ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه

رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه

با اینکه رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه رشته نسبتا جدیدی محسوب می شود اما تحصیل این رشته در دانشگاه های پاراگوئه برای دانشجویان جذابیت خاصی دارد. چراکه اولا امکان اخذ پذیرش از پاراگوئه آسانتر بوده در ثانی مدارک دانشگاهی این کشور کاملا معتبر بوده و از همه مهمتر هزینه تحصیلی در پاراگوئه به مراتب پایین تر از رقبای اروپایی است. پس دانشجویان با رعایت شرایط و الزامات لازم می توانند ضمن اخذ پذیرش از دانشگاه های پاراگوئه و در ادامه اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه خود را برای تحصیلی بیوتک آماده کنند. عزیزان جهت کسب آخرین اطلاعات درخصوص انواع ویزاهای تحصیلی اروپا و آمریکا می توانند با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه

رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه تقریبا در اغلب دانشگاه های بزرگ و معتبر این کشور به دانشجویان بین المللی ارائه می شود. این رشته در قالب دو دوره لیسانس BSc و فوق لیسانس MSc به دانشجویان ارائه می شود اما مطمئنا شانس دانشجویان برای کاریابی و اشتغال با مدرک فوق لیسانس بیشتر از لیسانس است. در حقیقت دانشجویان با تحصیل رشته بیوتک در دانشگاه های پاراگوئه ضمن تخصص یابی در زمینه های متنوعی مثل بیولوژی سلولی، ژنتیک، ایمنی شناسی، آناتومی، فیزیولوژی، فیزیک، شیمی و میکرو بیولوژی آماده ورود به بازار کار و یا ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می شوند.

لازم به یادآوری است که در کشور پاراگوئه حدود 54 دانشگاه وجود دارد که از این تعداد نیز حدود 8 دانشگاه دولتی و مابقی جزء دانشگاه های خصوصی این کشور محسوب می شوند. اغلب این دانشگاه ها نیز پس از سال 1990 و همزمان با انجام اصلاحات آموزشی در این کشور تاسیس شده اند. رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های پاراگوئه رشته جدیدی محسوب می شود و از همین رو نیز فقط معدود دانشگاه هایی به ارائه این کورس تحصیلی می پردازند. فلذا دانشجویان خارجی می توانند در دانشگاه های پاراگوئه در قالب سه دوره زیر به تحصیل این رشته تحصیلی بپردازند:

  • لیسانس: حدود 4 سال
  • فوق لیسانس: حدود 2 سال
  • دکتری: از 3 تا 4 سال

آشنایی با دانشگاه های بیوتکنولوژی پاراگوئه

نظام آموزش عالی پاراگوئه جزء نظام های آموزش عالی پیشرفته در منطقه آمریکای لاتین محسوب می شوند. مخصوصا بعد از دهه 1990 که دانشگاه ها و سیستم آموزشی این کشور با اصلاحات مختلفی روبه رو شدند. از آن زمان به بعد بود که دانشگاه هایی مثل دانشگاه ملی و دانشگاه کاتولیک درهای خود را به روی عموم مردم باز کردند. برای آشنایی با برترین دانشگاه های دولتی و خصوصی جهت تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه جدول زیر را مشاهده نمائید:

دانشگاه های دولتی پاراگوئهدانشگاه های خصوصی پاراگوئه
دانشگاه ملی آسانسیوندانشگاه کاتولیک زنان در آسونسیون
دانشگاه ملی استهدانشگاه کلمبیا پاراگوئه
دانشگاه ملی پیلاردانشگاه دل تونره
دانشگاه ملی ایتاپوآ

الزامات تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه

الزامات تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه

با توجه به شرایط فوق اکنون می توان با مدارک و الزامات اخذ پذیرش از دانشگاه های پاراگوئه و تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این کشور آشنا شد. اما قبل از هر چیزی باید بدانید که زبان های آموزشی دانشگاه های کشور پاراگوئه شامل زبان اسپانیایی، زبان گوآرانی و زبان انگلیسی می باشد. بنابراین یکی از الزامات مهم جهت تحصیل رشته بیوتکنولوژی در این کشور ارائه مدرک دانش زبان اسپانیایی یا زبان انگلیسی (تافل یا آیلتس) می باشد. از دیگر شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه و در کنار آن نیز تحویل کارنامه تحصیلی اشاره نمود.

هزینه زندگی دانشجویی در پاراگوئه 2021 چقدر است؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پاراگوئه داشتن تمکن مالی کافی یا به اصطلاح Financia Means جزء اصلی ترین نیازهای هر دانشجو می باشد. چراکه اخذ بورس تحصیلی در پاراگوئه مخصوصا برای دانشجویان کارشناسی بسیار سخت می باشد. اما هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی پاراگوئه به یک اندازه نمی باشد. معمولا متوسط شهریه سالیانه دانشگاه های خصوصی این کشور بین $1000 تا 3000$ (دلار) و متوسط شهریه دانشگاه های دولتی پاراگوئه زیر 1500$ (دلار) می باشد. در این بین دانشگاه هایی نیز هستند که جزء دانشگاه های ارزان پاراگوئه محسوب می شوند و از قرار ذیل می باشد:

دانشگاههزینه تحصیل سالیانه به دلار
دانشگاه ملی کانیندئوتا 1000$
دانشگاه فنی پاراگوئه$1000 تا 3000$
دانشگاه پلی تکنیک و هنر پاراگوئه$1000 تا 3000$
دانشگاه خصوصی شرق$1500 تا 2000$
دانشگاه سن ایگناسیو دلیولا$1500 تا 2000$

اما از طرف دیگر هزینه زندگی دانشجوئی در پاراگوئه نیز متوجه دانشجویان بین المللی است. بر اساس آخرین آمارها، متوسط هزینه زندگی در پاراگوئه برای دانشجویان خارجی حدود €500 الی 1000€ (یورو) در ماه می باشد. هزینه ای که در کشور پاراگوئه ابتداء به سبک زندگی دانشجویان و دوما به محل اقامت آنها بستگی دارد.

شرایط لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی پاراگوئه

دانشجویان بین المللی به منظور تحصیل در پاراگوئه نیازمند اخذ ویزایی به نام ویزای تحصیلی پاراگوئه هستند. از مشخصات اصلی این ویزا می توان به اعطای اقامت موقت و نیز امکان انجام کار دانشجوئی در پاراگوئه اشاره نمود. از نظر قوانین کشور پاراگوئه، ویزای تحصیلی پاراگوئه ویژه دانشجویانی است که قصد تحصیل فول تایم در این کشور را دارند. معمولا نیز حداکثر مدت زمان اقامت دانشجویان خارجی دارنده این ویزا در کشور پاراگوئه تا 2 سال می باشد اما از امکان تمدید مجدد نیز برخوردار است. مدارک ضروری به منظور دریافت ویزای مذکور شامل موارد ذیل می باشد:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه پاراگوئه
  • پاسپورت ملی معتبر
  • مدارک احراز هویتی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی سلامت

پاراگوئه از جمله کشورهای برتر قاره آمریکای جنوبی است و برای مهاجرت به پاراگوئه در سال 2021 راه های مختلفی از جمله تحصیل، ازدواج و یا کار وجود دارد. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از شرایط و نحوه اخذ هر یک از ویزاهای مسافرتی پاراگوئه می توانید با مشاورین برتر ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *