیوتکنولوژی یک رشته چند شاخه ای شامل میکروبیولوژی، بیوشیمی، ژنتیک، ایمونولوژی، فیزیولوژی کشت سلول و بافت است. رشته بیوتکنولوژی در بلاروس یکی از شاخه های در حال توسعه علم و صنعت است که مبتنی بر دستاوردهای شیمی، زیست شناسی و فیزیک به منظور استفاده از سلول های میکروبی، گیاهی و حیوانی در صنعت، کشاورزی، پزشکی، به به دست آوردن منابع پزشکی و حفاظت از محیط زیست می پردازد. از جمله تخصص های این رشته می توان به بیوتکنولوژی منابع انرژی، فناوری آنزیم، ویتامین ها و محصولات تخمیر، روغن های اساسی و مواد آرایشی اشاره نمود. همچنین از جمله گرایشات این رشته می توان به گیاه شناسی، میکروب شناسی، تغذیه و علوم دارویی اشاره کرد. همچنین از جمله دروس ارائه شده رشته بیوتکنولوژی در بلاروس می توان به فاراموکوژنتیک، فروشوئی میکروبی، آنزیمولوژی و متابولیت های میکروبی اشاره کرد.

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

بلاروس در زمینه آموزش و تحقیقات از شهرت جهانی برخوردار بوده و از مزایای تحصیل در این کشور می توان به پایین بودن هزینه های زندگی دانشجویی، قدمت بالای دانشگاه ها، دریافت آسان ویزا و شهریه کم اشاره کرد. نظام آموزشی در بلاروس از سطح بین المللی بالایی برخوردار است. شایان ذکر است امکان تحصیل رایگان در کشور بلاروس وجود ندارد و دانشجویان با دانستن زبان روسی قادرند با پرداخت هزینه ای در حدود BYN2406 (روبل بلاروس) که در قیاس با هزینه تحصیل به زبان انگلیسی پایین تر است به تحصیل بپردازند.

تدریس در دانشگاه های پزشکی کشور بلاروس به زبان انگلیسی و روسی صورت پذیرفته و از بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور می توان به دانشکده ویتبسک، گرودنو و گومل اشاره نمود. پر واضح است که تحصیل در رشته بیوتکنولوژی بلاروس در قیاس با شرکت در دوره های پزشکی و داروسازی که دارای دروس مشترک متعددی می باشند، با هزینه بسیاری کمتری همراه خواهد بود. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در بلاروس می پردازیم.

عنوان مرکز ارائه دهندهرتبه در بلاروس
International University of Belarus1
Belarusian State University2

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

مقاطع تحصیلی در دانشگاه های کشور بلاروس شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد. طول دوره مقطع کارشناسی بیوتکنولوژی 4 سال و کارشناسی ارشد و دکترا 2 سال برآورد شده است. هزینه سالیانه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلاروس 9700 BYN روبل بلاروس برآورد شده. شرایط کار دانشجویی در بلاروس بسته به مقطع تحصیلی متفاوت است و در هر صورت کمتر از 35 ساعت در هفته می باشد. دانشجویان قادرند با انجام کار پاره وقت، بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایند. در مناطق مختلف بلاروس فرصت های شغلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. همچنین باید اذعان داشت افراد با داشتن مدرک کارشناسی قادر به 10 ساعت کار در هفته و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد می توانند تا 30 ساعت در هفته کار کنند. در ادامه به بررسی تفاوت در شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بر حسب روبل بلاروس می پردازیم.

مقایسه شهریه سالانه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

موقعیت شغلی رشته بیوتکنولوژی در بلاروس

از جمله فعالیت های فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی می توان به حفظ فعالیت های صنعتی و فناوری در شرکت ها، توسعه فن آوری محصولات دارویی، حفظ مجموعه فرهنگ سویه های صنعتی میکروارگانیسم ها و کنترل میکروبیولوژی تجهیزات و اتاق کار اشاره کرد. درآمد فردی که در حوزه داروسازی و بیوتکنولوژی دربلاروس فعالیت می کند ماهانه در حدود BYN3940 (روبل بلاروس) برآورد شده است.

محدوده حقوق از BYN1960 (روبل بلاروس) الی BYN6980 (روبل بلاروس) متغیر است و به عواملی نظیر میزان تجربه، جنسیت و مقطع تحصیلی بستگی دارد. برای نمونه حقوق مهندس پزشکی BYN2520 (روبل بلاروس)، درآمد مدیر عملیات بالینی BYN5680 (روبل بلاروس) و حقوق دستیار داروساز BYN2630 (روبل بلاروس) به ازای هر ماه تعیین گشته است. در پایان شما همراهان گرامی قادر خواهید بود در جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اقامت کشور بلاروس با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *