ویزای تحصیلی

رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی در سال های اخیر دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود جذب نموده و مورد استقبال قرار گرفته است. لازم است بدانید که در حال حاضر بهترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در این رشته، دانشگاه زاگرب می باشد. تحصیل در این دانشگاه رتبه بالا علاوه بر امتیاز اخذ مدرک کیفیت بالا همچنین مزایایی مثل هزینه تحصیلی پایین، اخذ وام دانشجویی و نیز کار دانشجویی را درپی دارد. دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات خود می توانند ضمن یافتن کاری مناسب در کرواسی همچنین اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل کنند. به منظور کسب اطلاعات تکمیلی درباره شرایط تحصیل یا کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) می توانید با مشاورین زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

بازار کاری رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

رشته بیوتکنولوژی تحصیل فناوری بر پایه بیولوژی است و در اغلب دانشگاه های کرواسی نیز به دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود. معمولا نیز این رشته تحصیلی در کرواسی با کشاورزی، علوم پزشکی و علوم غذایی هم مرتبط است و به همین دلیل این رشته در کرواسی به عنوان یک رشته میان رشته ای هم گفته می شود. در واقع اخذ مدرک در رشته بیوتکنولوژی مسیر ایده عالی جهت شروع شغلی آینده دار با عنوان مهندسی ژنتیک و زیست مهندسی می باشد. دانش آموختگان این رشته پس از اتمام تحصیلات خود می توانند در بخش های مختلفی درمانی، آزمایشگاهی، صنعتی و کشاورزی کل اروپا و کشور کرواسی استخدام شوند.

در حال حاضر نیز متوسط درآمدی فارغ التحصیلان این رشته تحصیلی در پست های شغلی مربوطه در کشور کرواسی بسیار خوب می باشد. بر طبق آمار افراد شاغل در مشاغل بیوتکنولوژی در کرواسی ماهیانه به طور متوسط حدود 19900 HRK (کونا) معادل 3097$ (دلار) دریافت می کنند. برای اطلاع دقیق از ماکسیمم و مینیمم درآمد شاغلین این رشته همچنین می توانید نمودار زیر را مشاهده کنید:

درآمد ماهانه بیوتکنولوژیست ها در کرواسی

شرایط تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

رشته بیوتکنولوژی در کرواسی یک رشته جدیدی محسوب نمی شود و چند سالی است که دانشگاه های این کشور به آموزش دانشجویان بین المللی در این رشته تحصیلی می پردازند. معمولا تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی به دو زبان کروات و انگلیسی امکان پذیر است. بر همین اساس شرط اصلی دانشگاه های این کشور برای ادامه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی ارائه مدرک دیپلم متوسطه در کنار مدرک زبان انگلیسی یا کروات می باشد. همچنین متقاضیان بایستی درجریان باشند که تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی در قالب سه مقطع زیر امکان پذیر است:

مقاطع تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

اما اکنون این سوال مطرح می شود که بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی چه دانشگاه هایی هستند؟ در شرایط کنونی بهترین دانشگاه های پیشنهادی برای تحصیل بیوتک در کرواسی از قرار ذیل می باشد:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه شانگهای جیائو تونگ (2020)رتبه بندی دانشگاه های برتر (2021)رتبه بندی یو.اس.نیوز (2021)
دانشگاه اسپلیت801564
دانشگاه زاگرب401801557
دانشگاه ریکا801

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

غالبا شهریه های تحصیلی در دانشگاه های کرواسی توسط خود موسسات آموزش عالی تعیین می شود. سطح شهریه ها نیز به نوع برنامه تحصیلی و مدت تحصیل بستگی دارد. بنابراین قبل از اقدام جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کرواسی بهتر است با دانشگاه مورد نظر تماس گرفته و در جریان هزینه تحصیل قرار گرفت. اما آنچه که مسلم است اینکه رنج شهریه های دانشجویان بین المللی با توجه به موسسه آموزش عالی و رشته تحصیلی متفاوت است. مطابق تقویم سال تحصیلی 2021- 2020 متوسط شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه های قبرس از قرار ذیل می باشد:

رشته تحصیلیمیزان شهریه به یورو
علوم انسانی و اجتماعی800€
علوم فنی3000€
علوم پایه و پزشکی3600€

گذشته از هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی هزینه دیگری به نام هزینه زندگی یا Living Expenses دارند که معمولا به طور ماهیانه محاسبه می شود. این هزینه ها شامل طیف وسیعی از هزینه ها از جمله هزینه خانه، غذا، حمل و نقل، خدمات شهری، اقلام آموزشی و غیره می باشد. اما میزان این هزینه مخصوصا در مقایسه با کشورهای اروپایی دیگر چندان بالا نیست و با توجه به آمارهای موجود نیز میانگین این هزینه بین 400€ تا 700€ (یورو) می باشد. ناگفته نماند که سطح هزینه مذکور قطعی نبوده و عمدتا نیز به نیازها و سبک زندگی دانشجویان در کرواسی بستگی دارد.

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کرواسی

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کرواسی

مهمترین مدرک پس از اخذ نامه پذیرش، دریافت ویزای تحصیلی کرواسی است. این ویزا یک ویزای اقامت کوتاه مدت یا Viza C محسوب می شود که به دارنده آن تا زمان دریافت کارت اقامت اجازه اقامت کوتاه مدت را فراهم می کند. مطابق قوانین نیز درخواست Viza C بایستی مستقیما به سفارت کرواسی تحویل داده شود. لازم به ذکر است که کل فرآیند رسیدگی به درخواست دانشجویان نیز کلا 30 روز می باشد. مدارک زیر به همراه درخواست اقامت موقت (فرم 1a) جهت تحصیل بایستی به سفارت کرواسی تحویل داده شود:

  • یک قطعه عکس 35 در 45 میلی متر
  • پاسپورت معتبر و کپی آن
  • بیمه سلامت
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب
  • نامه پذیرش از دانشگاه کرواسی
  • هزینه درخواست مجوز اقامت موقت تحصیلی حدود 45€ و هزینه کنسولی 55€ (یورو)

مطمئنا روش های دیگری نیز برای مهاجرت به کرواسی وجود دارد که از مهمترین این روش ها می توان به روش کار یا سرمایه گذاری در کرواسی اشاره کرد. شما عزیزان برای اطلاع دقیق از جزئیات دریافت ویزای مهاجرتی کرواسی و در ادامه شرایط اخذ اقامت اروپا 2021 می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *