ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در قطر

رشته بیوتکنولوژی در قطر

طبق بررسی های انجام شده، تعداد مهاجرین در کشورهای حوزه خلیج فارس نسبت به گذشته بیشتر شده است. یکی از روش های مهاجرت به این کشورها، مهاجرت تحصیلی بوده و متقاضیان می توانند از طریق اخذ پذیرش در رشته هایی از جمله رشته بیوتکنولوژی در قطر ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند و موفق به مهاجرت گردند. از سایر روش های محبوب مهاجرت به قطر می توان سرمایه گذاری را نام برد که با توجه به فرصت های متنوع اقتصادی موجود در این کشور، از بهترین روش ها برای اخذ اقامت می باشد. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی سوالات شما عزیزان در حوزه مهاجرت تحصیلی به قطر، مقاله پیش رو را تهیه نموده و به برخی از سوالات شما از جمله موارد زیر، پاسخ داده اند:

  • روش های کلی مهاجرت به قطر کدامند؟
  • مهاجرت تحصیلی به قطر چه مزایایی دارد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در قطر کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در قطر چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در قطر در چه حوزه هایی می توانند مشغول به کار گردند؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در قطر

قطر کشوری است واقع شده در جنوب غربی قاره آسیا و منطقه خاور میانه، شرق شبه جزیره عربستان و بخش جنوبی خلیج فارس. در گذشته قطر به واسطه شکار و صادرات مروارید شهرت جهانی داشته اما ا زمان استخراج نفت، این صنعت به یکی از مهم ترین صنایع این کشور بدل شد. پس از استقال قطر از بریتانیا در سال 1971، به واسطه درآمدهای سرشار صنعت نفت و گاز به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و خاورمیانه تبدیل شد. طبق آمار ارائه شده توسط مجله فوربز، قطر ثروتمندترین کشور جهان شناخته شده و شاخص توسعه انسانی در این کشور بالاترین مقدار را در بین کشورهای جهان عرب به خود اختصاص داده است.

اطلاعاتی درباره قطر
پایتختدوحه
مساحت11586 کیلومتر مربع
جمعیت2680000 نفر
نوع حکومتحکومت متمرکز پادشاهی مشروطه

درباره رشته بیوتکنولوژی در قطر

زبان رسمی قطر زبان عربی بوده و از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و در تجارت ها و فعالیت های بین المللی استفاده می شود. به دلیل موقعیت های شغلی گوناگون موجود در این کشور، بسیاری از ساکنان آن را کارگران خارجی تشکیل می دهند و این موضوع باعث شده تا تنها یک چهارم از جمعیت قطر را زنان تشکیل دهند و درصد زیادی از جمعیت مردان به کارگران مهاجر اختصاص یابد. این کشور هم چنین بر اساس آمار ارائه شده از سوی سازمان ملل، از نظر بلایای طبیعی کم ریسک ترین و امن ترین کشور دنیا شناخته شده است.

به طور کلی روش های مهاجرت به قطر عبارتند از اخذ پذیرش تحصیلی، ویزای کاری، سرمایه گذاری و ازدواج با یکی از اتباع این کشور. مهاجرت تحصیلی به این کشور در حال حاضر یکی از بهترین روش ها به شمار رفته و دانشجویان زیادی هر ساله به این کشور وارد می شوند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در قطر

ذکر این نکته حائز اهمیت است که کشور قطر علاوه بر پیشرفت های عظیم در حوزه اقتصاد و صادرات، موفق به بالا بردن نرخ سواد در بین ساکنین خود شده و دانشگاه های معتبری را تاسیس نموده است که سالانه مورد تقاضای بسیاری از دانشجویان بین المللی جهت اخذ پذیرش قرار می گیرند. دانشگاه قطر Qatar University) ( یکی از معتبر ترین دانشگاه های این کشور بوده که در پایتخت آن، شهر دوحه واقع شده است. ان دانشگاه رشته بیوتکنولوژی را در مقاطع گوناگونی ارائه داده و زبان این دوره آموزشی انگلیسی می باشد. دوره کارشناسی در این کشور تمام وقت بوده و 4 سال به طول می انجامد. علاقه مندان به اخذ پذیرش تحصیلی از این دانشگاه می توانند با ارسال مدارکی از جمله رزومه تحصیلی، مدرک زبان، گواهی تمکن مالی و غیره به این دانشگاه، جهت اخذ پذیرش اقدام نمایند.

رشد نرخ سواد در قطر

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در قطر

فاکتور هزینه تحصیل در کشورهای خارجی یکی از مهم ترین مواردی است که دانشجویان پیش از اقدام به اخذ پذیرش باید در مورد آن اطلاعات کافی کسب نمایند. هزینه تحصیل در دانشگاه بین المللی قطر بر حسب ساعت آموزشی بوده و هر ساعت آموزش رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی، هزینه برابر با 900QAR (ریال قطر) معادل با $250 (دلار آمریکا) اعلام شده است. تحصیل در قطر مبلغ بالایی را در بر گرفته و برخورداری از تمکن مالی کافی یکی از مهم ترین موارد در مهاجرت تحصیلی به این کشور می باشد. طبق سیاست های آموزشی کشور قطر، کمک هزینه های تحصیلی گوناگونی برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته شده است که از شروط برخورداری از آن ها می توان به مواردی از جمله تمکن مالی ناکافی و هم چنین رزومه تحصیلی درخشان اشاره کرد.

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در قطر

یکی دیگر از مزایای تحصیل در قطر، امکان اشتغال پس از اتمام تحصیل در این کشور می باشد. دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی می توانند پس از فارغ التحصیلی خود در این کشور، با ارائه رزومه معتبر و مناسب به جست و جوی مشاغل مرتبط پرداخته و ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر، میانگین درآمد ماهیانه یک فرد شاغل در حوزه تکنولوژی در قطر 21100QAR (ریال قطر) اعلام شده است. با توجه به پیشرفت علم در سال های اخیر، رشته هایی از جمله بیوتکنولوژی مورد توجه عده بیشتری از دانشمندان قرار گرفته و جایگاه خود را در صنایع گوناگون تثبیت کرده است و به این ترتیب موقعیت های کاری گوناگونی برای دانشمدان این حوزه پدید آمده است. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *