ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در ژاپن

رشته بیوتکنولوژی در ژاپن

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ژاپن جزء آرزوهایی است که اغلب دانشجویان این رشته از سراسر دنیا دارند و برای تحصیل در این رشته اقدام میکنند. چراکه ژاپن جزء کشورهای اصلی در زمینه آموزش و استخدام دانش آموختگان بیوتکنولوژی محسوب می شود. متقاضیان می توانند این رشته تحصیلی جذاب را در هر 3 مقطع تحصیلی و در قالب 4 کورس آموزشی (بیوتکنولوژی محیطی، بیوتکنولوژی دارویی، بیوتکنولوژی غذایی پیشرفته و بیوتکنولوژی دارویی پیشرفته) در دانشگاه های ژاپنی ادامه تحصیل دهند. شما عزیزان علاوه بر کسب اطلاعات مفید در این مقاله همچنین می توانید اطلاعات تکمیلی درباب امتیازات تحصیل در ژاپن 2021 را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اخذ نمائید.

دوره های رشته بیوتکنولوژی در ژاپن

واقعیت این است که تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ژاپن سابقه طولانی داشته و این رشته دقیقا همگام با توسعه همه جانبه انواع فناوری ها در ژاپن توسعه یافته است. اما بیوتکنولوژی در ژاپن یک مفهوم گسترده ای دارد و دربرگیرنده طیف وسیعی از روش ها و تکنیک هایی برای اصلاح موجودات یا ارگانیزم های زنده مطابق اهداف انسانی، کشت گیاهان، پیشرفت ها در برنامه های تولید مثل که از انتخاب مصنوعی و هیبریدیزاسیون بهره می گیرد، می باشد. در واقع دانشجویان و محققان این رشته از انواع علوم بیولوژیکی مثل زیست شناسی سلولی، زیست شیمی، زیست شناسی مولکولی، ژنتیک و غیره برای تحقیق و توسعه و ابداع محصولات جدید بهره می گیرند. در حال حاضر تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ژاپن در 4 کورس آموزشی به صورت زیر امکان پذیر است:

کورس های تحصیلی رشته بیوتکنولوژی در ژاپن

لازم به ذکر است که ژاپن از جمله کشورهایی است که با داشتن پیشرفته ترین و مدرن ترین امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی امکان تحصیل در هر 3 مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را برای متقاضیان فراهم می کند. اما از بهترین دانشگاه های ژاپنی برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دانشگاهرتبه رشته بیوتکنولوژی در جهانرتبه رشته بیوتکنولوژی در ژاپن
دانشگاه توکیو381
دانشگاه کیوتو612
دانشگاه اوزاکا1263

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی محیطی در ژاپن

کورس بیوتکنولوژی محیطی دانشجویان را با دانش و مهارت های دخیل در به کارگیری کارکردهای سودمند یافت شده در ارگانیزم ها آشنا می کند. دانشجویان در این دوره آموزشی علاوه بر آشنایی با مبانی علوم بیولوژی همچنین درگیر تحقیق و توسعه فناوری مثل کاربرد مواد بیولوژیکی در پزشکی تولید مثلی یا بیو سنسورهای تشخیصی می شوند. همچنین آنها در این رشته تکنیک های ابتکاری مثل کاربردهای میکروبیال در تکثیر محیطی یا کاربرد مهندسی ژنتیک را در حاصلخیزی بیابان ها را فرا می گیرند.

تحصیل در رشته بیوتکنولوژی دارویی

دوره بیوتکنولوژی دارویی دانشجویان را در به کارگیری زیست فناوری های پیشرفته در ابداع انواع درمان های جدید و سیستم های پزشکی تشویق می کند. این کورس آموزشی علاوه بر ژنتیک و فناوری مهندسی سلولی همچنین تحصیل در زمینه ترکیب بیولوژی و شیمی را با روش های جدید در جهت ابداع داروهای جدید ارائه می کند. تحقیقات کاربردی دانشجویان در این دوره آموزشی شامل ابداع دارو در درمان های اسید نوکلوسیک، درمان های پروتئینی، تشخیص ژنتیکی، درمان های باروری و سیستم های دارورسانی (DDS) می باشد که نهایتا منجر به اخذ تخصص در بیوتکنولوژی دارویی می گردد.

تحصیل در بیوتکنولوژی غذایی پیشرفته در ژاپن

دوره بیوتکنولوژی غذایی پیشرفته در حقیقت بیوتکنولوژی ابتکاری را در عرصه غذایی مثلا در توسعه محصولات غذایی جدید به کار می برد تا از این طریق سلامت انسانها را ارتقاء بخشیده و یا باعث بهبود مدیریت کیفیت گردد. هدف از این کورس تحصیلی نیز پشتیبانی از سلامت و بهداشت جامعه می باشد.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ژاپن

تحصیل بیوتکنولوژی لوازم آرایشی پیشرفته

کورس بیوتکنولوژی لوازم آرایشی پیشرفته دانشجویان را با دانش و مهارت کاربردی در طراحی و ساخت انواع محصولات آرایشی و بهداشتی آشنا می کند. در این دوره تحصیلی دانشجویان مرتبا بر روی پوست و مو تحقیق می کنن. بنابراین دانشجویان تحقیقات خود را در زمینه سفیدسازی پوست، ضدپیری، رشد مو و غیره انجام داده و در مورد ساخت انواع محصولات آرایشی مثل ضدآفتاب ها، کرم های نرم کننده یا مرطوب کننده، انواع شامپوها و غیره تخصص لازم را کسب می کنند.

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ژاپن

مهمترین و اصلی ترین گام برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در ژاپن اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور می باشد. در واقع ژاپن از جمله کشورهای صاحب تکنولوژی در جهان امروزی است و این کشور دارای صدها دانشگاه دولتی و خصوصی می باشد. همین امر نیز نشانگر وجود سیستم آموزش عالی پیشرفته در این کشور می باشد. دانشگاه هایی که در اغلب آنها دوره آموزش بیوتکنولوژی جزء دوره های محبوب دانشجویان بین المللی است. اما اولین شرط برای پذیرش در این رشته از دانشگاه های ژاپن قبولی در آزمون ورودی یا entrance exam می باشد. پس از قبولی در آزمون مذکور است که متقاضیان می توانند درخواست خود را همراه با مدارک زیر به دانشگاه مربوطه ارائه دهند:

مدارکشرایط لازم
توصیه نامهاز دبیران و اساتید قبلی
گواهی تمکنیمبنی بر تامین هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن
پاسپورت معتبرکپی برابر اصل
6 قطعه عکسبصورت پاسپورتی
گواهی سلامت
مدرک قبولی از آزمون ورودی
مدرک زبان انگلیسیTOEFL

نحوه دریافت ویزای تحصیلی ژاپن 2021

ویزای تحصیلی ژاپن یا Japanese student visa ویزایی مخصوص دانشجویان خارجی است که قصد تحصیل تمام وقت (بیش از 3 ماه) را در این کشور دارند. این ویزا یکی از آسانترین ویزاهای اخذ شده از طریق سفارت ژاپن می باشد چراکه تنها شرط اصلی اخذ آن ارائه نامه پذیرش از دانشگاه ژاپنی است. اما برای اخذ ویزای تحصیل در ژاپن ارائه یکسری مدارک مهم از قرار ذیل ضروری است:

  • فرم درخواست تکمیلی
  • 8 قطعه عکس 3 در 4
  • فوتوکپی پاسپورت ملی
  • مدارک آکادمیک متقاضی
  • مدرک وجود تمکن مالی (معمولا بالای ¥3000000 ین ژاپن)

در اینجا ذکر دو نکته مهم ضروری است. نکته اول اینکه برای اثبات تمکن مالی می توان از مدارکی مثل صورتحساب بانکی، فیش حقوقی، نامه دریافت بورسیه یا وام دانشجویی استفاده کرد. اما نکته دوم اینکه کلیه مدارک فوق قبل از ارائه به سفارت ژاپن می بایستی رسما به زبان ژاپنی یا انگلیسی ترجمه و پس از تایید تحویل سفارت داده شود. برای کسب اطلاعات جامع در خصوص نحوه و شرایط مهاجرت به ژاپن در سال 2021 نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *