ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در شیلی

رشته بیوتکنولوژی در شیلی

برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی دو دانشگاه شامل دانشگاه کاتولیک پونتیفیکا شیلی (UC) و دانشگاه شیلی وجود دارد که جزء برترین ها هستند. معمولا نیز امکان تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی در انواع گرایشات بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی محیطی، بیوتکنولوژی صنعتی و بیوتکنولوژی کشاورزی وجود دارد. دانشجویان بین المللی می توانند در گرایشات فوق و در 3 دوره تحصیلی مختلف شامل کارشناسی Licenciatura، کارشناسی ارشد Magister، دکترا Doctorبه تحصیل خود در شیلی ادامه دهند.

منتها شرط اصلی تحصیل بیوتک و تخصص یابی در شیلی اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور می باشد. از مهمترین شرایط پذیرش در دانشگاه های این کشور نیز می توان به ارائه مدرک تحصیلی و نیز مدرک دانش زبان انگلیسی یا اسپانیولی اشاره نمود. در واقع پس از اینکه متقاضی توانست از دانشگاه مربوطه اخذ پذیرش کند در گام بعدی می تواند خود را برای اخذ ویزای تحصیلی شیلی آماده کند. شما عزیزان برای اطلاع از آخرین قوانین و مقررات مربوط به مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج در سال 2024 با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

معرفی رشته بیوتکنولوژی در شیلی

بیوتکنولوژی Biotechnology ابزاری بسیار کارآمد و موثری در جهت افزایش تولید منابع تجدید پذیز و نیز بهبود دهنده محیط زیست میباشد. در حقیقت کارشناسان و مهندسان بیوتک Biotech در دانشگاه ها و مراکز علمی این کشور انواع تکنیک های بازترکیب ژنتیکی، کشت های سلولی، دستکاری (اصلاح) جنینی، مهندسی آنزیم و زیست فرآوری را مطالعه و تحقیق می کنند. همچنین آنها پس از اتمام تحصیلات خود در رشته بیوتکنولوژی با توجه به تخصص کسب شده می توانند در زمینه های صنعتی تخمیر و فرآوری آنزیم، غذاها، جنگلداری و کشاورزی، داروسازی، محصولات سلولزی و کاغذی، مدیریت زیست محیطی، درمان سلولی و ژنتیکی مشغول کار شوند.

در زیر با برخی از زمینه های کاری متخصصان بیوتکنولوژی در شیلی آشنا می شوید:

  • مهندسی آنزیم
  • مزارع آبی و اکوسیستم های دریایی
  • صنایع غذایی و کشاورزی
  • درمان ژنتیکی و سلولی

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی

رشته بیوتکنولوژی در اغلب دانشگاه های شیلی به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به دانشجویان متقاضی ارائه می شود. این رشته تحصیلی در کشور شیلی نیز در 3 دوره تحصیلی مختلف شامل کارشناسی Licenciatura، کارشناسی ارشد Magister، دکترا Doctor ارائه می شود. معمولا نیز دوره کارشناسی بیوتکنولوژی در شیلی غالبا به زبان اسپانیولی بوده و حدود 4 سال طول می کشد و شرط پذیرش دانشجو در برخی از دانشگاه های این کشور قبولی در آزمون ورودی است.

اما مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر شیلی در سال 2024 عبارتند از:

  • فرم درخواست یا Application form
  • فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی سلامت
  • انگیزه نامه (جهت توضیح دلایل انتخاب شیلی برای ادامه تحصیل)
  • توصیه نامه معمولا از اساتید قبلی
  • رزومه یا Curriculum Vitae (در حد 2 صفحه)
  • مدرک زبان اسپانیولی DELE یا انگلیسیIELTS و TOEFL
  • کپی برابر اصل پاسپورت یا کارت شناسایی

لازم به ذکر است که در کشور شیلی دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی وجود دارد اما از بین این دانشگاه ها فقط نام 11 دانشگاه در فهرست رتبه بندی دانشگاه های برتر جهان قرار دارد. در این بین نیز دو دانشگاه برتر از بقیه دانشگاه های شیلی هستند:

دانشگاهرتبه بین المللی
دانشگاه کاتولیک پونتیفیکا شیلی (UC)137
دانشگاه شیلی201

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی

قبل از هر چیزی باید بدانید که اغلب موسسات آموزش عالی در کشور شیلی از دانشجویان خارجی خود شهریه اخذ می کنند. اما سطح این شهریه ها در دانشگاه های دولتی به مراتب پاین تر از دانشگاه های خصوصی کشور شیلی است. در نمودار زیر می توان به متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی شیلی آشنا شوید:

متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی شیلی

اما در کنار شهریه تحصیلی، داشجویان بین المللی در شیلی هزینه دیگری نیز به نام مخارج زندگی بر عهده دارند. این هزینه شامل مخارج مربوط به حمل و نقل، رزرو جا و خورد و خوراک می باشد. فلذا هزینه مذکور با توجه به محل اسکان دانشجویان متغییر است. معمولا هزینه زندگی در سانتیاگو (پایتخت شیلی) و شهرهای بزرگتر به مراتب بیشتر از شهرهای کوچکتر شیلی است. بر اساس آمار سال 2024، متوسط هزینه زندگی در شیلی برای هر دانشجوی خارجی از $700 تا 1100$ (دلار) متغیر است.

هزینه هامبلغ به دلار
یک وعده غذایی در رستوران ارزان8$
یک بطری آب نوشیدنی1$
یک لیتر شیر1.20$
یک قرص نان 500 گرمی0.95$
بلیط یک طرفه برای حمل و نقل عمومی1$
هزینه ماهیانه حمل و نقل47.50$
هزینه ماهیانه فعالیت های ورزشی42$
هزینه پوشاک37$
متوسط اجاره آپارتمان یک خواب در مرکز شهر343$
متوسط اجاره آپارتمان یک خواب در بیرون از شهر274$
هزینه ماهیانه اینترنت30$

شرایط جهت دریافت ویزای تحصیلی شیلی

دانشجویان خارجی که قصد تحصیل تمام وقت در رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های شیلی را دارند نیازمند اخذ ویزای تحصیلی شیلی هستند. در واقع مرحله اخذ ویزای تحصیلی شیلی مرحله بعد از اخذ نامه پذیرش دانشگاهی است. این ویزا به شما اجازه می دهد تا به شیلی وارد شده و تا اتمام مدت تحصیلات خود مقیم این کشور شوید. همچنین دانشجویان دارنده ویزای دانشجویی شیلی می توانند از امتیاز کار دانشجویی در این کشور نیز برخوردار شوند. از مهمترین مدارک تحویلی به سفارت شیلی برای اخذ ویزای مذکور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت ملی با اعتبار حداقل 6 ماه پس از خروج از شیلی
  • گواهی سلامت
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • چند قطعه عکس جدید در ابعاد عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های شیلی
  • مدرک اثبات گر تمکن مالی کافی
  • بیمه سلامت
  • هزینه رسیدگی به درخواست ویزا حدود 160$ (دلار)

شیلی یکی از کشورهای مرفه آمریکای جنوبی به شمار می رود که اخیرا مورد توجه مهاجران بین المللی قرار گرفته است. راه های مهاجرت به شیلی نیز فقط محدود به تحصیل در این کشور نبوده و متقاضیان می توانند از طرق دیگری همچون کار یا سرمایه گذاری در شیلی نیز به این هدف برسند. بنابراین به علاقه مندان اخذ اقامت شیلی 2024 توصیه می شود که برای اخذ مشاوره های تخصصی لازم به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایند.

سوالات متداول در خصوص رشته بیوتکنولوژی در شیلی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته بیوتکنولوژی در شیلی پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا به عنوان یک تبعه خارجی می توانم در رشته بیوتکنولوژی در شیلی تحصیل کنم؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی می توانند با پذیرش در دانشگاه مربوطه و دریافت ویزای تحصیلی این کشور برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی اقدام نمایند.
  • آیا امکان تحصیل رشته بیوتکنولوژی در شیلی به صورت رایگان وجود دارد؟ برخی از موسسات آموزش دولتی در شیلی، از دانشجویان بین المللی به صورت رایگان پذیرش می کنند.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *