ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در قبرس

رشته بیوتکنولوژی در قبرس

قبرس با فراهم آوردن محیطی بسیار ایده آل برای تحصیلات عالی، طی سالیان اخیر به عنوان یکی از مراکز اصلی تمرکز دانشجویان در موقعیت جغرافیایی خود یاد شناخته شده است؛ از این رو آمار علاقه مندان به تحصیل در رشته هایی نظیر رشته بیوتکنولوژی در قبرس افزایش یافته. قبرس در محل تلاقی قاره های اروپا، آسیا و اروپا واقع شده و از مزایای زندگی در آن می توان به امنیت بالا، نرخ بیکاری کم، آب و هوای مناسب، تسلط مشهود مردمان این اقلیم به زبان انگلیسی و میزان جرم و جنایت اندک اشاره کرد.

نیکوزیا، پایتخت کشور قبرس را می توان برلین دوم نامید که از دریا دور بوده است و در لیست محبوب ترین مراکز گردشگری قرار دارد. قبرس با برخورداری از جمعیت تحصیلکرده مسلط به زبان انگلیسی، هزینه زندگی متعادل و ارتباطات عالی خطوط هوایی و مخابراتی موقعیت خود را طی قرن اخیر ارتقا بخشیده است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما عزیزان به بررسی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در قبرس خواهند پرداخت.

  • بهترین مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در قبرس کدام اند؟
  • هزینه تحصیل دانشگاه های پزشکی در قبرس چه میزان برآورد شده است؟
  • موقعیت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در قبرس شامل چه مواردی می باشد؟
  • شرایط زندگی دانشجویی در قبرس به چه صورت است؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در قبرس

قبرس کشوری جزیره ای و سومین جزیره پر جمعیت دریای مدیترانه بعد از جزیره های ساردنی و سیسیل می باشد که دارای انواع درختان مرکب، باغ های زیتون و کوه های پوشیده از جنگل کاج است و نظیف ترین سواحل اروپا را داراست. قبرس در شرق ترکیه، غرب سوریه و لبنان، شمال غرب فلسطین و شمال مصر واقع شده است. از لحاظ آب و هوایی این سرزمین دارای زمستان های معتدل و بارانی و تابستان های سرد و می باشد. از مهمترین شهرهای قبرس برای تحصیل می توان به نیکوزیا، لیماسول و کایرنیا اشاره نمود. قبرس از جمله اقتصادهای برتر جهان و کشوری با نرخ بیکاری بسیار پایین، از کشورهای ثروتمند در جهان به حساب می آید. اقتصاد جزیره قبرس از آغاز مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده است و از صادرات عمده این کشور می توان به محصولات کشاورزی، پوشاک و میوه های مختلف اشاره نمود.

رشته جذاب بیوتکنولوژی، در حقیقت علاقه مندان را با مهارت هایی در زمینه دستکاری کنترل شده سیستم های بیولوژیکی برای تولید محصولاتی مانند مواد شیمیایی صنعتی و محصولات اصلاح شده ژنتیکی آشنا می گرداند؛ به ساده ترین بیان بیوتکنولوژی فناوری مبتنی بر زیست شناسی می باشد که با تمرکز بر کاربرد علوم بیوشیمی و ژنتیک در زمینه تهیه محصولات جدید و پیشرفته بالینی، صنعتی از جمله بهره برداری تجاری از میکروب ها و گیاهان در مسیر ارتقای علومی چون داروسازی گام برمی دارد. از جمله گرایشات رشته بیوتکنولوژی در قبرس می توان به شیمی کاربردی، مهندسی زیستی، شیمی و بیوتکنولوژی، بیوتکنولوژی دارویی اشاره کرد. از دروس ارائه شده این رشته در قبرس می توان به فروشوئی میکروبی، آنزیمولوژی و متابولیت های میکروبی و فاراماکوژنتیک اشاره کرد. تخصص های این رشته شامل فناوری آنزیم، ویتامین ها و محصولات تخمیر و مواد آرایشی می شوند.

درباره رشته بیوتکنولوژی در قبرس

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در قبرس

قبرس در مجموع دارای 49 دانشگاه دولتی و خصوصی می باشد. از مزایای تحصیل در دانشگاه های این کشور می توان به داشتن دامنه گسترده ای از رشته های تحصیلی، شهریه پایین دانشگاه ها و فراهم بودن فرصت های شغلی فراوان اشاره کرد. دانشگاه های دولتی و خصوصی قبرس با ارائه طیف گسترده ای از زیرشاخه های علوم تجربی شرایط را برای علاقه مندان به این حوزه فراهم آورده اند؛ دانشجویان رشته پزشکی در قبرس بیشترین آمار دانشجویان بین المللی دانشکده های این کشور را به خود اختصاص داده و از دانشگاه های پزشکی قبرس می توان به دانشکده مدیترانه شرقی، خاور نزدیک، قبرس اشاره نمود.

دانشگاه بین المللی قبرس با ارائه رشته هایی نظیر داروسازی، بیوتکنولوژی، پزشکی و غیره از دانشگاه های دولتی این کشور محسوب می شود که زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی عنوان شده است. در ادامه به معرفی چندی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی می پردازیم.

عنوان مرکزعنوان دوره
University of syprusBiomedical sciences
Open university of syprusEnvironmental conservation and management

هزینه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی

تحصیل در قبرس را می توان به عنوان پلی در جهت تحصیل و مهاجرت در کشورهای پیشرفته جهان معرفی نمود. طول دوره کارشناسی در قبرس 4 سال و کارشناسی ارشد 2 سال عنوان شده است. شهریه دانشگاه مدیترانه شرقی که از معتبرترین دانشگاه های کشور قبرس به شمار می رود در مقطع کارشناسی €4800 (یورو) و مقطع کارشناسی ارشد €6000 (یورو) برآورد شده است. امکان کار دانشجویی همزمان با تحصیل در قبرس فراهم بوده و طبق قوانین این کشور امکان 20 ساعت کار به متقاضیان تحصیل در قبرس داده شده است و دانشجویان قادر خواهند بود با فعالیت در در کافه، رستوران، کتابخانه و بخش کامپیوتری بخش قابل توجهی از شهریه خود را پرداخت نمایند. در ادامه به بررسی هزینه زندگی دانشجویی در کشور قبرس و ترکیه در ماه و بر حسب یورو می پردازیم.

مقایسه هزینه زندگی دانشجویی در قبرس و ترکیه

موقعیت شغلی رشته بیوتکنولوژی در قبرس

فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در قبرس قادرند در شرکت های مربوط به بخش تکنولوژی، صنعت داروسازی، دانشگاه ها مشغول به کار گردند. شخصی که در داروسازی و بیوتکنولوژی در قبرس فعالیت می کند معمولا ماهیانه در حدود €2910 (یورو) درآمد خواهد داشت. حقوق افراد در کشور قبرس با در نظر گرفتن نوع شغل متفاوت می باشد؛ برای نمونه درآمد دستیار داروساز 1880€ (یورو)، حقوق تکنسین فرآیند شیمیایی €2020 (یورو)، درآمد تکنسین بیوانفورماتیک €1940 (یورو) تعیین گشته و این درحالی است که میانگین حقوق افراد در قبرس حداقل 2680€ (یورو) و حداکثر €4170 (یورو) در ماه برآورد شده است.

یکی از عوامل تعیین کنده میزان حقوق افراد جنسیت می باشد و به این ترتیب درآمد زنان فعال در حوزه بیوتکنولوژی €2830 در ماه و مردان 2980€ (یورو) می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با دریافت وقت قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نشانی به آدرس خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان سنجابی، پلاک 20، طبقه 3، واحد9 مراجعه نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *