ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در روسیه

رشته بیوتکنولوژی در روسیه

کشور روسیه بدلیل نزدیک بودن به ایران و سطح بالای علمی، از گزینه های محبوب نزد ایرانیان جهت تحصیل در رشته گوناگون به حساب آمده و در همین اثنی از رشته بیوتکنولوژی در روسیه به عنوان یکی از مسیرهای محبوب متقاضیان در سال های اخیر جهت تجربه زندگی دانشجویی در کشور روسیه یاد می شود؛ روسیه دارای مرز زمینی با 14 کشور اروپایی آسیایی بوده و همسایگان زمینی این کشور عبارتند از کره شمالی و چین در جنوب، در شرق اوکراین و بلاروس و در جنوب شرق آذربایجان و گرجستان.

کشور روسیه با یدک کشیدن لقب پهناورترین کشور دنیا، از منظر سیاسی و اقتصادی یکی از قطب های جهان به شمار می رود که بعد از ایالات متحده، قدرتمندترین کشور جهان از لحاظ تسهیلات نظامی محسوب می شود. مردم روسیه از تحصیل کرده ترین و باسوادترین مردمان جهان به شمار می آیند. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی رشته بیوتکنولوژی در روسیه بپردازند.

  • معتبرترین مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در روسیه کدام اند؟
  • شهریه دانشگاه های پزشکی در روسیه چه میزان است؟
  • متوسط درآمد فعالان حوزه بیوتکنولوژی در روسیه چه میزان برآورد شده است؟
  • حوزه فعالیت رشته بیوتکنولوژی در روسیه شامل چه مواردی است؟

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در روسیه

روسیه کشوری است در اروپای شرقی و آسیای شمالی که با جمعیت 146,7 میلیون نفر نهمین کشور پر جمعیت جهان به شمار می رود. روسیه با برخورداری از فلات های پهناور، کوه های مرتفع، مجلل ترین کاخ ها، مدارس باله وعظیم ترین مجموعه عروسک های دنیا به یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگران بدل گشته و همچنین مضاف بر آن در کنار بهره مندی از طیف گسترده ای از منابع طبیعی، از بزرگترین تولید کننده های نفت در جهان می باشد. بخش اعظمی از آن دارای آب و هوای قاره ای، با زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه می باشد. بخش کشاورزی روسیه در قیاس با سایر قدرت های اقتصادی قرن حاضر، دارای ساماندهی مطلوبی نبوده و علت این امر را می توان در آب و هوای این اقلیم جست. از شهرهای مهم و بزرگ این کشور می توان به مسکو، سنت پترزبورگ،کازان و پسکوف اشاره نمود.

بیوتکنولوژی در روسیه که با عنوان فناوری زیستی نیز شناخته می شود، یکی از رشته های بسیار کاربردی می باشد که با تلفیق تکنولوژی و علوم زیستی تلاش می کند در حوزه های مختلفی نظیر محیط زیست و صنایع غذایی راه حل های جایگزینی را ارائه دهد. بیوتکنولوژی استفاده از سیستم ها و موجودات زنده در جهت توسعه و ایجاد محصولات جدید است. رشته بیوتکنولوژی به عنوان یک علم در تماس مستقیم با بیوشیمی، ژنتیک مولکولی، ایمونولوژی بطور کلی هرگونه فعالیت هوشمندانه بشر در زمینه بهبود و عرضه محصولات گوناگون با استفاده از موجودات زنده و از طریق دستکاری ژنتیکی آن ها در سطح مولکولی را مورد مطالعه قرار می دهد. از زمینه های اصلی تحصیلی در روسیه می توان به تشخیص مولکولی، سلول های درمانی ترمیمی، آزمایش دارویی و سم شناسی اشاره نمود. از گرایشات اصلی این رشته نیز می توان به بیوتکنولوژی پزشکی، دارویی، شیمی کاربردی اشاره کرد.

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در روسیه

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه های روسیه در مقایسه با ایالات متحده و انگلستان بسیار مقرون به صرفه می باشد؛ دانشگاه های خصوصی با در نظر گرفتن رشته و مقطع تحصیلی دارای شهریه های متفاوتی بوده و اگرچه این میزان گاهی بیش از RUB1119650 (روبل روسیه) در سال عنوان شده است، باید خاطرنشان کرد که تحصیل در رشته بیوتکنولوژی با هزینه های بسیار معقولی همراه خواهد بود. از بهترین دانشگاه های علوم پزشکی روسیه می توان به دانشکده نورسن، ماری، کریما، روستوف، اومسک و آمور اشاره کرد.

دانشگاه لومونسوف با ارائه رشته هایی نظیر بیوتکنولوژی، روان شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی و اقتصاد در حدود 25% دانشجویان بین المللی را مجذوب خود کرده است. تحصیل پزشکی در این دانشگاه به زبان روسی صورت پذیرفته و هزینه تحصیل زیرشاخه های علومی چون داروسازی در این دانشگاه ) RUB325000روبل روسیه) برآورد شده است. در ادامه به معرفی چندی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در روسیه می پردازیم.

عنوان مراکزعنوان دوره
Ural federal universityFood biotechnology
Siberian federal universityBiological engineering
ITMO universityMolecular biology and biotechnology

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در روسیه

تحصیل مقطع کارشناسی رشته بیوتکنولوژی در روسیه 3 الی 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال به طول خواهد انجامید. از مزایای تحصیل در این کشور می توان به مدارک دانشگاهی معتبر، بالابودن کیفیت آموزش و همچنین آشنایی با فرهنگ و تمدن غنی مردمان این سرزمین اشاره کرد. امکان کار ضمن تحصیل در روسیه وجود دارد و تنها دانشجویانی قادر به کار ضمن تحصیل در این کشور هستند که در دوره های تمام وقت ثبت نام کرده باشند. از جمله مدارک موردنیاز جهت کار ضمن تحصیل در روسیه می توان به گذرنامه، کارت مهاجرت و گواهی عدم اعتیاد اشاره نمود.

شایان ذکر است درصورتیکه دانشجویی بدون داشتن مجوز از مراجع قانونی مشغول به کار همزمان با تحصیل گردد، RUB2000 الی RUB5000 (روبل روسیه) جریمه خواهد شد. شرایط کار دانشجویی در روسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی 20 ساعت در هفته، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و متقاضیان دکتری 30 ساعت در هفته برآورد گردیده است. در ادامه به بررسی میزان درآمد بیوتکنولوژیست ها در روسیه به ازای هر ماه فعالیت پرداخته ایم:

میزان درآمد بیوتکنولوژیست ها در روسیه

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در روسیه

با توجه به پیشرفت روزانه رشته بیوتکنولوژی و افزایش کاربرد آن در صنایع و علوم گوناگون، می توان اظهار داشت آینده شغلی خوبی در انتظار علاقمندان به تحصیل در این رشته می باشد. از بخش های پذیرنده فارغ التحصیلان این رشته می توان به دانشگاه ها، صنعت داروسازی، دفاتر ثبت اختراع و شرکت های مشاوره اشاره داشت. متوسط حقوق ناخالص بیوتکنولوژیست ها ساعتی 470RUB (روبل روسیه) برآورد شده است. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور روسیه و کسب اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و یا جهت دریافت مشاوره حضوری به دفتر این موسسه مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *