ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در فنلاند

رشته بیوتکنولوژی در فنلاند

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در فنلاند به سبب نیاز بازار کار این کشور و نیز درآمد بسیار بالای متخصصان بیوتک (Biotech) از جذابیت خاصی برخوردار است. دانشجویان خارجی می توانند در مقاطع و دوره های تحصیلی مختلف رشته بیوتکنولوژی از دانشگاه های فنلاند پذیرش گرفته و زندگی آکادمیک جدید خود را در اروپا استارت بزنند. کشوری که شرایط ایده آلی برای تحصیل و کارتان به عنوان یک متخصص بیوتکنولوژی دارد چراکه این متخصصان در فنلاند می توانند ماهیانه تا 7190€ (یورو) نیز درآمد داشته باشند. اما جای نگرانی نیست و شما در این مسیر خوب و آینده دار تنها نیستید و از پشتیبانی همه جانبه کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار هستید.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در فنلاند

رشته بیوتکنولوژی در فنلاند نیز یک رشته بسیار کاربردی و درآمدزایی محسوب می شود و فارغ التحصیلان بیوتک از دانشگاه های فنلاند به سرعت وارد بازار کاری این کشور می شوند. در این رشته تحصیلی دانشجویان با طیف گسترده ای از موضوعات آموزشی مثل بیوتکنولوژی سلولی- مولکولی، مهندسی زیست پزشکی، بیوتکنولوژی ژنتیک و غیره روبرو می شوند که همگی جزء مباحث جذاب و اصلی این رشته محسوب می شود. قانونا دانشجویان بین المللی و داخلی برای تحصیل در این رشته در کشور فنلاند نیازمند اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر فنلاند به شرح ذیل هستند:

دانشگاهامتیاز جهانی رشتهرتبه در فنلاند
دانشگاه هلسینکی57.01
دانشگاه تورکو40.82
دانشگاه اولو36.83
دانشگاه شرق فنلاند36.24
دانشگاه آلاتو32.95

تحصیل کارشناسی رشته بیوتکنولوژی در فنلاند

همواره تحصیل رشته بیوتکنولوژی در فنلاند جزء داغ ترین رشته های تحصیلی است که همه ساله نیز بین متقاضیان بر سر قبولی آن رقابت شدیدی حکمفرماست. معمولا این دوره تحصیلی بیوتکنولوژی در فنلاند تمام وقت (3 تا 4 سال) محسوب شده و با تعداد 180 واحد (ECTS) به دانشجویان ارائه می شود. شرط تحصیل در این دوره بیوتکنولوژی از دانشگاه های فنلاند نیز ارائه مدرک دیپلم متوسطه با GPA بالا و نیز داشتن مدرک زبان فنلاندی یا انگلیسی است. از مهمترین گرایشات بیوتکنولوژی در مقطع لیسانس دانشگاه های فنلاند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بیوتکنولوژی BSc Tech
  • بیوتکنولوژی و تکنولوژی شیمی

تحصیل کارشناسی رشته بیوتکنولوژی در فنلاند

تحصیل کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی در فنلاند

معمولا به دلیل تخصص محوری و آموزش کاربردی، متقاضیان برای تحصیل بیوتکنولوژی در فنلاند در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از مقاطع تحصیلی دیگر است. غالبا این برنامه تحصیلی در دانشگاه های فنلاند نیز به صورت فول تایم با 120 واحد آموزشی یا همان ECTS و حداکثر به مدت 2 سال به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. دانشجویان در این برنامه تحصیلی تخصص های کاربردی در انواع گرایشات و موضوعات بیوتک را از اساتید خود فرا گرفته و در پایان دوره نیز با دفاع از رساله خود دوره مذکور را به اتمام می رسانند. از جمله برنامه ها و کورس های آموزشی بیوتکنولوژی مقطع ارشد در فنلاند 2021 از قرار ذیل می باشد:

برنامه تحصیلیدانشگاه منتخب
علوم بیومدیکال- بیوتکنولوژی مولکولیدانشگاه تورکو
بیوساینس- بیولوژی تکاملیدانشگاه تورکو
میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی میکروبیدانشگاه هلسینکی
مهندسی شیمی، بیومدیکال و مواد (مواد کاربردی)دانشگاه هلسینکی
مهندسی شیمی، بیومدیکال و مواددانشگاه هلسینکی
مهندسی انرژی پایداردانشگاه هلسینکی

تحصیل دکتری رشته بیوتکنولوژی در فنلاند

دوره دکتری یا PhD در دانشگاه های فنلاند یک دوره پژوهش محور و کاملا تخصصی است. معمولا این مقطع تحصیلی در فنلاند نهایتا در 4 سال به اتمام می رسد. دانشجویان متقاضی تحصیل بیوتکنولوژی در قالب این دوره علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی و زبان همچنین بایستی در آزمون ورودی مربوطه هم قبول شوند و ضمنا استاد راهنما و موضوع پژوهشی رساله خود را نیز طی پروپوزالی تعیین کنند.

شرایط کار متخصصان بیوتکنولوژی در فنلاند 2021

قبل از هر چیزی توجه شما را به شاخص نرخ بیکاری در فنلاند جلب می کنیم. بر اساس آمارهای موجود، نرخ بیکاری در کشور فنلاند 2021 حدود 7.9% می باشد که از این لحاظ فنلاند را می توان در رده کشورهای اروپایی با کمترین نرخ بیکاری قرار داد. گذشته از این امسال متوسط درآمد ماهیانه در این کشور اروپایی نیز حدود 4690€ (یورو) می باشد. حالا اگر همین رقم را با متوسط درآمد ماهیانه متخصصان بیوتکنولوژی در فنلاند با حدود 5813€ (یورویی) مقایسه کنیم متوجه اختلاف درآمدی حدود 1123€ (یورویی) خواهیم شد. واقعیت مهمی که در قالب نمودار زیر نیز مشخص شده است:

مقایسه سطح درآمدی در فنلاند

البته رقم فوق الذکر برآورد متوسط درآمدی متخصصان بیوتکنولوژی فنلاند محسوب شده و ماکسیمم و مینیمم درآمدی این دسته از شاغلین در فنلاند بسته به تجربه کاری آنها متفاوت بوده و از 4102€ (یورو) برای کارکنان مبتدی تا 7190€ (یورو) برای کارکنان ماهر متفاوت است:

متوسط درآمدی متخصصان بیوتکنولوژی فنلاند بسته به تجربه کاری

شرایط سال 2021 جهت اخذ ویزای تحصیلی فنلاند

امسال نیز ویزای تحصیلی فنلاند برای دانشجویانی صادر می شود که قصد تحصیل تمام وقت در این کشور اروپایی را دارند. پس این ویزا مخصوص دانشجویان غیراروپایی است و مدت اقامت قید شده در آن غالبا طولانی مدت می باشد. از سوی دیگر دانشجویان با استفاده از ویزای دانشجوئی فنلاند امکان کار پاره وقت در این کشور را نیز دارند. اما از جمله مدارک لازم برای اخذ این ویزای فنلاند 2021 می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی فنلاند تایپ D
  • پاسپورت معتبر شخص دانشجو
  • مدارک هویتی شخص دانشجو
  • گواهی اثبات استقلال مالی به میزان 6720€ (یورو) در حساب شخصی
  • نامه پذیرش یا تاییدیه صادره از دانشگاه فنلاند
  • بیمه سلامت دانشجو
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان فنلاندی یا انگلیسی

فنلاند نیز هم عضو اتحادیه اروپا (EU) و هم از کشورهای منطقه شنگن محسوب می شود پس سرمایه گذاری در این کشور نیز منجر به اخذ اقامت اروپا می گردد. اما برای آشنایی هر چه بهتر با راه و چاه این روش مهاجرتی ایده آل توصیه می شود از مشاوره های تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *