ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

تحصیل در کشورهای اروپایی همواره از گزینه های محبوب برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی بوده و با وجود دشواری های این مسیر، هم چنان امکان اخذ ویزای تحصیلی این کشورها وجود دارد؛ به عنوان مثال، اخذ پذیرش در رشته بیوتکنولوژی در دانمارک یکی از روش های اخذ ویزای تحصیلی این کشور بوده که در تمامی مقاطع برای متقاضیان امکان پذیر می باشد. در حال حاضر مهاجرت تحصیلی یکی از راحت ترین و امن ترین روش های مهاجرت به اروپا شناخته شده و گزینه های زیادی پیش روی متقاضیان این روش می باشد. از سایر روش های مهاجرت به دانمارک می توان به مهاجرت کاری اشاره کرد. در ادامه این مقاله که توسط همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به سوالات شما عزیزان در حوزه مهاجرت به دانمارک و تحصیل در رشته بیوتکنولوژی، از جمله موارد زیر پاسخ داده ایم:

  • مراکز آموزشی دانمارک در چه جایگاهی قرار دارند؟
  • آیا کشور دانمارک گزینه مناسبی برای مهاجران تحصیلی می باشد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در دانمارک کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بیوتکنلوژی در دانمارک چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • چه فرصت های شغلی در انتظار متخصصین حوزه بیوتکنولوژی در دانمارک می باشد؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای واقع شده در شمال اروپا بوده و در همسایگی کشورهایی از جمله آلمان و سوئد قرار گرفته است. پایتخت و بزرگترین شهر دانمارک، کپنهاگ نام دارد. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که کشور دانمارک دارای دولت رفاه بوده و از نظر کم بودن اتلاف درآمد مردم، در رتبه اول در جهان قرار دارد. دانمارک از نظر درآمد سرانه، در رتبه هفتم در جهان قرار داشته و بر اساس بررسی های سالانه، ساکنین این کشور به عنوان راضی ترین مردم جهان شناخته شده اند.

اطلاعاتی درباره دانمارک
نفر5447074جمعیت
کیلومتر مربع 43094مساحت
پادشاهی مشروطهحکومت
0.943شاخص توسعه انسانی
دانمارکیزبان رسمی

در سال 2016 شرکت یونیورسام با انتشار بیانیه ای اعلام کرد بر اسا شاخص سالانه شادی و رضایت، مردم دانمارک در جایگاه نخست در جهان قرار دارند و هم چنین دانمارک به عنوان کشوری با کمترین فساد اداری در جهان شناخته می گردد. طبق بررسی های انجام شده، سیستم آموزشی دانمارک نیز از استانداردهای جهانی پیروی کرده و دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی در این کشور فعالیت می کنند که از اعتبار بالایی در جهان برخوردارند. رشته بیوتکنولوژی یکی از رشته های زیر شاخه علم زیست شناسی بوده که در سال های اخیر مورد توجه عده بیشتری از دانشمندان قرار گرفته است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که این رشته با علومی از جمله شیمی و فیزیک نیز در ارتباط بوده و همین امر موجب شده تا متخصصین این حوزه بتوانند در مشاغل گوناگونی فعالیت نمایند. در ادامه به ذکر جزئیات بیشتری در این حوزه خواهیم پرداخت.

نمودار تغییرات نرخ بیکاری در دانمارک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

همان طور که در این مقاله ذکر شد، دانشگاه های دانمارک از اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردار بوده و یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اروپا می باشند. رشته بیوتکنولوژی یکی از هزاران رشته ارائه شده در مراکز آموزشی کشور دانمارک بوده که متقاضیان می توانند در تمامی مقاطع جهت اخذ پذیرش از این دانشگاه ها و مراکز اقدام نمایند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی در دانمارک، دانشگاه آلبورگ Aalborg University)) می باشد که در شهر Esbjerg در دانمارک واقع شده است. این دانشگاه دوره کارشناسی رشته بیوتکنولوژی را در گرایش مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی طی مدت 3 سال ارائه داده و دوره مذکور به زبان انگلیسی می باشد. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته University College Absalon می باشد که این دوره را طی سه سال و نیم به دانشجویان ارائه می نماید.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

فاکتور هزینه تحصیل یکی از موارد بسیار مهمی است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی باید پیش از اقدام برای اخذ پذیرش، درباره آن اطلاعات کافی کسب نمایند. از عوامل گوناگون تاثیر گذار بر هزینه تحصیل، می توان به مواردی از جمله طول مدت دوره انتخابی، زبان تحصیل، دولتی و خصوصی بودن مرکز آموزشی و هم چنین مقطع تحصیلی اشاره نمود. طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر، هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی در شهر Esbjerg دانمارک، مبلغی برابر با 13560€ (یورو) در سال اعلام شده است. هم چنین هزینه تحصیل در این مقطع در دانشگاه University College Absalon، 12980€ (یورو) در سال برآورد شده است. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که دانشجویانی با رزومه تحصیلی ممتاز می توانند جهت اخذ کمک هزینه های تحصیلی از کشور دانمارک اقدام نمایند و به این صورت بخشی از هزینه های تحصیل در دانمارک را تامین نمایند.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در دانمارک

با توجه به پیشرفت های رشته تکنولوژی در سال های اخیر، می توان گفت که در حال حاضر متخصصین این رشته آینده شغلی ایده آلی پیش روی خود دارند. تنوع و گستردگی موقعیت های شغلی مناسب برای دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی باعث شده تا توجه علاقه مندان به تحصیلات آکادمیک به این رشته بیش از پیش گردد. از موقعیت های کاری محبوب برای دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی می توان به مواردی از جمله کار در آزمایشگاه های علمی و تحقیقاتی و صنایع گوناگون از جمله بیوتکنولوژی و شیمی اشاره کرد.

دانشجویان رشته بیوتکنولوژی در دانمارک می توانند پس از اتمام تحصیل خود در این کشور با جستجوی فرصت های شغلی مناسب و ارائه رزومه خود، موفق به اشتغال در این کشور شده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند. علاقه مندان به کسب اطلاعت بیشتر می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *