ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی در مقایسه با دیگر کشورهای جهان یک دوره کوتاهتری بوده و نهایتا تا 4 سال طول می کشد. از این گذشته تحصیل این رشته در کشور آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی و نیز با هزینه مقرون به صرفه تری برای دانشجویان بین المللی فراهم است. از معتبرترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته تخصص اطفال نیز می توان به دانشگاه نورث وست، دانشگاه استلنبوش و دانشگاه کیپ تاون اشاره کرد که مدرک آنها نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد. در ادامه و برای پاسخگوئی به سوالاتتان در خصوص شرایط پذیرش و تحصیل دانشجویان ایرانی در آفریقای جنوبی می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

  • معتبرترین دانشگاه های پزشکی آفریقای جنوبی چیست؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در آفریقای جنوبی در سال 2022 چقدر است؟
  • تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی چند سال طول می کشد؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در آفریقای جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی با اتمام دوره پزشکی 6 ساله و اخذ درجه دکتر پزشکی از دانشگاه های معتبر این کشور شروع می شود. در واقع بعد از این مرحله است که متقاضیان وارد فاز تحصیل تخصص اطفال در آفریقای جنوبی می شوند. دوره ای که حداقل مدت آموزش در آن حدود 4 سال بوده و دانشجویان در قالب این دوره بیشتر وقتشان را در کلینیک ها و بیمارستان ها می گذرانند. این دوره فول تایم بوده و به دانشجویان امکان اتمام تز تحصیلیشان را می دهد. یکبار دیگر ساختار نحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی را در قالب نمودار زیر مورد بررسی قرار می دهیم:

ساختار نحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

در کشور آفریقای جنوبی نیز دانشگاه های دولتی و خصوصی زیادی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند با اخذ پذیرش از آنها در رشته پزشکی اطفال یا رشته های دیگر ادامه تحصیل دهند. اما برخی از این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز بوده و از همین رو مدرک صادره آنها برای متقاضیان از اعتبار کافی برخوردار است. این دانشگاه ها در آفریقای جنوبی عبارتند از:

دانشگاهرتبه
دانشگاه نورث وست1
دانشگاه استلنبوش2
دانشگاه کیپ تاون3
دانشگاه ژوهانسبورگ4
دانشگاه کوازولو ناتال5
دانشگاه پرتوریا6
دانشگاه وسترن کیپ7
دانشگاه ویتواترستراند8

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

همانن اغلب کشورهای جهان، پذیرش از دانشگاه های آفریقای جنوبی نیز بصورت آنلاین انجام می شود. به منظور تحصیل رشته های پزشکی در آفریقای جنوبی نیازی به ارائه نمره قبولی در آزمون MCAT ندارند. اما ممکن است برای پذیرش در این رشته ها از متقاضیان آزمون شفاهی از طریق نرم افزار اسکایپ گرفته شود. اما از مهمترین شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های معتبر آفریقای جنوبی از این قرار است:

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

از لحاظ شهریه و هزینه های زندگی، آفریقای جنوبی برای تحصیل رشته تخصص اطفال یکی از مناسب ترین مقاصد تحصیلی مخصوصا برای دانشجویان رشته های پزشکی به حساب می آید. متوسط شهریه سالیانه دانشجویان پزشکی در گرانترین دانشگاه های این کشور حدود $4200 (دلار) و در ارزانترین دانشگاه های این کشور نیز در حدود $2100 (دلار) می باشد.

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

همانند هر کشور خارجی، متقاضیان تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی نیز برای اقامت قانونی و تحصیل در این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی می باشند که معمولا مدت رسیدگی به آن از چند هفته تا چند ماه نیز به طول می انجامد. این ویزا از طریق سفارت آفریقای جنوبی صرفا برای متقاضیانی صادر می شود که قصد تحصیل یک دوره آموزشی بیش از 3 ماه را دارند. در این بین نیز مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای مذکور از کشور آفریقای جنوبی بدین شرح است:

  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • فرم درخواست ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی BI-1738
  • دو قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب برای زندگی و تحصیل در آفریقای جنوبی
  • بیمه پزشکی با تمدید خودکار برای مد زمان اقامتتان در آفریقای جنوبی
  • گواهی اسکان در آفریقای جنوبی
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای دانشجوئی آفریقای جنوبی R1800 ($150) راند
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • تاییدیه سلامت پزشکی معتبر

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آفریقای جنوبی

وضعیت کار متخصصان اطفال در آفریقای جنوبی

با اینکه بازار کار آفریقای جنوبی با وجود نرخ بیکاری بالای 35.4% و لشگری از بیکاران چندان در وضعیت مناسبی قرار ندارد، ولی این بازار در حال حاضر نیازمند نیروهای متخصص فراوانی است و دولت آفریقای جنوبی نیز با اعطای ویزای کارگران ماهر قصد جذب این نیروها را دارد. در این بین، متخصصان اطفال جایگاه ویژه ای دارند. این متخصصان هم از نظر درصد استخدام و هم از نظر سطح درآمدی جزء برترین مشاغل کشور آفریقای جنوبی به شمار می روند. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، با اینکه متوسط درآمد ماهیانه کار در آفریقای جنوبی حدود ZAR31100 (راند) می باشد ولی همین شاخص عددی برای یک پزشک متخصص اطفال در حدود ZAR74600 (راند) است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در آفریقای جنوبی

از طریق اخذ مشاوره های رایگان از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان A تا Z فرآیند مهاجرت کاری یا تحصیلی به آفریقای جنوبی قرار گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *