ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در استرالیا

رشته تخصص اطفال در استرالیا

تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا مستلزم تحصیل کورس دکتر پزشکی (M.D.) حداقل 6 ساله در دانشگاه های علوم پزشکی این کشور می باشد. پس از آن دانشجویان وارد دوره 1 ساله اینترنی شده و زیر نظر پزشک متخصص در کلینیک کار و تجربه اندوزی می کنند. سپس آنها برای تحصیل تخصص خود در رشته پزشکی اطفال وارد دوره رزیدنسی 1 تا 2 ساله می شوند و برای اخذ مجوز کار حرفه ای اشان نیز در بورد پزشکی استرالیا ثبت نام می کنند. اما برای استارت این کار آنها به دو طریق می توانند از دانشگاه های پزشکی استرالیا پذیرش بگیرند:

  • روش اول: از طریق اتمام دوره لیسانس علوم یا هنر
  • روش دوم: مستقیما از دوره متوسطه

به هر حال در هر دو صورت معدل این متقاضیان بایستی خیلی عالی باشد، از مهارت زبان انگلیسی قابل قبولی برخوردار باشند و از همه مهمتر در آزمون پذیرش مدیکال اسکول استرالیا (GAMSAT) شرکت کنند. در این مقاله تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را با 0 تا 100 تحصیل یکی از رشته های پرطرفدار و محبوب دانشگاهی در استرالیا و آینده شغلی آن آشنا می کنند.

 چرا تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا؟

اصولا کشور استرالیا از هر لحاظ بهترین گزینه برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی محسوب می شود. این کشور دارای برترین دانشگاه های جهان است و کیفیت آموزشی آنها تاپ بوده و از همین رو نیز مدارک اطایی دانشگاه های استرالیا مورد قبول اغلب کشورهای جهان می باشد. از این گذشته استرالیا یک کشور انگلیسی زبان بوده و شرایط تحصیل دانشجویان بین المللی مخصوصا دانشجویان رشته تخصص اطفال در این کشور کاملا مهیاست. آنها هم امکان اخذ بورس تحصیلی و هم امکان کار دانشجوئی دارند و از این گذشته با تحصیل در استرالیا می توانند بهترین آینده کاری را نیز برای خودشان رقم بزنند و چه چیزی بهتر از این!

امتیازات تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا

کلا مراحل تحصیل رشته پزشکی اطفال در استرالیا را می توان به دو دوره گرجوئیت (Undergraduate) و پست گرجوئیت (Postgraduate) دسته بندی کرد. دوره آندر گرجوئیت رشته پزشکی اطفال در استرالیا که منجر به اخذ مدرک دکتری پزشکی M.D. می گردد شامل دوره 6 ساله است. تا اینجا به فارغ التحصیلان در استرالیا دکتر اطفال گفته می شود. و آنها در رشته خود به مهارت های لازم در زمینه معاینه بیماران، انجام تست های آزمایشگاهی، تجویز داروها، گزارش بیماری، مشاوره با متخصصان پزشکی دیگر و غیره دست می یابند. دوره هایی هم که آنها برای پزشک اطفال شدن در استرالیا طی می کنند عبارتند از:

دوره های تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا

پس دوره M.D. پزشکی اطفال در استرالیا یک دوره 6 ساله می باشد. پس از آن دانشجویان وارد دوره اینترنی و کار در کلینیک ها می شوند که حدود 1 سال طول می کشد. سپس فارغ التحصیلان برای تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا می توانند به عنوان رزیدنت دوره 1 تا 2 ساله خود را طی کنند تا اینکه به عنوان پزشک متخصص اطفال در استرالیا نائل شوند. همان طوری که ملاحظه شد، کل دوره از ابتداء تا انتها یعنی از اخذ مدرک M.D. تا اخذ مدرک تخصص حدود 9 سال می باشد. در این رشته نیز بهترین دانشگاه های استرالیا عبارتند از:

برترین دانشگاه های استرالیا برای تحصیل رشته تخصص اطفال

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در استرالیا 2022

برای تحصیل دوره پزشکی یا مدیکال در استرالیا دو روش وجود دارد. روش اول اتمام دوره لیسانس در هر رشته دانشگاهی و اقدام برای پذیرش از دانشگاه های استرالیاست. که در این صورت از دانشجویان متقاضی معدل کل (GPA) بالای 65 درخواست می شود. روش دوم ورود مستقیم به دوره پزشکی استرالیا پس از اتمام دوره متوسطه است که در این صورت شرایط پذیرش متقاضیان خارجی به این صورت خواهد بود:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در استرالیا

مسلما شرایط فوق در دانشگاه های علوم پزشکی استرالیا ممکن است کمی متفاوت از هم باشد. از این گذشته شرط دیگر پذیرش دوره های پزشکی اطفال در استرالیا ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی به شرح ذیل می باشد:

مدرک زباننمره/ امتیاز لازم
IELTS6.5 تا 7.0
TOEFL از نوع iBT80 تا 100

نکته پایانی اینکه شهریه سالیانه تحصیل رشته های پزشکی MBBS در استرالیا برای دانشجویان بین المللی بین $63800 تا $95754 (دلار استرالیا) متفاوت است.

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در استرالیا

مرحله آخر از فرآیند پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در استرالیا، درخواست ویزای تحصیلی استرالیا می باشد که در دسته بندی انواع ویزای کشور استرالیا در سابکلاس 500 قرار می گیرد. پس فرآیند مذکور با اخذ نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های علوم پزشکی استرالیا شروع می شود. ویزای مذکور تا انتهای دوره تحصیلی اعتبار خواهد داشت و از اختصاصات آن می توان به حق اقامت در استرالیا و نیز حق کار دانشجوئی تا 40 ساعت در هر دو هفته اشاره کرد. اما برای درخواست ویزای سابکلاس 500، متقاضیان بایستی به همراه مدارک زیر به سفارت کشور استرالیا مراجعه کنند:

  • فرم درخواست تکمیل و امضاء شده ویزای دانشجوئی استرالیا
  • پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی جدیدا گرفته شده
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • SOP
  • گواهی تمکن مالی مناسب برای تحصیل و زندگی در استرالیا
  • دفترچه بیمه سلامت دانشجویان خارجی (OSHC)
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • رسید واریز هزینه ویزای دانشجوئی استرالیا به مبلغ حدود 620$ (دلار استرالیا)

شرایط کاری متخصصان اطفال در استرالیا

استرالیا بهشت متخصصان و نیروهای تحصیلکرده می باشد. بنابراین متخصصان رشته تخصص اطفال در استرالیا از بابت استخدام و کار در استرالیا هیچ نگرانی ندارند. چرا که اولا استرالیا تا مارچ سال 2022 با نرخ بیکاری 4% جزء برترین کشورهای جهان در این شاخص مهم بوده است و از طرف دیگر بیش از 90% افراد متخصص جذب بازار کار استرالیا می شوند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، در زمینه اشتغال در سراسر استرالیا نیز ایالت استرالیای غربی (Western Australia) با نرخ اشتغال 79.2% بهترین ایالت برای کار و زندگی نیروهای متخصص خارجی محسوب می شود:

نرخ اشتغال در استرالیا

در واقع متخصصان رشته تخصص اطفال در استرالیا فقط با داشتن مدرک آکادمیک این رشته و نیز مجوز کار می توانند در بیمارستانها، مراکز درمانی و یا مطب ها مشغول به کار شوند. این متخصصان با میانگین درآمد ماهیانه حدود $13288 (دلار) جزء پردرآمدترین مشاغل کشور استرالیا هستند. در حالی که میانگین درآمد کار در سطح ملی کشور استرالیا 2022 در حدود $5585 (دلار) می باشد. به همین دلیل نیز استرالیا بعد از آمریکا به بهشت متخصصان پزشکی اطفال معروف است. واقعیتی که نمود آنرا در تحلیل آماری زیر نیز مشاهده می کنیم:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال

با شرایط فوق اکنون متخصصان اطفال می توانند از طریق برنامه ویزای مستقل مهارتی (سابکلاس 189) استرالیا اقامت خود را از این کشور به دست آورده و رسما در استرالیا کار و زندگی کنند. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشسد تا درباره ویزای مستقل مهارتی استرالیا به اطلاعات جامعی دست یابید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *