ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

از آنجایی که تحصیل در نیوزلند به زبان انگلیسی امکانپذیر بوده و سطح کیفی ارائه محتوای آموزشی در مراکز علمی این کشور بسیار استاندارد می باشد، تحصیل در شاخه هایی نظیر رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند طی دو دهه اخیر با استقبال عموم دانشجویان به خصوص دانشجویان بین المللی مواجه گشته است؛ نیوزلند کشوری ثروتمند و صلح طلب، به عنوان سرزمین برخوردار از تنوع ملیت های مختلف در طیفی وسیع شناخته شده است. این کشور مقصدی مساعد و ایده آل برای زندگی و کار بوده و این امر موجب گشته تا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا شناخته شود. باید خاطرنشان کرد ساکنین نیوزلند از سطح بالای رفاه اجتماعی برخوردار بوده و کیفیت زندگی در این کشور در جایگاه مناسبی قرار دارد. از بهترین شهرهای نیوزلند برای تحصیل و زندگی می توان به کوئینزلند، آکلند و ولینگتون اشاره نمود.

همچنین از مزایای زندگی در این کشور می توان به نرخ بیکاری پایین، ثبات اقتصادی و سطح بالای بهداشت و سلامت اشاره نمود. شایان ذکر است کشور نیوزلند در جایگاه یازدهم بهترین مقاصد گردشگری دنیا لحاظ کیفیت و استانداردهای لازمه زندگی مرفه را به خود اختصاص داده که در این زمینه از کشورهایی نظیر استرالیا نیز عملکرد بهتری را به نمایش گذاشته است. در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا به بررسی چونگی تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نظام کشور نیوزلند و مزایا و معایب آن بپردازند.

  • مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند کدام اند؟
  • متوسط شهریه مقاطع مختلف تحصیلی در نیوزلند چه میزان می باشد؟
  • شرایط زندگی دانشجویی در کشور نیوزلند به چه شرحی است؟
  • آینده شغلی فعالان در حوزه بیوتکنولوژی چه حوزه هایی را شامل می گردد؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

کشور نیوزلند بخشی از یک جزیره در جنوب غربی اقیانوس آرام می باشد که بیش از 90 درصد آن زیر آب قرار گرفته و به عنوان یکی از زیباترین کشورهای دنیا معرفی شده است. پایتخت این کشور ولینگتون می باشد که در بخش جنوبی آن قرار دارد. همچنین اوکلند پرجمعیت ترین شهر نیوزلند، همواره به عنوان یکی از مدرن ترین مقاصد گردشگری این منطقه جغرافیایی شناخته شده است. نیوزلند کشوری چهار فصل می باشد که آب و هوای غالب این سرزمین اقیانوسی معتدل اعلام شده. ذکر این نکته حائز اهمیت است که بحران های اقتصادی سال های اخیر به علت شیوع ویروس و غیره دارای تاثیر اندکی بر اقتصاد نیوزلند بوده و این سرزمین همچنان ثبات خود در این موضوع را حفظ کرده است. از بهترین شهرهای نیوزلند برای کار می توان از اوکلند و ویکاتو نام برد که همه ساله پذیرای گردشگران از اقصی نقاط دنیا می باشند.

رشته بیوتکنولوژی جهت تحصیل در نیوزلند اما در زمینه دستکاری کنترل شده و عمدی سیستم های بیولوژیکی در جهت تولید محصولاتی نظیر مواد شیمیایی صنعتی، آنتی بیوتیک ها و محصولات اصلاح شده ژنتیکی فعالیت داشته و علاقه مندان به تحصیل این شاخه در سرزمین نیوزلند با میکروارگانیسم ها مانند باکتری ها، قارچ ها، مخمر و آنزیم ها، ساختار ژنتیکی گیاهان، حیوانات، انسان ها و تولید و آزمایش محصولات جدید آشنایی خواهند یافت. این افراد می بایست درمورد مهارت هایی نظیر تجزیه و تحلیل تحقیق، مهارت در نوشتن گزارش، کنترل ایمن مواد خطرناک و دانش شیوه های تولید شناخت کافی داشته باشند. صادرات شرکت های بیوتکنولوژی نیوزلند به بیش از 60 کشور جهان صورت پذیرفته و فارغ التحصیلان این رشته در نیوزلند می توانند حرفه خود (میکروبیولوژی) را در بیمارستان ها، خدمات بهداشتی درمانی و آزمایشگاه های پاتولوژی خصوصی توسعه داده و یا به عنوان کارگزار فنی در آزمایشگاه ها به فعالیت بپردازند.

درباره رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

مزایای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند، مزیت های ویژه ای برای تمامی اتباع کشورهای خارجی به همراه دارد. برخی از مهمترین مزیت های تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند عبارت اند از:

مزایا توضیحات
دسترسی به بهترین دانشگاه هامتقاضیان تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند می توانند در برترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوند.
زیرساخت های آموزشی عالیاتباع کشورهای خارجی با تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند می توانند از زیرساخت های قوی تحقیق و توسعه این کشور بهره مند شوند.
کسب تجربهدانشجویان بین المللی می توانند از متخصصان با تجربه در رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند یاد بگیرند.

برای آشنایی بیشتر با مزیت های تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند به تصویر زیر توجه فرمایید:

مزیت های تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

به صورت معمول شهریه سالیانه تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی و تجربی نیوزلند $25000 الی 30000$ (دلار نیوزلند) برآورد شده است. 5 دانشگاه این کشور در جمع 300 مرکز آموزش علمی برتر جهان قرار داشته که این امر نشانگر کیفیت بالای آموزش در این سرزمین می باشد. از برترین دانشگاه های پزشکی نیوزلند می توان به دانشکده اوکلند و اوتاگو اشاره کرد. دانشگاه اوکلند به عنوان بزرگترین دانشگاه نیوزلند شناخته می شود که دارای رشته هایی نظیر علوم ورزشی، علوم محیط زیست، ساخت مواد، تغذیه و بیوتکنولوژی می باشد.

متوسط هزینه تحصیل در این دانشگاه سالیانه 32700$ (دلار نیوزلند) برآورد شده است. دانشکده اوتاگو از قدیمی ترین دانشگاه های نیوزلند به شمار می رود که رشته های تحصیلی علوم بیوپزشکی، آناتومی، فیزیوتراپی و بیوتکنولوژی را شامل می گردد. شایان ذکر است که شهریه هر ترم تحصیل در این دانشگاه 12800$ (دلار نیوزلند) می باشد. در ادامه به معرفی دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند می پردازیم.

عنوان مراکزرتبه در کشور
University of auckland1
University of canterbury2
University of otago3

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

مدت زمان لازم جهت اخذ مدرک کارشناسی بیوتکنولوژی در نیوزلند 3 الی 4 سال پیش بینی شده و این درحالی است که افراد جهت دستیابی به مدرک کارشناسی ارشد در این رشته نیازمند زمانی 2 ساله هستند. از مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند می توان به هزینه معقول اخذ شده از سوی دانشگاه های معتبر، بازار کار ایده آل پیش روی افراد، ارائه تمامی زیرشاخه ها و امکان تحصیل به زبان انگلیسی اشاره کرد.

کار ضمن تحصیل در نیوزلند از ایده آل ترین موارد در خصوص کاهش هزینه های زندگی در این کشور می باشد. حقوق دانشجویان در نیوزلند به ازای هر ساعت کار دانشجویی $13 الی 15$ (دلار نیوزلند) عنوان شده است. یافتن کار دانشجویی در شهرهای اصلی نیوزلند به عوامل مختلفی نظیر میزان آگاهی فرد از زبان انگلیسی، زمان مشخص ورود به نیوزلند و تجربه کاری بستگی دارد.از برترین شهرهای دانشجویی در این کشور می توان به کرایست چرچ، اوکلند، دوندین و ولینگتون اشاره نمود.

موقعیت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

فارغ التحصیلان این رشته در بخش های پیشرفته صنعت تکنولوژی، میکروبیولوژی، زمینه های مختلف بیوانفورماتیک و علوم غذایی قادر به فعالیت می باشند. همچنین می توانند در سازمان های آموزشی و تحقیقاتی مانند دانشگاه ها، مدارس، بخش های کشاورزی و بیوتکنولوژی مشغول به کار گردند. میزان درآمد فعالان در حوزه بیوتکنولوژی در نیوزلند سالیانه $131000 (دلار نیوزلند) برآورد شده است.

مقایسه حداقل و میانگین حقوق بیوتکنولوژیست ها در نیوزلند

عوامل تعیین کننده در میزان حقوق افراد تجربه، جنسیت و مدرک تحصیلی می باشد. برای نمونه افراد با تجربه بین 2 الی 5 سال بطور متوسط 32% و با تجربه بیش از 5 سال 36% بیشتر از سایرین کسب درآمد می کنند. همچنین باید اذعان داشت درآمد زنان فعال در حوزه بیوتکنولوژی $128000 (دلار نیوزلند) و درآمد مردان $134000 (دلار نیوزلند) می باشد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

پرتکرارترین سوالات در خصوص رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

در بخش پایانی مقاله قصد داریم به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط پذیرش رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند چگونه است؟ شرایط پذیرش رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند بر خلاف اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار ساده است، و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
  • تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند بدون ویزا امکان پذیر خواهد بود؟ تمامی دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند هستند، باید قبل از ورود به این کشور برای دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند اقدام نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته بیوتکنولوژی در نیوزلند

  1. محسن گفت:

    سلام
    ممنونم از مقالات تون در مورد بیوتکنولوژی.
    لطفا در صورت امکان درباره تحصیل این رشته در کشورهایی مانند یونان، مجارستان، هند، نروژ و هلند نیز مطلب بگذارید. سپاسگزارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته بیوتکنولوژی در بلژیک رو مطالعه فرمائید
      برای باقی کشورها هم این مقاله رو داریم که میتونید مطالعه کنید لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *