ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در اروگوئه

رشته تخصص اطفال در اروگوئه

واقعیت این است که تحصیل رشته تخصص اطفال در اروگوئه دارای برخی مزایا و معایب است و نمی توان گفت که تحصیل این رشته در اروگوئه کاملا ایده آل است. از جمله مزایای تحصیل این رشته در دانشگاه های اروگوئه می توان به وجود دانشگاه های برتر، هزینه تحصیل و کار پایین تر، کیفیت آموزشی خوب اشاره کرد. ولی از معایب تحصیل همین رشته در اروگوئه نیز می توان به تحصیل به زبان اسپانیایی، سختی آموزش زبان اسپانیایی، شرایط رقابتی در امر پذیرش، مدت زمات طولانی کورس تحصیلی و غیره اشاره کرد. در ادامه نیز تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما سروران گرامی را با دیگر شرایط و مقررات تحصیل تخصصی در اروگوئه و دانشگاه های برتر این کشور آشنا خواهند کرد.

شرایط تحصیل تخصص اطفال در اروگوئه

همه ساله دانشجویان علاقه مندی از سراسر جهان برای تحصیل رشته تخصص اطفال به اروگوئه سفر می کنند. اما قبل از شروع پذیرش و تحصیل این رشته در کشور اروگوئه توجه به چند نکته بسیار مهم است. اولا تحصیل در اغلب دانشگاه های پزشکی اروگوئه فقط به زبان اسپانیایی امکان پذیر است. دوما با وجود هزینه های پایین تحصیل در اروگوئه ولی پذیرش از دانشگاه های این کشور به شدت رقابتی است. و بالاخره اینکه دوره تخصص یا رزیدنسی در اروگوئه یک دوره 5 تا 6 ساله است که پس از اتمام دوره آموزش پزشکی 8 ساله و قبولی در آزمون پایان دوره شروع می شود. پس ساختار کلی تحصیل رشته اطفال در اروگوئه به شرح زیر می باشد:

ساختار کلی تحصیل رشته اطفال در اروگوئه

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اروگوئه

همان طوری که در مطالب بالا نیز عنوان شد، تحصیل رشته تخصص اطفال در اروگوئه بسته به دانشگاه مربوطه یک کورس 5 تا 6 ساله می باشد. در قالب این دوره نیز دانشجویان زیر نظر یک متخصص یا پزشک اطفال مجرب و در محیط کلینیک ها و بیمارستان ها کار می کنند. و در نهایت پس از اتمام دوره تخصص خود می توانند مستقیما وارد بازار کاری کشور اروگوئه شوند. اما بر طبق مقررات آموزشی موجود، متقاضیان برای ورود به دوره تخصص (رزیدنسی) رشته پزشکی اطفال بایستی واجد شرایط زیر باشند:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اروگوئه

ضمنا دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی در اروگوئه وجود دارد که برنامه تخصص اطفال را به دانشجویان خود ارائه می دهند که از معروفترین و برترین آنها می توان به دانشگاههای زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه در اروگوئهرتبه در آمریکای لاتین
دانشگاه جمهوری141
دانشگاه کاتولیک اروگوئه2254
دانشگاه مونته ویدئو3322

نکته آخر هم اینکه هزینه تحصیل رشته های پزشکی در دانشگاه های کشور اروگوئه متفاوت است. ولی در مجموع، هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه های اروگوئه معمولا از $1281 (دلار) تا $10919 (دلار) متغیر است.

ویزا به منظور تحصیل رشته تخصص اطفال در اروگوئه

ویزا به منظور تحصیل رشته تخصص اطفال در اروگوئه

طبق قوانین کشور اروگوئه اگر دانشجوی خارجی بخواهد در این کشور دوره تحصیلی تمام وقتی را شروع کند حتما بایستی برای اخذ ویزا اقدام کند. ویزای تحصیلی اروگوئه یک نوع ویزای تک ورود با اعتبار نهایتا 30 ماهه است که توسط سفارت این کشور برای متقاضیان صادر می شود. آنها نیز موظفند که نهایتا در طی همین دوره 30 روزه با مراجعه به اداره مهاجرت اروگوئه نسبت به اخذ مجوز اقامتشان دست به کار شوند. اما مدارک لازم بمنظور درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه 2022 بدین قرار است:

  • فرم تکمیلی درخواست ویزای دانشجوئی اروگوئه
  • پاسپورت ملی با اعتبار کافی (حداقل 6 ماه)
  • کپی از صفحه اصلی پاسپورت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش یا مدرک ثبت نام صادره از دانشگاه های اروگوئه
  • کپی از مدارک شناسایی
  • گواهی تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در اروگوئه
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی اروگوئه $42 (دلار)

شرایط کاری متخصصان اطفال در اروگوئه

اگر شرایط بازار کار متخصصان اطفال را در کل قاره آمریکای جنوبی مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم که از این نظر اروگوئه در وضعیت بهتری قرار دارد. چرا که اولا نرخ بیکاری اروگوئه نسبت به سایر کشورهای این قاره آمریکای لاتین کمتر است و از سوی دیگر درصد اشتغال متخصصان دانشگاهی از جمله متخصصان اطفال در این کشور خیلی بالاست. از سوی دیگر سطح درآمدی این متخصصان نیز بسیار بالالتر از سطح درآمد ملی است. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در اروگوئه حدود UYU33000 (پزو اروگوئه) ولی میانگین درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در این کشور حدود UYU77300 (پزو اروگوئه) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه کارگر ساده با متخصصان اطفال در اروگوئه

در این رابطه پایین ترین سطح درآمدی با UYU40200 (پزو) متعلق به متخصصان کم سابقه در اروگوئه است ولی سطح درآمدی حدود UYU118000 (پزو) متعلق به متخصصان مجرب در اروگوئه می باشد. فلذا این متخصصان نیز برای شروع کار حرفه ای خود در اروگوئه و کسب این سطح درآمدی نیازمند اخذ مجوز هستند. در رابطه با شرایط مهاجرت و زندگی در اروگوئه نیز از جمله وضعیت هزینه زندگی در اروگوئه 2022 می توانید مشاوره های رایگان ارائه شده توسط تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *