ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در چک

رشته بیوتکنولوژی در چک

علیرغم دشواری های مهاجرت ایرانیان به کشورهای اروپایی در سال های اخیر، هنوز هم روش هایی برای اخذ اقامت و ویزای کشورهای اروپایی وجود دارد. اخذ پذیرش تحصیلی در رشته هایی از جمله رشته بیوتکنولوژی در چک از روش های اخذ ویزای این کشور بوده و مسیر مهاجرت علاقه مندان را فراهم می نماید. مهاجرت تحصیلی از امن ترین روش های موجود برای مهاجرت در سال های اخیر بوده و متقاضیان زیادی دارد. از مزایای مهاجرت تحصیلی می توان به این مورد اشاره کرد که افراد پس از اخذ مدرک خود می تواند در کشور محل تحصیل مشغول به کار شده و ویزای کاری و اقامت موقت آن کشور را دریافت نمایند. جهت پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان، همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیش رو را تهیه و تنظیم نموده اند. برخی از سوالات پاسخ داده شده عبارتند از:

  • پروسه اخذ پذیرش تحصیلی کشور چک به چه صورت است؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چک کدامند؟
  • مدرک اخذ شده از دانشاه های چک از نظر اعتبار در چه جایگاهی قرار دارد؟
  • هزینه تحصیل در چک چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در چه حوزه هایی در کشور چک می توانند مشغول به کار گردند؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در چک

جمهوری چک یکی از کشورهای واقع شده در اروپای مرکزی بوده که در همسایگی کشورهایی از جمله آلمان، لهستان، اتریش و اسلواکی قرار گرفته است. طبق گزارشات بانک جهانی، کشور چک در زمره کشورهای توسعه یافته قرار گرفته و شاخص توسعه انسانی در این کشور، 0.897 اعلام شده است که چک را در جایگاه 27 در اروپا قرار داده است. به طور کلی آب و هوای این کشور مرطوب اعلام شده است.

اطلاعاتی درباره چک
نوع حکومتجمهوری
جمعیت10708901 نفر
وسعت78866 کیلومتر مربع
شهرهای مهمپراگ- برنو- استراوا- پلزن
زبان رسمیچکی

اقامت چک از طریق تحصیل یکی از امن ترین روش های موجود در حال حاضر برای مهاجرت به این کشور بوده و متقاضیان زیادی دارد. به دلیل یک پارچه سازی سیستم های آموزشی کشورهای حوزه شنگن، تمامی دانشگاه های این ناحیه طبق استانداردهای مشخصی فعالیت نموده و از اعتبار بالایی در جهان برخوردار می باشند؛ لذا متقاضیان زیادی داشته و رقابت بالایی جهت اخذ پذیرش وجود دارد. دانشگاه ها یکشور چک با ارائه آموزشات به روز و با کیفیت، تبدیل به یکی از گزینه های محبوب برای مهاجران تحصیلی شده اند. رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه های کشور چک در تمامی مقاطع ارائه شده و امکان تحصیل به زبان انگلیسی یز در برخی مراکز آموزی و دانشگاه ها فراهم می باشد. در ادامخ این مقاله، به جزئیات بیشتری در خصوص تحصیل رشته بیوتکنولوژی در چک اشاره خواهیم کرد و به سایر سوالات شما عزیزان پاسخ خواهیم داد.

درباره رشته بیوتکنولوژی در چک

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چک

طبق موارد ذکر شده، کشور چک از موقعیت بسیار خوبی در حوزه آموزش و تحصیل برخوردار بوده و مراکز علمی و آموزشی متعددی را در خود جای داده است. به دلیل ارتباط رشته بیوتکنولوژی با علومی از جمله ریاضیات و شیمی، گرایشات گوناگونی از این رشته وجود دارد. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در کشور چک، دانشگاه تکنولوژی برنو (Brno University of Technology) می باشد که یک دانشگاه دولتی است.

یکی دیگر از مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چک، دانشگاه تکنولوژی شیمیایی (Institute of Chemical Technology) می باشد که در شهر پراگ واقع شده است. این دانشگاه رشته بیوتکنولوژی را در گرایشی مربوط به شیمی و تحت عنوان بیوشیمی و بیوتکنولوژی ارائه می کند. شایان ذکر است که زبان اصلی آموزش در کشور چک، زبان چکی می باشد؛ با این حال برخی دانشگاه ها در این کشور دوره هایی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می نمایند.

هزینه تحصیل رشده بیوتکنولوژی در چک

مبحث هزینه تحصیل یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که متقاضیان پیش از تصمیم گیری نهایی باید به آن توجه کافی را داشته باشند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که طبق قوانین کشور چک، در صورتی که افراد تحصیل به زبان رسمی این کشور، یعنی زبان چکی را انتخاب نمایند هزینه تحصیل آن ها رایگان محسوب خواهد شد. در صورتی ک افراد رشته هایی به زبان انگلیسی را انتخاب نمایند ملزم به پرداخت هزینه اعلام شده برای کورس های اخذ شده می باشند. طبق آمار ارائه شده، هزینه تحصیل در چک با توجه به مواردی از جمله دانشگاه انتخابی و رشته مورد نظر متفاوت می باشد. هزینه سالیانه تحصیل در کشور چک در بالاترین مقدار، $22000 (دلار آمریکا) اعلام شده است. بدیهی است که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور مبلغ کمتری را در بر خواهد گرفت.

نمودار مقایسه شاخص هزینه زندگی در شهر های گوناگون جمهوری چک

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در چک

دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در چک می توانند در حوزه های گوناگونی در این کشور مشغول به کار گردند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. از فرصت های کاری محبوب برای متخصصین این حوزه، می توان به مواردی از جمله فعالیت به عنوان کارشناس در آزمایشگاه های علمی اشاره نمود. با توجه به نوین بودن رشته بیوتکنولوژی، فرصت های زیادی برای علاقه مندان به تحقیق و پژوهش های علمی در این حوزه وجود دارد و افراد می توانند با صنایع گوناگونی از جمله صنایع شیمیایی و زیستی همکاری نمایند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که در صورت اشتغال در کشور چک، افراد می توانند پس از چند سال اقامت در این کشور با ویزای موقت کاری، اقامت دائم چک را اخذ نمایند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به این کشور، می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *