ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در آرژانتین

رشته تخصص اطفال در آرژانتین

تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین با ورود دانشجویان پزشکی به برنامه رزیدنسی شروع می شود که به توضیح آن میپردازیم. این برنامه شامل 3 تا 4 سال فعالیت های عملی و تحقیقاتی زیر نظر پزشکان متخصص می باشد. در واقع در طی این 3 یا 4 سال که در آرژانتین به صورت R1 (سال اول)، R2 (سال دوم) و R3 (سال سوم) نیز نشان داده می شود دانشجویان با انواع روش ها و تکنیک های تشخیص، معاینه و درمان بیماری های کودکان آشنا شده و این روش ها را نیز عملا در کلینیک ها یا بیمارستان ها انجام می دهند.

پس از اتمام دوره نیز به دانشجویان فارغ التحصیل مدرک تخصص یا به زبان اسپانیولی Especialidad اعطاء می شود. از این به بعد آنها به عنوان پزشک متخصص در رشته اطفال شناخته شده و می توانند در مطب ها یا بیمارستان های سطح کشور آرژانتین مشغول به کار شوند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شما را با برخی از مهمترین شرایط تحصیل این رشته تخصصی در آرژانتین آشنا خواهند کرد.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین

رشته پزشکی اطفال (Pediatrics) در آرژانتین شاخه ای از علوم پزشکی است که در کل به مراقبت پزشکی از کودکان و اطفال می پردازد. دامنه تخصص این پزشکان در آرژانتین نیز شامل بیماری های واگیر، بیماری های مادر زادی، انواع سرطان های کودکان و غیره می باشد. وظیفه آنها نیز معاینه و تشخیص به موقع این بیماری ها در کودکان و درمان موثر آنهاست. برای تحصیل این رشته جذاب در کشور آرژانتین نیز دانشگاه های مختلفی وجود دارد که تعداد آنها به بیش از 20 دانشگاه می رسد ولی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای ادامه تحصیل این رشته در آرژانتین می توان به دانشگاه های زیر اشاره نمود:

دانشگاهرتبه ملی
دانشگاه بوینس آیرس (UBA)1
دانشگاه نشنال لا پلاتا2

بر طبق سیستم تحصیل پزشکی در آرژانتین، متقاضیان تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین برای این کار ابتداء بایستی دوره پزشکی خود را در یکی از دانشگاه های فوق الذکر به اتمام برسانند. که خود این دوره معمولا 6 ساله بوده و شامل برنامه های زیر می باشد:

  • تحصیل علوم پایه: 3 سال
  • تحصیل علوم کلینیکی: 2 سال
  • انترنی: 1 سال آخر تحصیل

جالب است بدانید که همه ساله حدود 5000 دانشجوی رشته پزشکی از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند. دلیل توجه زیاد به آرژانتین نیز به خاطر شرایط آسان پذیرش دانشجوی بین المللی، هزینه تحصیل در آرژانتین مقرون به صرفه تر و با کیفیت برتر می باشد.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در آرژانتین

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در آرژانتین در حدود 29 دانشگاه دولتی و خصوصی وجود دارد. و طبیعتا شرایط پذیرش از این دانشگاه ها نیز متفاوت از هم می باشد. با اینکه شرط برخی از دانشگاه های آرژانتینی در جذب دانشجوی پزشکی قبولی در آزمون ورودی خاص می باشد. اما برخی دیگر از دانشگاه های دولتی این کشور و نیز دانشگاه های خصوصی در آرژانتین برای پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی فقط و فقط دو شرط زیر را قبول می کنند:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در آرژانتین

بنابراین تحصیل اغلب رشته های پزشکی از جمله تحصیل رشته پزشکی اطفال در دانشگاه های آرژانتین به زبان اسپانیایی امکان پذیر است. پس با این توضیح قبل از شروع پذیرش از دانشگاه های این کشور، متقاضیان بایستی مدرک زبان اسپانیایی خود را تهیه کرده باشند.

ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین

طبق قوانین مهاجرتی کشور آرژانتین، دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور آرژانتین به مدت بیش از 90 روز قبل از ورود به این کشور بایستی ویزای دانشجوئی خود را از طریق سفارت آرژانتین درخواست کنند. بنابراین درخواست و دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین برای کلیه دانشجویان بین المللی پذیرش شده از موسسات آموزش عالی این کشور ضروری است. اما مدارک مورد نیاز برای درخواست این ویزای کشور آرژانتین بدین قرار است:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی آرژانتین
  • پاسپورت معتبر ملی (اعتبار حداقل 6 ماه و 2 برگه خالی)
  • دو قطعه عکس پاسپورتی جدید 4 در 4
  • برنامه تحصیلی
  • نامه پذیرش معتبر دریافتی از موسسات آموزش عالی آرژانتین
  • گواهی تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک تحصیلی سابق
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی آرژانتین به میزان $150 (دلار)

ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین

تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین با بورسیه تحصیلی

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین، امکان دریافت بورسیه تحصیلی برای این رشته تحصیلی می باشد. به عبارت دیگر، برخی از اتباع کشورهای خارجی که برای تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین بضاعت مالی کافی ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی متنوع این کشور استفاده کنند. اغلب بورسیه های تحصیلی در رشته تخصص اطفال در آرژانتین توسط دولت و با همکاری دانشگاه های این کشور به دانشجویان متقاضی اعطا می شود. البته لازم به ذکر است که، بسیاری از بورسیه های دانشجویی در این رشته تحصیلی بر اساس شایستگی به متقاضیان اعطا می شود.

شرایط کاری متخصصان اطفال در آرژانتین

همواره یکی از بهترین مقاصد کاری در قاره آمریکای جنوبی، کشور آرژانتین می باشد. چرا که نرخ بیکاری این کشور در سال های اخیر ثابت باقی مانده و وضعیت استخدام متخصصان در آن نسبتا خوب گزارش می شود. یکی از رشته های شغلی با درصد استخدام بالا در آرژانتین، متخصصان اطفال در این کشور می باشد. این پزشکان در زمینه معاینه، تست و درمان کودکان و اطفال تخصص داشته و با توجه به تخصص خود می توانند به تشخیص و درمان بیماری های زیر بپردازند:

  • بیماری های مادرزادی
  • بیماری های واگیر
  • سرطان اطفال
  • اختلالات روانی کودکان

پس این متخصصان با داشتن مدرک آکادمیک و مجوز کار حرفه ای می توانند در مراکز درمانی و یا کلینیک های آرژانتین مشغول به کار شوند. همان طوری که گفته شد، متخصصان اطفال در آرژانتین جزء معروفترین و پر درآمدترین مشاغل این کشور محسوب می شوند. به طوری که آنها می توانند ماهیانه به درآمدی در حدود ARS113000 (پزو) دست یابند. این درحالی است که متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور در حدود ARS45200 (پزو) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در آرژانتین

به منظور کسب اطلاعات کامل در زمینه شرایط، مدارک و هزینه درخواست ویزای کار آرژانتین در سال 2023 نیز می توانید از مشاوره های تخصصی کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده ببرید.

سوالات پرتکرار در باب رشته تخصص اطفال در آرژانتین

در بخش پایانی مقاله مفتخریم تا به برخی از مهمترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته تخصص اطفال در آرژانتین پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

  • هزینه تحصیل در رشته تخصص اطفال در آرژانتین چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی پایین تر است و برای هر دانشجوی بین المللی حدود 4500ARS (پزو آرژانتین) می باشد.
  • امکان کار حین تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین وجود دارد؟ تمامی دانشجویانی که به دنبال پس انداز مالی در طول تحصیل رشته تخصص اطفال در آرژانتین هستند، می توانند ضمن تحصیل در این کشور به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *