ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در آمریکا

رشته تخصص اطفال در آمریکا

کلا رشته تخصص اطفال در آمریکا شاخه ای از پزشکی است که در آن پزشک اطفال در تهیه مراقبت های پزشکی برای اطفال و کودکان تخصص پیدا میکند. وظیفه این دسته از پزشکان نه تنها تشخیص و درمان بیماری های مختلف اطفال بلکه همچنین کمک به کودکان برای حفظ سلامتی اشان می باشد. در واقع پزشکان اطفال در دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا در زمینه های تشخیص و درمان بیماری های کودکان، ارزیابی روش های درمانی مناسب، انجام چکاپ های سالانه و غیره آموزش می بینند.

اما سوالات زیادی در رابطه با تحصیل تخصصی این رشته در آمریکا نیز مطرح است که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بحث به آنها پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل تخصص اطفال چیست؟
  • رشته تخصص اطفال در دانشگاه های آمریکا چند سال طول می کشد؟
  • آیا برای تحصیل تخصص پزشکی اطفال در آمریکا نیاز به آزمون MCAT می باشد؟
  • هزینه تحصیل تخصص اطفال در ایالات متحده برای یک دانشجوی خارجی چقدر است؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در آمریکا چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا

پزشکی اطفال یا Pediatrics در آمریکا شاخه ای از رشته پزشکی است که با بهداشت و مراقبت پزشکی نوزادان، کودکان و نوجوانان از بدو تولذ تا سن 18 سالگی سرو کار دارد. این رشته را می توان در دانشگاه های مختلف آمریکا ادامه تحصیل داد و ساختار تحصیل در آن به گونه ای است که پزشکان اطفال در دانشگاه های علوم پزشکی آمریکا بایستی بین 11 الی 15 سال دوره آکادمیک بگذرانند. این دوره شامل 4 سال مقطع کارشناسی و 4 سال دانشکده پزشکی و 3 تا 7 سال دیگر برای اتمام برنامه رزیدنسی و فلوشیپ احتمالی می باشد. پس از اتمام دوره رزیدنسی رشته پزشکی اطفال در آمریکا نیز می توان برای اخذ مجوز بورد پزشکی اقدام کرد. برای این امر نیز پزشکان اطفال بایستی آزمون دیگری را در آمریکا بگذرانند.

به طور خلاصه، ساختار تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا 2024 از این قرار می باشد:

ساختار تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا

پذیرش دانشجو در رشته تخصص اطفال در آمریکا

برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجو در رشته تخصص اطفال در آمریکا یکبار دیگر به بررسی مراحل تحصیل این رشته می پردازیم. همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اولین مرحله برای شروع دوره تحصیل تخصص اطفال در آمریکا داشتن تحصیلات حداقل 3 سال دوره کالج یا 4 سال دوره دانشگاه می باشد. پس از اخذ مدرک کارشناسی، متقاضیان اکنون می توانند برای دانشکده های پزشکی آمریکا درخواست پذیرش ارائه دهند. چرا که شرط پزشک اطفال شدن در آمریکا اخذ مدرک M.D. (دکتر پزشکی) است. و شروط لازم برای اخذ پذیرش از یک دانشکده پزشکی در آمریکا نیز از این قرار است:

پذیرش دانشجو در رشته تخصص اطفال در آمریکا

آزمون پذیرش های کالج پزشکی (MCAT) آزمون استانداردی است که دانش و درک فردی از علوم فیزیکی و زیست شناسی را مورد سنجش قرار می دهد. قبولی در این آزمون نیز جزء شروط اصلی برای اخذ پذیرش دانشجوی پزشکی اطفال از دانشگاه های پزشکی آمریکاست. در همین راستا نیز بهتر است بدانید که بهترین دانشگاه های پزشکی جهان برای تحصیل رشته تخصص اطفال در جهان همگی متعلق به آمریکا می باشد.

این دانشگاه ها همراه با رتبه ملی و بین المللی آنها عبارتند از:

دانشگاهدر سطح ملیدر سطح آمریکای شمالیدر سطح جهانی
دانشگاه هاروارد111
دانشگاه جانز هاپکینز222
کالج علوم و پزشکی مایو کلینیک333
دانشگاه واشینگتن444
دانشگاه کالیفرنیا566

درباره هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا

درباره هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا

یکی از موارد مهم و از دغدغه های اصلی دانشجویان خارجی درباره تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا، شهریه آن می باشد. طبق آمار سال 2024، میانگین شهریه تحصیلی سالانه دانشجویان در دانشگاه های پزشکی دولتی داخل ایالتی حدود $13823 (دلار) و در دانشگاه های پزشکی دولتی خارج ایالتی حدود $46528 (دلار) می باشد. بنابراین آمریکا برای تحصیل رشته تخصص اطفال جزء گرانترین مقاصد تحصیلی جهان محسوب می شود.

در قالب جدول زیر می توان با سطح شهریه دانشجویان رشته پزشکی اطفال در آمریکا آشنا شد:

نام دانشگاهشهریه آندرگرجوئیتشهریه گرجوئیت
دانشگاه پنسلوانیا$63452$44162
دانشگاه هاروارد$57261$53760
دانشگاه سینسیناتی$27668$14902
دانشگاه جان هاپیکنز$60480$62962
دانشگاه کلرادو$26890$8548

در نمودار زیر به بررسی هزینه ماهانه دانشجویان رشته پزشکی اطفال در آمریکا پرداخته می شود:

توزیع درصدی هزینه های ماهیانه دانشجویی در آمریکا

ضمنا متوسط هزینه زندگی در آمریکا برای هر دانشجوی خارجی نیز ماهیانه بین $1000 تا $1500 (دلار) می باشد که برای یک دانشجوی خارجی هزینه قابل توجهی است. اگر بخواهیم این هزینه را نیز به ریز هزینه های دیگر مثل هزینه اجاره خانه، هزینه رستوران، هزینه حمل و نقل و غیره تقسیم بندی کنیم باید بگوئیم که بیشترین بودجه هر دانشجوی خارجی (با بیش از 34%) صرف هزینه اجاره خانه می شود:

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا

قدم دوم برای شروع تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا درخواست ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa) می باشد. فرآیند این کار نیز به این صورت است که پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های آمریکا، دانشجوی پذیرفته شده در آمریکا تا 4 روز پیش از تعیین وقت مصاحبه سفارت مهلت خواهد داشت تا هزینه لازم با عنوان SEVIS FEE(Student Exchange Visitor Information System) را واریز کند تا مدارک ارسالی او مورد بررسی قرار گیرد.

اما مدارک لازم :

  • پاسپورت ملی معتبر با اعتبار کافی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجوئی آمریکا یا DS-160
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزای آمریکا
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • کلیه مدارک تحصیلی سابق به همراه ریز نمرات مربوطه
  • مدرک اثبات تمکن مالی به منظور اقامت و تحصیل در آمریکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه
  • CV
  • توصیه نامه از موسسه آموزشی قبلی

نکات مهم پایانی اینکه با اخذ ویزای F1 امکان کار دانشجویی در آمریکا برای دانشجویان خارجی فراهم می شود. از این گذشته با این ویزا دانشجو می توان تا حداکثر 60 روز پس از اتمام تحصیلاتش در ایالات متحده بماند!

شرایط کاری متخصصان رشته تخصص اطفال در آمریکا

باید به این واقعیت اذعان کرد که آمریکا هم برای تحصیل دانشجویان رشته تخصص اطفال و هم برای کار متخصصان این رشته بهترین کشور جهان می باشد. اما چرا؟ همان طوری که در جدول رتبه بندی برترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته تخصص اطفال نیز ملاحظه شد، 3 دانشگاه برتر جهان برای تحصیل این رشته همگی متعلق به کشور آمریکا می باشد و این نشانگر کیفیت آموزشی بسیار بالا در آمریکا است. از طرف دیگر آمریکا در بین کشورهای جهان بالاترین متوسط درآمدی را به متخصصان اطفال با مبلغ ماهیانه حدود $19833 (دلار) پرداخت می کند.

برای مقایسه این سطح درآمدی با سطوح درآمدی در سایر کشورهای جهان به نمودار زیر توجه کنید:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال

سوالات در زمینه تحصیل در آمریکا 2024 بسیار زیاد است و برای پاسخگوئی به تمامی این سوالات از هموطنان درخواست می شود تا سوالات خود را با تیم مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته تخصص اطفال در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته تخصص اطفال در آمریکا به سوالات متداول شما پاسخ می دهیم:

  • پذیرش دانشجو در رشته تخصص اطفال در آمریکا به چه صورت است؟ برای اطلاع از شرایط پذیرش دانشجو در رشته تخصص اطفال در آمریکا یکبار دیگر به بررسی مراحل تحصیل این رشته می پردازیم. همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، اولین مرحله برای شروع دوره تحصیل تخصص اطفال در آمریکا داشتن تحصیلات حداقل 3 سال دوره کالج یا 4 سال دوره دانشگاه می باشد. پس از اخذ مدرک کارشناسی، متقاضیان اکنون می توانند برای دانشکده های پزشکی آمریکا درخواست پذیرش ارائه دهند.
  • شرایط ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا چگونه است؟ قدم دوم برای شروع تحصیل رشته تخصص اطفال در آمریکا درخواست ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa) می باشد. فرآیند این کار نیز به این صورت است که پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های آمریکا، دانشجوی پذیرفته شده در آمریکا تا 4 روز پیش از تعیین وقت مصاحبه سفارت مهلت خواهد داشت تا هزینه لازم با عنوان SEVIS FEE(Student Exchange Visitor Information System) را واریز کند تا مدارک ارسالی او مورد بررسی قرار گیرد.
4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *