ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان

رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان BSc یک دوره تمام وقت محسوب شده و هزینه تحصیل سالیانه در این کورس حدود 3850€ (یورو) می باشد. از مهمترین دلایل تحصیل در این رشته در دانشگاه های بلغارستان نیز می توان به اخذ پذیرش راحت، هزینه تحصیلی پایین، آینده شغلی بسیار روشن و غیره اشاره نمود. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های بیوتکنولوژی بلغارستان اولا دانش و مهارت عمیق در زمینه تخصصی را پیدا کرده و ثانیا با استفاده از همین تخصص خود می توانند سریعا وارد بازار کار اروپا شده و زمینه تبدیل اقامت تحصیلی خود به اقامت کاری اروپا را نیز فراهم نمایند. کارشناسان و مشاورین گروه اعزام دانشجوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارد تا به کلیه سوالات هموطنان درباب تحصیل در اروپا 2021 پاسخ دقیقی ارائه دهند.

درباره رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان

کورس بیوتکنولوژی در اکثر دانشگاه های بلغارستان به دانشجویان بین المللی ارائه می شود و ظاهرا این رشته جزء رشته های پرمتقاضی دانشگاه های این کشور محسوب می شود. معمولا دانشجویان در قالب این دوره آموزشی دانش و مهارت های کار با میکروارگانیزم ها (اندام واره ها) و کشت بافت را جهت انجام شناسایی و کشت در شرایط آزمایشگاهی و صنعتی کسب می کنند. همچنین آنها از این طریق می توانن محصولات بیولوژیکی و فعالیتشان را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین با روش های مهندسی ژنتیک و مهندسی سلولی آشنا شده و آنها را در کار با میکرو ارگانیزم ها، جانوران و گیاهان به کار برند.

از این گذشته دانشجویان با کسب دانش و مهارت بیوتک همچنین می توانند مهارت های زیادی در کنترل و بهینه سازی فرآیندهای اکولوژیکی به دست آورند و نیز بیوفناروری های اکولوژیکی، بیوتکنولوژی ها برای منابع انرژی جایگزین و سنتز بیوتکنولوژیکی را ایجاد و به کار گیرند. بنابراین آنها پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های بلغارستان نیز شانس بالایی در کاریابی و جذب به بازار اروپا دارند چراکه اروپا قاره ای است که بیشترینم شرکت های بیوتک را نیز در اختیار دارد.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان

در کنار هزینه تحصیل پایین همچنین یکی از مزایای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان این است که امکان تحصیل به هر دو زبان روسی و انگلیسی برای دانشجویان ایرانی فراهم است. از این گذشته امکان تحصیل این رشته در هر سه مقطع تحصیلی مطابق استاندارد آموزش عالی اروپا وجود دارد. اما قبل از هر چیزی باید با بهترین دانشگاه های بلغارستان آشنا شد. تعداد کل دانشگاه های بلغارستان حدود 51 دانشگاه بوده و برترین آنها برای ادامه تحصیل بیوتکنولوژی عبارتند از:

دانشگاهرتبه در بین دانشگاه های اروپای شرقی و آسیای مرکزی (EECA)
دانشگاه صوفیا46
دانشگاه آمریکایی بلغارستان151- 200
دانشگاه تراکیا151- 200

اما همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده می گردد، بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان همچنان دانشگاه صوفیا است. اما برای تحصیل این رشته در کشور بلغارستان شما ابتدا باید گام اول را محکم بردارید و گام اول نیز مربوط به اخذ پذیرش یا Apply از دانشگاه های بلغارستان می باشد. به همین منظور تامین شرایط زیر برای متقاضیان امری الزامی است:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات مربوطه
  • مدرک زبان انگلیسی (تافل iBt حدود 80 و آیلتس 6.5)

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان

همان طوری که در مطالب فوق نیز گفته شد، امکان تحصیل بیوتکنولوژی (BioTech) به صورت تمام وقت در هر سه مقطع لیسانس (BSc)، فوق لیسانس (MSc) و دکترا (PhD) از دانشگاه های معروف بلغارستان مثل دانشگاه صوفیا وجود دارد. برای نمونه لیسانس بیوتکنولوژی در دانشگاه صوفیا به صورت فول تایم بوده و نهایتا 4 سال طول می کشد. اما هزینه تحصیل این رشته پرطرفدار در دانشگاه صوفیا بین دانشجویان مختلف یکسان نبوده و شهریه سالانه دوره (کورس) بین المللی به زبان انگلیسی در حدود 3850€ (یورو) می باشد.

ارزیابی هزینه زندگی دانشجویان بیوتکنولوژی در بلغارستان

از سوی دیگر هزینه زندگی دانشجویی در بلغارستان نیز در قیاس با سایر کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است بطوری که دانشجویان خارجی بابت هزینه زندگی خود به طور متوسط ماهیانه ملزم به پرداخت 480€ (یورو) می باشند. اما مسلما سطح این هزینه ها بسته به سبک زندگی و نیز محل اقامت دانشجویان کمی هم متفاوت است. مثلا با توجه به نمودار زیر می توان متوجه تغییر هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف بلغارستان شد:

هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف بلغارستان

کلا هزینه زندگی در بلغارستان را می توان به 2 بخش هزینه مربوط به اجاره خانه و هزینه های دیگر شامل خورد و خوراک، حمل و نقل، تفریحات، پوشاک و غیره دسته بندی کرد. بر اساس آمارهای موجود، هزینه اجاره آپارتمان تک خواب در بلغارستان ماهیانه بین 100€ الی 300€ (یورو) اما هزینه خوابگاه دانشجوئی بین 35€ الی 70€ (یورو) می باشد. فلذا سایر هزینه های دانشجویی در بلغارستان از قرار ذیل می باشد:

  • متوسط هزینه ماهیانه خورد و خوراک: 150€ تا 250€ (یورو)
  • متوسط هزینه حمل و نقل ماهانه: 30€ تا 40€ (یورو)
  • هزینه های خدمات شهری: 150€ (یورو)

شرایط دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

یکی از شرایط اصلی برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان می باشد. ویزای مذکور ویزای تایپ Dکشور بلغارستان محسوب می شود و مخصوص متقاضیانی است که پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های بلغارستان گرفته و همراه با مدارک دیگر آماده اخذ این ویزا هستند. پس از همین رو مرحله نهایی اعزام دانشجو به بلغارستان در سال 2021 دریافت ویزای دانشجویی بلغارستان با ارائه مدارک زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی بلغارستان
  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از سه ماه
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه صوفیا یا دانشگاه بلغاری دیگر
  • گواهی تمکن مالی معتبر مثل صورت حساب بانکی
  • مدارک هویتی همانند کارت ملی و شناسنامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه دانشجو
  • چند قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • بیمه سلامت مسافرتی

همان طوری که ملاحظه کردید، تحصیل رشته بیوتکنولوژی در بلغارستان دارای مزایای مختلفی است که مهمترین آن نیز فراهم شدن امکان اخذ پذیرش آسان و تحصیل با هزینه بسیار اندک می باشد. بنابراین برای دریافت آخرین اطلاعات درباره شرایط اپلای و اخذ ویزای تحصیل در بلغارستان 2021 حتما با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *