ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در اتریش

رشته تخصص اطفال در اتریش

تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش یک دوره آموزشی 13 ساله است که هم یکسری مزایا و هم یکسری معایب برای متقاضیان دارد. مزایای اصلی تحصیل این رشته در اتریش تحصیل رایگان، کیفیت آموزشی بالا، مدرک معتبر و شرایط کاری ایده آل می باشد. ولی معایب آن نیز شامل تحصیل به زبان آلمانی و شرایط پذیرش سخت گیرانه از جمله قبولی در آزمون ورودی دوره های پزشکی می باشد. ولی به هر حال در زمینه تحصیل پزشکی در قاره اروپا، اتریش و دانشگاه های این کشور جایگاه ویژه ای دارند. در ادامه نیز با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا به پاسخ سوالاتتان درباره تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه های اتریش دست یابید. سوالاتی که برخی از آنها به صورت لیست زیر می باشند:

  • بهترین دانشگاه های اتریش 2022 برای تحصیل تخصص اطفال چیست؟
  • رشته تخصص اطفال در دانشگاه های اتریش چند سال طول می کشد؟
  • آیا تحصیل تخصص پزشکی اطفال در اتریش رایگان می باشد؟
  • هزینه زندگی دانشجویان پزشکی خارجی در اتریش چقدر است؟
  • شرایط کاری و درآمدی متخصصان اطفال در اتریش چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش

تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش یک دوره آموزشی 5 تا 6 ساله می باشد. در واقع دانشجویان پس از اتمام این دوره آموزشی در اتریش می توانند به مدرک پایان دوره خود دست یافته و به عنوان متخصص یا Facharzt شناخته شوند. اما شرط ورود به دوره تخصص اطفال در اتریش این است که اولا متقاضی دوره پزشکی آکادمیک یا مدیکال اسکول 6 ساله خود را گذرانده باشد و نیز دوره فونداسیون 9 ماهه خود را طی کرده باشند که در اتریش به این دوره Basisausbildung گفته می شود. بنابراین اگر بخواهیم از 0 تا 100 ساختار تحصیل پزشکی اطفال در اتریش را بیان کنیم به نمودار گرافیکی زیر می رسیم:

ساختار تحصیل پزشکی اطفال در اتریش

پس برای اخذ مدرک تخصص پزشکی اطفال در اتریش، دانشجویان بایستی دوره تحصیلی حدود 13 ساله را طی کنند. ما در نمودار فوق این دوره 13 ساله را در قالب 3 مرحله نشان دادیم. نکته پایانی اینکه متولی اطلاع رسانی در خصوص جزئیات هر تخصص و شرایط پذیرش دانشجو در آن رشته تخصصی از دانشگاه های اتریش نیز موسسه آموزشی Osterreichische Akademie der Arzte می باشد.

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اتریش

همان طوری که در مطالب قبلی هم گفته شد، پیش شرط اصلی برای تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش، گذراندن دوره پزشکی است که در اتریش هم حدود 6 سال طول می کشد و نهایتا نیز به اخذ مدرک M.D یا همان دکتری پزشکی ختم می شود. دانشجویان برای اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه های اتریش نیز بایستی صلاحیت لازم را اثبات نمایند. اولا سن متقاضیان در هنگام ارائه درخواست پذیرش بایستی بالای 17 سال باشد و ثانیا آنها سه شرط اصلی زیر را تامین کنند:

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اتریش

معمولا آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی اتریش همه ساله در ابتدای ماه جولای برگزار شده و دروس این آزمون شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضیات، متون به زبان آلمانی و تست IQ می باشد. و در صورت نداشتن مدرک زبان آلمانی سطح C1 نیز دانشگاه وین برای متقاضیان برنامه 2 ساله زبان آلمانی با هزینه €7700 (یورو) در 4 قسط را برگزار می کند. اما برترین دانشگاه های اتریش برای اخذ پذیرش و تحصیل رشته تخصص اطفال از این قرار می باشد:

دانشگاهدر سطح ملیدر سطح اروپادر سطح جهانی
دانشگاه پزشکی وین172216
دانشگاه وین2101277
دانشگاه پزشکی اینسبروک3113301
دانشگاه گراز4117321

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش

مسئله مهم دیگر در زمینه تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش 2022 هزینه تحصیل دانشجویان این رشته می باشد. پس از قبولی در آزمون ورودی و اخذ پذیرش در دانشگاه پزشکی اتریش، همه ساله از دانشجویان بین المللی در این کشور هزینه ناچیزی در حدود €800 (یورو) دریافت می شود و در کنار این هزینه همچنین متوسط هزینه زندگی در اتریش برای یک دانشجوی بین المللی حدود €600 الی €800 (یورو) می باشد.

پس از لحاظ هزینه تحصیلی نیز اتریش یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی برای تحصیل رشته تخصص اطفال می باشد. ضمنا دانشجویان این رشته نیز همانند دانشجویان رشته های دیگر در اتریش امتیازات مهم زیر را نیز در اختیار خواهند داشت:

امتیازات تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در اتریش

گام نهایی برای پذیرش دانشجوی رشته پزشکی در دانشگاه های اتریش، درخواست ویزای تحصیلی این کشور می باشد. برای اخذ این ویزا دانشجویان بین المللی بایستی دارای شرایطی باشند از جمله اینکه سن آنها برای درخواست این ویزای اتریش بیش از 18 سال باشد. دوما آنها نامه پذیرش خود را از یکی از موسسات آموزش عالی اتریش دریافت کرده باشند. و سوما مدارک زیر را تهیه و به سفارت اتریش تحویل دهند:

  • فرم درخواست تکمیلی اسیودنت ویزای اتریش
  • گذرنامه با اعتبار کافی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از یکی از موسسات آموزش عالی اتریش
  • گواهی تمکن مالی برای اسکان و تحصیل در اتریش ماهیانه حدود €1000 (یورو)
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • بیمه سلامت با اعتبار حداقل سه ماهه
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاهی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی اتریش

شرایط کاری و درآمد متخصصان اطفال در اتریش

اتریش Austria یکی از بهترین مقاصد کاری مخصوصا برای متخصصان و افراد تحصیلکرده محسوب می شود. چرا که اولا بر طبق برآورد کمیسیون اروپایی، نرخ بیکاری این کشور در سال 2022 به حدود 4.6% خواهد رسید و این در بین اغلب کشورهای اروپایی رقم بسیار پایینی است. دوما متوسط درآمد ماهیانه پرداختی به متخصصان از جمله متخصصان اطفال در اتریش بسیار بالاست. همان طوری که در نمودار تحلیلی زیر هم مشاهده می شود، در حالی که متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر در اتریش حدود €3790 (یورو) است ولی همین شاخص برای یک پزشک متخصص اطفال در این کشور اروپایی در حدود €9147 (یورو) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اتریش

در انتها به علاقه مندان تحصیل رشته های پزشکی یا غیرپزشکی در اتریش و یا متقاضیان کار در اتریش 2022 توصیه می شود جهت اخذ راهنمائی های هر چه بیشتر و یا مشاوره برای شروع پروسه مهاجرتی خود حتما با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *