ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

رشته بیوتکنولوژی در پرتغال در 3 مقطع و در انواع دوره ها مثل بیوانفورماتیک، بیولوژی مولکولی، زیست مهندسی و بیوشیمی به دانشجویان ارائه می شود. دانشجویان برای تحصیل در این رشته جذاب گزینه های مختلفی مثل دانشگاه پورتو، دانشگاه لیسبون، دانشگاه کویمبرا و غیره را در اختیار دارند. اما دلایل جذابیت پرتغال برای تحصیل بیوتکنولوژی را می توان در فاکتورهایی مثل کیفیت آموزش عالی، هزینه تحصیلی ارزان، ادامه تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان، شانس بالا برای دریافت گرانت یا بورس تحصیلی و از همه مهمتر امکان کار حین و پس از تحصیل در پرتغال خلاصه کرد.

دانشجویان خارجی برای تحصیل در این رشته نیازمند برداشتن دو قدم اساسی هستند. قدم اول اپلای Apply از یکی از موسسات آموزش عالی پرتغال و قدم دوم اقدام درجهت دریافت ویزای دانشجویی پرتغال 2021 می باشد. اما قبل از هر گونه تصمیم یا اقدامی برای این کار لازم است تا با شرایط و الزامات اخذ پذیرش از پرتغال 2021 آشنا باشند که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله بدنبال تبیین دقیق این شرایط هستند.

شرایط رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

بیوتکنولوژی Biotechnology به تکنیک ها و تکنولوژی های مورد استفاده در تولید زیست صنعتی یا فرآیندهای کنترلی بیوژنتیک شامل ارگانیزم های گیاهی، حیوانی یا انسانی اشاره می کند. در واقع اصلاح ژنتیک شکل پرکاربرد استفاده از ارگانیزم های زنده و فرآیندهای زیست مولکولی برای ایجاد یا اصلاح ویژگی های فیزیکی انواع مختلف محصولات می باشد. نمونه محصولات بیوتک شامل آنتی بیوتیک ها، بیوسوخت ها یا سوخت های زیستی و غذاهای اصلاح ژنتیک شده می باشد. اما کاربرد پزشکی مهم بیوتکنولوژی شامل فرآیندهای ژنتیک می باشد که منجر به تولید اندام می شود.

آموزش دانشجویان در قالب دوره های بیوتکنولوژی در دانشگاه های پرتغال قدمت زیادی دارد و دانشجویان داخلی و خارجی می توانند با انتخاب این رشته ضمن دریافت تخصص های لازم همچنین برای ورود به بازار کار اروپایی آماده شوند. دانشجویان بایستی بدانند که رشته آکادمیک بیوتکنولوژی به کاربرد فرآیندهای بیوتکنولوژی در ابداع و توسعه انواع محصولات و ابزارها جهت کمک به پیشرفت جهان اشاره می کند. دانشجویان می توانند با انتخاب یکی از گرایشات بیوتکنولوژی، تحصیلات خود را در پرتغال به صورت زیر ادامه دهند:

  • بیوانفورماتیک
  • بیولوژی مولکولی
  • زیست مهندسی
  • زیست شیمی

شرایط رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

برترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی

یکی از برترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور پرتغال، رشته بیوتکنولوژی در این کشور می باشد که علاقه مندان زیادی هم دارد. دانشگاه های مختلفی نیز در این کشور وجود دارد که به ارائه کورس بیوتکنولوژی در مقاطع مختلف می پردازد. فلذا در دانشگاه های پرتغال امکان تحصیل این رشته به دو زبان انگلیسی یا پرتغالی نیز فراهم است. اما از آنجایی که کشور پرتغال نیز جزء کشورهای امضاء کننده قرارداد بلونیا Bologna Process محسوب می شود پس مدارک اعطایی دانشگاه های این کشور نیز از اعتبار بالائی برخوردار است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشخص است، بهترین دانشگاه های پرتغال 2021 برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در سال 2021 عبارتند از:

بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی

شرایط لازم برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

قبل از پرداختن به شرایط و جزئیات تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال بایستی ابتداء بدانیم که چرا تحصیل در کشور پرتغال برای دانشجویان ایرانی مناسب است. دلایل این جذابیت پرتغال را می توان در فاکتورهایی مثل هزینه تحصیلی ارزان، ادامه تحصیل بدون نیاز به مدرک زبان، شانس بالا برای دریافت گرانت یا بورس تحصیلی و از همه مهمتر امکان کار حین و پس از تحصیل در پرتغال خلاصه کرد. اما از ویژگی های تحصیل بیوتکنولوژی در پرتغال این است که امکان ادامه تحصیل در این رشته در قالب 3 مقطع آکادمیک زیر وجود دارد:

مقطع تحصیلیدوره تحصیلتعداد واحدهای درسی یا ECTS
Licenciatura یا دوره کارشناسی6 الی 8 ترم180 الی 240
Mestrados یا دوره کارشناسی ارشد3 الی 4 ترم90 الی 120
Doutoramentos یا دوره PhD6 الی 8 ترم180 الی 240

گذشته از موارد فوق همچنین تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال 2021 متقاضیان تحصیل در پرتغال بایستی ابتداء به سراغ اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بروند و این امر صرفا از طریق مراجعه به سامانه متمرکزی به نام Candidatura Online امکان پذیر است. بنابراین داوطلبان ضمن تکمیل فرم درخواست پذیرش در سامانه مذکور همچنین مدارکی از قبیل مدرک دیپلم متوسطه، کارنامه تحصیلی و مدرک زبان را نیز بایستی از طریق این سامانه ارسال نمایند. فلذا شرایط مدرک زبان از قرار زیر می باشد:

شرط زبان برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال

معمولا هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور پرتغال بیش از هر چیزی به دانشگاه محل تحصیل و نیز ملیت دانشجویان بستگی دارد. با اینکه تحصیل بیوتکنولوژی به زبان پرتغالی رایگان نیست اما شانس اخذ انواع بورس تحصیلی را افزایش می دهد. اما متوسط هزینه سالیانه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال تقریبا بین 1300$ تا 1800$ (دلار) یا معادل 950€ الی 1300€ (یورو) می باشد. از سوی دیگر هزینه زندگی دانشجویی در این کششور نیز نسبتا ارزان و بطور میانگین ماهیانه حدود 500€ تا 800€ (یورو) می باشد که با توجه به نمودار زیر نیز بالاترین هزینه های دانشجویان خارجی در پرتغال مربوط به هزینه اجاره منزل می باشد:

بالاترین هزینه های دانشجویان خارجی در پرتغال

شرایط لازم برای دریافت ویزای تحصیلی پرتغال

دانشجویان علاقه مند تحصیل رشته بیوتکنولوژی در پرتغال جهت ورود قانونی به این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی پرتغال می باشند. این ویزا یک نوع ویزای بلند مدت یا در اصطلاح ویزای نوع D شناخته می شود. ویزای تحصیلی پرتغال علاوه بر مهیا کردن ورود و اقامت قانونی دانشجویان در این کشور همچنین به دانشجویان اجازه انجام کار دانشجویی (پاره وقت) تا 20 ساعت در هفته را می دهد. بر این اساس، دانشجویان متقاضی می توانند با ارائه مدارک زیر به سفارت پرتغال نسبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند:

  • نامه قبولی از دانشگاه
  • فرم درخواست تکمیلی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • مدارک شناسائی معتبر
  • بیمه مسافرتی
  • اجاره نامه یا رزرو هتل
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت

هموطنان گرامی در جریان باشند که برای مهاجرت به پرتغال 2021 روش های متنوعی وجود دارد که یکی از جذاب ترین این روش ها، روش خرید ملک در پرتغال و اخذ ویزای طلایی این کشور می باشد. توصیه می شود برای اطلاع دقیق از شرایط ویزای طلایی پرتغال و قیمت املاک در این کشور با مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *