ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در اسلواکی

رشته تخصص اطفال در اسلواکی

در این مقاله قصد آن داریم تا درباره شرایط پذیرش و تحصیل رشته تخصص اطفال در اسلواکی 2022 اطلاعات به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. رشته ای که در کشور اسلواکی جزء رشته های رقابتی محسوب می شود و از همین رو نیز طرفداران زیادی دارد. دانشجویانی که در این رشته آکادمیک در اسلواکی تحصیل می کنند می توانند با اخذ مدرک تخصصی خود و دریافت مجوز حرفه ای در اسلواکی کاریابی کرده و براحتی اقامت اروپا را کسب کنند.

  • برای تحصیل دوره تخصص در رشته پزشکی اطفال در اسلواکی چه مدارکی لازم است؟
  • کلا شرایط تحصیل پزشکی در اسلواکی به چه صورتی است؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه های اسواکی چقدر است؟
  • آیا برای تحصیل تخصصی این رشته در اسلواکی نیاز به آزمون خاصی است؟
  • دانشجویان بین المللی چگونه می توانند از دانشگاههای پزشکی اسلواکی پذیرش بگیرند؟
  • چگونه می توان به عنوان متخصص اطفال در اسلواکی کار کرد؟
  • دانشگاه های پزشکی اسلواکی مورد تایید وزارت بهداشت کدامند؟

سوالات فوق الذکر تنها گوشه ای از مجموعه سوالات پر تکرار در زمینه تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی است. و تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به دنبال پاسخگوئی به آنها هستند. پس تا پایان با ما همراه شوید.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در اسلواکی

اسلواکی هم عضو منطقه آموزش عالی اروپا (EHEA) و هم عضو اتحادیه اروپایی (EU) است و به همین دلیل نیز نظام آموزش عالی اسن کشور از سیستم 3 سیکلی فرآیند بلونیا Bologna process تبعیت می کند. بنابراین کیفیت تحصیل در اسلواکی تضمین شده است. دانشجویان بین المللی در این کشور به راحتی می توانند در طیف وسیعی از رشته ها و دوره های تحصیلی آنهم به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. یکی از بهترین رشته های پزشکی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسلواکی نیز تحصیل پزشکی اطفال (چه به صورت عمومی و چه به صورت تخصصی) است. برای شروع این دوره تخصصی در اسلواکی نیز متقاضیان بایستی دوره مدیکال یا پزشکی خود را با مشخصات زیر بگذرانند:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در اسلواکی

بنابراین برنامه پزشکی عمومی (GM) در دانشگاه های اسلواکی یک برنامه تحصیلی 6 ساله بوده و در 12 ترم سازماندهی شده است. و در پایان به فارغ التحصیلان از این برنامه تحصیلی مدرک دکتر پزشکی عمومی (MUDr) اعطاء می شود. در ضمن از برترین دانشگاه های کشور اسلواکی برای تحصیل این رشته جذاب می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاهشهرمورد تایید وزارت بهداشت ایران
دانشگاه پاول جوزف سافاریککوزیچنیست
دانشگاه کومنیوسبراتیسلاوااست
دانشگاه پزشکی اسلواکبراتیسلاوانیست

همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده می شود، از بین انواع دانشگاه های علوم پزشکی اسلواکی نیز تنها مدرک دانشگاه کومنیوس مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد!

دانشگاه کومنیوس

پس از اتمام دوره پزشکی عمومی و اخذ مدرک مربوطه، حالا دانشجویان می توانند دوره آموزش پست گرجوئیت خود در رشته تخصص اطفال را شروع کنند. این دوره در اسلواکی حدود 3 سال طول می کشد.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اسلواکی

پذیرش از دانشگاه های اسلواکی برای تحصیل رشته تخصص اطفال را می توان به دو فاز یا مرحله تقسیم بندی کرد. فاز اول مربوط به پذیرش دانشجویان در دوره پزشکی عمومی (GM) است که از شرایط مهم آن می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه به همراه ریزنمرات، مدرک زبان انگلیسی یا زبان اسلواک و از همه مهمتر و تعیین کننده تر نیز قبولی در آزمون ورودی یا entry exam اشاره کرد. مثلا سوالات آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه کومنیوس اسلواکی شامل:

سوالات آزمون ورودی دانشکده پزشکی دانشگاه کومنیوس اسلواکی

معمولا دانشگاه کومنیوس نیز برای آماده سازی داوطلبان به آنها کتابچه راهنمای سوالات آزمون را با محتوای 500 سوال شیمی و 500 سوال زیست شناسی ارسال می کند. و به این ترتیب آنها براحتی می توانند برای این آزمون مهیا شوند. اما فاز دوم تحصیل رشته تخصص اطفال در اسلواکی مربوط به درخواست پذیرش از دوره رزیدنسی یا تخصص می باشد. که از اهم شرایط پذیرش از این دوره نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدرک دکتر پزشکی عمومی (MUDr)
  • مدرک زبان اسلواکی حداقل در سطح A2

هزینه تحصیل دانشجویان رشته تخصص اطفال در اسلواکی؟

بر اساس قوانین آموزشی اسلواکی، کلیه دانشجویان پزشکی تمام وقت در حال تحصیل به زبان اسلواکی در دانشگاه های این کشور می توانند رایگان ادامه تحصیل دهند. اما تحصیل رشته های پزشکی در اسلواکی به زبان انگلیسی نیازمند پرداخت هزینه تحصیلی است. مطابق تقویم تحصیلی سال 2022- 2021 نیز میانگین هزینه تحصیل سالانه رشته های پزشکی یا مدیکال در اسلواکی بین 9000€ تا 10500€ (یورو) متغیر است. علاوه بر این دانشجویان بین المللی هزینه دیگری هم در اسلواکی دارند که با عنوان هزینه زندگی روزمره معروف است که به طور متوسط ماهیانه حدود 290€ تا 465€ (یورو) از بودجه مالی این دانشجویان را به خود اختصاص می دهد. برخی از این هزینه ها در اسلواکی عبارتند از:

آیتم هاهزینه ها به یورو
هزینه حمل و نقل شهری20€ تا 25€
هزینه مکالمات تلفنی10€ تا 22€
اجاره منزل90€ تا 200€
بیمه سلامت دانشجو20€ تا 26€
حساب بانکی0 تا 2€

هزینه تحصیل دانشجویان رشته تخصص اطفال در اسلواکی

ویزا جهت رشته تخصص اطفال در اسلواکی

همان طوری که گفته شد، اسلواکی یکی از کشورهای اروپایی است که هم عضو رسمی اتحادیه اروپایی (EU) و هم عضو ناحیه شینگن است. بنابراین دانشجویان متقاضی تحصیل رشته تخصص اطفال در اسلواکی در گام دوم اخذ پذیرش خود نیازمند اخذ ویزای تحصیلی این کشور هستند. این ویزا به آنها اجازه ورود به خاک اسلواکی را می دهد اما در ادامه آنها برای اقامت تا پایان دوره تحصیلی اشان نیازمند دریافت مجوز اقامتی هستند. برای این منظور نیز دانشجویان بین المللی بایستی نامه پذیرش خود را از دانشگاه های اسلواکی دریافت کرده باشند. در لیست زیر می توان با مدارک لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی 2022 آشنا شد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی
  • گذرنامه ملی معتبر
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی اسلواکی 33€ (یورو)
  • بیمه درمانی
  • بلیط رفت و برگشت
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در اسلواکی
  • تاییدیه پذیرش از یکی از دانشگاه های اسلواکی

هموطنان گرامی از طریق مشاوره های دریافتی از کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند ب اطلاعات ارزنده ای در خصوص شرایط مهاجرت به اسلواکی و اخذ اقامت اروپا 2022 دست یابند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *