ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در کانادا

رشته بیوتکنولوژی در کانادا

در حال حاضر کشور کانادا یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت بوده و رقابت بالایی میان متقاضیان اخذ اقامت این کشور وجود دارد. مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا از طریق اخذ پذیرش در رشته های گوناگونی از جمله رشته بیوتکنولوژی در کانادا طرفداران زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی به این کشور مهاجرت می کنند. به دلیل اعتبار بالای دانشگاه های کانادا و اساتید مجرب این مرکز آموزشی، پذیرش در این دانشگاه ها دشوارتر بوده و ملزم به برخورداری از معدل بالا و رزومه تحصیلی قوی می باشد. رشته بیوتکنولوژی در کانادا در تمامی مقاطع ارائه شده و متقاضیان می توانند جهت اخذ پذیرش مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله به بخشی از سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.

درباره رشته بیوتکنولوژی در کانادا

کانادا کشوری مدرن بوده که ساختار اجتماعی آن موجب شده است تا به یکی از بهترین کشورهای دنیا جهت زندگی و تحصیل تبدیل گردد. با سیاست های اخذ شده توسط دولت کانادا در سال های اخیر، مسیرهای گوناگونی برای مهاجرت افراد دارای صلاحیت در نظر گرفته شده است. به طور کلی روش های مهاجرت به کانادا عبارتند از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه این این کشور، اشتغال در کانادا، سرمایه گذاری و ثبت شرکت و هم چنین ازدواج با یکی از اتباع کانادا. مهاجرت تحصیلی به این کشور شرایط خاص خود را داشته و از عوامل موثر در اخذ پذیرش می توان به مواردی از جمله معدل بالا و رزومه تحصیلی قوی و هم چینن نمره آیلتس بالا اشاره نمود.

اطلاعاتی درباره کانادا
اتاواپایتخت
کیلومتر مربع 9984670وسعت
نفر38349000جمعیت
فدرال پارلمانی پادشاهی مشروطهحکومت
انگلیسی و فرانسویزبان های رسمی

رشته بیوتکنولوژی یکی از گزینه های گوناگون علاقه مندان برای تحصیل در کانادا بوده و در مراکز تحصیلی و دانشگاه های گوناگونی در ایالات مختلف این کشور ارائه می گردد. بیوتکنولوژی یکی از رشته های زیرشاخه زیست شناسی می باشد که در سال های اخیر مورد توجه بیشتری قرار گرفته و در صنایع گوناگونی از این علم استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای تحصیل در این رشته این موضوع است که بیوتکنولوژی با علومی از جمله شیمی و فیزیک نیز ارتباط داشته و این موضوع باعث گسترش کاربرد آن در صنایع مختلف شده است. علاقه مندان به اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کانادا می بایست در ابتدا مدارک خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال نموده و در صورت تایید، جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا به سفارت این کشور مراجعه نمایند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در کانادا

در زمینه اعتبار دانشگاه ها و استانداردهای رعایت شده در زمینه آموزش، کانادا یکی از کشورهای همواره پیشگام بوده و هر ساله اسامی بسیاری از دانشگاه های این کشور در لیست دانشگاه های برتر جهان دیده می شود. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در کانادا، کالج کانستوگا (Conestoga College) می باشد که این رشته را در دوره ای دو ساله و تحت عنوان دیپلم بیوتکنولوژی ارائه می دهد. طبق طلاعات جمع آوری شده، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای اخذ پذیرش از این مرکز آموزشی 6 اعلام شده است. یکی دیگر از مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در کانادا، Centennial College of Applied Arts and Technology می باشد که این مرکز نیز رشته بیوتکنولوژی را در دوره ای دو ساله و به زبان انگلیسی ارائه می نماید. این دوره نیز دیپلم بوده و حداقل نمره آیلتس مورد نیاز 6 می باشد.

هزینه رشته بیوتکنولوژی در کانادا

تحصیل در کانادا هزینه بالایی را در بر داشته اما به دلیل ارائه کمک هزینه های تحصیلی متنوع توسط مراکز آموزشی و دولت این کشور، تحصیل در این کشور با هزینه های کمتر نیز امکان پذیر می باشد. بخشی از کمک هزینه های مذکور تنها هزینه تحصیل فرد را پوشش داده اما تعدادی از کمک هزینه های اهدایی نیز هزینه های زندگی فرد را هم در بر می گیرند. طبق اطلاعات ارائه شده توسط مراکز آموزشی و دانشگاه های کانادا، هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی بازه ای برابر با $26800 الی $46500 (دلار کانادا) را در بر می گیرد.

با توجه به نوع دانشگاه انتخابی، هزینه تحصیل در این کشور متفاوت می باشد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانشجویان بین المللی اجازه اشتغال هم زمان با تحصیل در کشور کانادا را داشته و به این ترتیب می توانند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین نمایند.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کانادا

فرصت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در کانادا

همانند بسیاری از دیگر کشورها، دانشجویان رشته بیوتکنولوژی در کانادا می توانند پس از اتمام تحصیل خود در این کشور به جست و جوی فرصت های شغلی مناسب پرداخته و به کار در این کشور مشغول گردند. از فرصت های کاری رایج برای دانش آموختگان رشته بیوتکنولوژی می توان به مواردی از جمله فعالیت در آزمایشگاه های علمی اشاره نمود. طبق آمار جمع آوری شده از منابع معتبر، میانگین درآمد سالانه یک بیوتکنولوژیست در کانادا مبلغی برابر با $90084 (دلار آمریکا) اعلام شده است. هم چنین متقاضیان می توانند پس از اتمام تحصیل خود به تحصیلات تکمیلی پرداخته و رزومه ای مناسب جهت تدریس در دانشگاه های کانادا جمع آوری نمایند.

دلایل تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کانادا

دلایل بسیاری وجود دارد که دانشجویان بین المللی تحصیل در کانادا را به ویژه در رشته بیوتکنولوژی انتخاب کنند. برخی از مهمترین دلایل ورود به این رشته تحصیلی عبارت اند از:

دلایل تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کاناداتوضیحات
دسترسی به بازار جهانیموقعیت استراتژیک کانادا دسترسی به بازارهای سراسر جهان از جمله بازرهای ایالات متحده، اروپا و آسیا را آسان می کند، به همین دلیل کانادا مکانی عالی برای مشاغل بیوتکنولوژی است.
بخش بیوتکنولوژی پر رونقتعداد زیادی از کسب و کارهای بیوتکنولوژی در کانادا فعالیت می کنند، که بخش بیوتکنولوژی پر رونقی دارند.
سرمایه گذرای در مقیاس بزرگبر اساس گزارش انجمن سرمایه گذاری خصوصی در کانادا، طی سالهای اخیر شرکت های بیوتکنولوژی بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه مخاطره آمیز جمع آوری کرده اند.
برنامه های حمایتی دولتیدولت کانادا انواع مشوق های دولتی را برای تمامی متخصصان در این حوزه در نظر گرفته است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند همه روزه با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

برخی سوالات پرتکرار در باب رشته بیوتکنولوژی در کانادا:

  • کدام استان در کانادا برای بیوتکنولوژی بازار کار بهتری دارد؟ استان های انتاریو، کبک، بریتیش کلمبیا و آلبرتا پردرآمدترین استان ها برای متخصصان بیوتکنولوژی در کانادا هستند.
  • کدام شهر در کانادا تقاضای بالاتری برای جذب بیوتکنولوژیست دارد؟ ونکوور دارای بیش از 70 شرکت بیوتکنولوژی است که مستقیما حدود 2600 فرصت شغلی تا به این لحظه برای متخصصان این حوزه وجود دارد و طی سال های آتی نیر افزایش خواهد یافت.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *