ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در چین

رشته بیوتکنولوژی در چین

تحصیل در کشورهای آسیایی، از جمله چین، در سال های اخیر مورد هدف بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی، از جمله ایرانیان قرار گرفته است. تنوع رشته های ارائه شده از جمله گرایشات گوناگون رشته بیوتکنولوژی در چین موجب شده تا علاقه مندان بسیاری، چین را برای تحصیل انتخاب نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که علاوه بر پیشرفت های کشور چین در حوزه تکنولوژی و اقتصاد، سیستم آموزشی این کشور نیز با تغییراتی رو به رو بوده است که منجر به افزایش اعتبار مدارک اخذ شده از دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور شده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است، به برخی از سوالات شما عزیزان از جمله موارد زیر، در مورد تحصیل در چین و رشته بیوتکنولوژی در این کشور پاسخ داده ایم:

  • تحصیل در چین چه مزایایی دارد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چین کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در چین چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • فرصت های شغلی موجود برای دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در چین شامل چه مواردی می شود؟

درباره رشته بیوتکنولوژی در چین

چین یکی از کشورهای واقع شده در آسیای شرقی بوده که به عنوان یکی از پرجمعیت ترین و وسیع ترین کشورهای جهان شناخته می شود. چین یک کشور تک حزب بوده که با نام حزب کمونیست چین، بر 22 استان، 5 منطقه خودمختار، 4 شهرداری زیر نظر دولت مرکزی و 2 منطقه ویژه اداری حکومت می کند. زبان رسمی این کشور، زبان چینی بوده که با 1700000000 نفر گوینده، پر شمارترین زبان جهان، یکی از زبان های رسمی سازمان ملل متحد و از دشوارترین زبان های دنیا به شمار می رود. پایتخت این کشور پکن بوده و پر جمعیت ترین شهر آن، شانگهای شناخته شده است. با توجه به سیاست های اقتصادی اتخاذ شده در دهه های اخیر، کشور چین یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی در جهان را داشته است.

چین در حال حاضر بزرگترین صادر کننده و دومین وارد کننده است و دومین اقتصاد بزرگ جهان بر پایه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد. علاوه بر پیشرفت های کشور چین در حوزه اقتصادی، دولت این کشور سیاست هایی را در حوزه آموزش و پرورش اتخاذ نموده است که منجر به پیشرفت های بزرگی در این زمینه شده است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی متعددی در چین تاسیس شده اند که از اعتبار بالایی در آسیا و سایر قاره ها برخوردار می باشند. تحصیل در چین یکی از راه های اخذ ویزای این کشور در سال 2021 بوده و علاقه مندان به تحصیل در این کشور می توانند رشته های گوناگونی از جمله بیوتکنولوژی را در گرایشات گوناگون انتخاب نمایند. شایان ذکر است که علاوه بر زبان چینی، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز برای علاقه مندان در برخی مراکز آموزشی وجود دارد.

نمودار رشد نرخ سواد در چین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چین

طبق موارد ذکر شده، دانشگاه های چین از اعتبار قابل توجهی برخوردار بوده و تعدد دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجود در این کشور شانس اخذ پذیرش توسط متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور را بالاتر برده است. رشته بیوتکنولوژی یکی از رشته های محبوب در این کشور بوده و در مراکز آموزشی و دانشگاه های متعددی در شهرهای گوناگون این کشور ارائه می گردد؛ هم چنین امکان تحصیل در این رشته به زبان های چینی و انگلیسی نیز فراهم می باشد.

یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در کشور چین، دانشگاه پکینگ (Peking University) می باشد که در شهر بیجینگ چین واقع شده و رتبه نخست را در دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چین به خود اختصاص داده است. رتبه دوم در بین دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در این کشور، متعلق به دانشگاه ووهان (Wuhan University) می باشد که در شهر ووهان قرار گرفته است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در چین
1Peking University
2Wuhan University
3Sun Yat-sen University
4Huazhong University of Science and Technology
5Lanzhou University
6Fudan University
7Shanghai Jiao Tong University
8Nankai University
9Sichuan University
10Shandong University

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در چین

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در چین

با توجه به تنوع مراکز آموزشی در چین، هزینه تحصیل در این کشور طیف گسترده ای را در بر گرفته و به عواملی از جمله نوع دانشگاه، مقطع و زبان تحصیل بستگی دارد. طبق آمار اخذ شده از منابع معتبر، هزینه سالیانه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه Southern University of Science and Technology (SUSTech) در مقطع کارشناسی، مبلغی برابر با 30000¥ (یوآن چین) را در بر گرفته که معادل با $4611 (دلار آمریکا) می باشد. طبق سیاست های دولت چین در حوزه آموزش، سالیانه به تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی کمک هزینه های تحصیلی اعطا می گردد. تنوع کمک هزینه های تحصیلی اعطا شده موجب شده است تا تحصیل در چین برای داشجویان بین المللی آسان تر بوده و از نظر مالی مشکلات کمتری را تجربه نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که برای برخورداری از کمک هزینه های تحصیلی، داشتن رزومه تحصیلی درخشان عنصری کلیدی می باشد.

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در چین

یکی از مزایای مهاجرت تحصیلی به چین، امکان اشتغال پس از تحصیل در این کشور می باشد. دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی در چین می توانند با اخذ مدرک خود، به جست و جوی فرصت های شغلی مناسب پرداخته و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در چین، رشته هایی از جمله رشته بیوتکنولوژی که یک رشته نوین و بسیار پرکاربرد در صنایع به شمار می رود از موقعیت خوبی برخوردار بوده و دانش آموختگان می توانند در حوزه های گوناگونی مشغول به کار گردند. از فرصت های شغلی رایج برای متخصصین این حوزه، فعالیت در آزمایشگاه های علمی به عنوان کارشناس و محقق می باشد. علاقه مندان به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت تحصیلی به چین می توانند با کارشناسان و وکلای مجرب و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *