ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در امارات

رشته تخصص اطفال در امارات

در مقاله ای که در پیش رو دارید ما به طور کاملی به توضیح درباره شرایط رشته تخصص اطفال در امارات می پردازیم. برای تحصیل برنامه تخصص ابتداء لازم است که متقاضیان دارای مدرک پزشکی آندرگرجوئیت یا MBBS داشته باشند که اخذ این مدرک از دانشگاه های مختلف اماراتی 5 تا 6 سال طول می کشد. سپس آنها با قبولی در آزمون ویژه ای وارد دوره رزیدنسی یا تخصص در دانشگاه های اماراتی می شوند که کل مدت زمان آن نیز حدود 3 سال است. بنابراین از شرایط پذیرش در این رشته تخصصی در امارات این است که اولا متقاضیان دوره 5/6 ساله پزشکی را تمام کرده باشند. دوما در آزمون ویژه رزیدنسی قبول شوند. و سوما دارای مدرک مهارت زبان انگلیسی باشند.

  • برترین دانشگاه های پزشکی امارات چیست؟
  • چگونه می توان در امارات رشته پزشکی اطفال را به صورت تخصصی ادامه تحصیل داد؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصصی اطفال در کشور امارات چقدر است؟
  • پزشکان اطفال در امارات ماهیانه چقدر درآمد کسب می کنند؟
  • برنامه تحصیل تخصص اطفال در امارات چند سال طول می کشد؟

پس برای دریافت پاسخ این سوالات و آشنایی هر چه بیشتر با محیط آکادمیک امارات متحده عربی ما را در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراهی کنید.

برنامه تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات

همان طوری که در مطالب قبلی هم عنوان شد، یکی از رشته های پزشکی محبوب و پر متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های اماراتی، رشته پزشکی اطفال می باشد. رشته ای که دانشجویان در یک محیط کلینیکی می توانند مهارت های مهمی مثل تشخیص، آزمایش، تحقیق و درمان انواع بیماریهای کودکان را انجام دهند. ساختار تحصیل دانشجویان در این رشته تحصیلی به این صورت است که ابتداء آنها با اثبات صلاحیت های خود از مدیکال اسکول موردنظرشان در امارات پذیرش گرفته و به مدت 5 تا 6 سال مشغول تحصیل در امارات می شوند. و بعدا با اتمام دوره جنرال مدیکالشان می توانند وارد دوره تخصص اطفال در امارات شوند که یک دوره 3 ساله است. یکبار دیگر ساختار برنامه تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات را در قالب نمودار زیر بررسی می کنیم:

ساختار برنامه تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات

و اما از بهترین دانشکاه های علوم پزشکی امارات در سال 2022 مخصوصا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دانشگاهرتبه ملیرتبه در آسیا
دانشگاه امارات متحده عربی1223
دانشگاه شارجه2528
دانشگاه خلیفه3688
دانشگاه پزشکی پرشین گالف4759

شرایط پذیرش دانشجوی تخصص اطفال در امارات

گام اول در پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در امارات این است که دانشجو پس از اتمام دوره متوسطه یا کارشناسی خود درخواست پذیرش دهد. درخواست پذیرش او نیز در دوره های پزشکی دانشگاه های اماراتی است. دوره ای که در برخی از دانشگاه های اماراتی مثل دانشگاه پزشکی دبی 5 سال و در دانشگاه پزشکی پرشین گالف نیز حدود 6 سال طول می کشد و دانشجویان برای اخذ پذیرش خود از این دانشگاه ها بایستی شرایط زیر را مهیا کنند:

شرایط پذیرش دانشجوی تخصص اطفال در امارات

از دیگر مدارک پذیرش دانشجوی پزشکی در امارات می توان به فرم درخواست پذیرش تکمیلی، پاسپورت، عکس پاسپورتی، رزومه (CV)، انگیزه نامه، تاییدیه سلامت پزشکی و غیره اشاره کرد. اما شرایط درباره اخذ پذیرش در رشته تخصص اطفال در امارات 2022 کمی متفاوت است. در این دوره به منظور پذیرش از دانشجویان متقاضی شرایط و مدارک زیر درخواست می شود:

  • مدرک اتمام دوره پزشکی MBBS
  • نمره قبولی در آزمون MCAT
  • مدرک زبان انگلیسی تافل 550 یا بالاتر و آیلتس نیز حدود 6.0 یا بالاتر

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات

پس از دریافت پاسخ (نامه پذیرش) از یکی از دانشگاه های اماراتی اکنون نوبت این است که دانشجویان متقاضی تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات برای درخواست ویزای تحصیلی Study visa خود اقدام کنند. این ویزا توسط سفارت یا کنسولگری امارات برای دانشجویان خارجی (18 سال به بالا) صادر شده و از نوع ویزاهای بلند مدت امارات با مدت اعتبار 5 سال می باشد.

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی امارات
  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • عکس پاسپورتی جدید با پس زمینه سفید
  • کپی برابر اصل مدرک دیپلم متوسطه معادل مدرک امارات
  • کپی برابر اصل ریز نمرات تحصیلی متقاضی
  • نمره آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT)
  • مدرک معتبر دانش زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
  • انگیزه نامه
  • گواهی یلامت پزشکی
  • رزومه یا CV متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجوئی امارات

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در امارات

شرایط کار و درآمد متخصصان اطفال در امارات

امارات از بهترین کشورهای حوزه خلیج فارس برای جذب نیروهای متخصص پزشکی از جمله متخصصان اطفال می باشد. این متخصصان با داشتن مهارت های کلینیکی مثل تشخیص، تست و درمان انواع بیماری های نوزادان، کودکان و نوجوانان می توانند در بخش های مختلف مراکز درمانی امارات جذب شوند. از طرف دیگر متخصصان اطفال در امارات دارای یکی از پردرآمدترین شغل های این کشور هستند. چرا که ما وقتی متوسط درآمد این متخصصان را با متوسط درآمد کارگران مقایسه میکنیم متوجه می شویم که درآمد آنها چند برابر متوسط درآمد کارگران این کشور است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه کارگر ساده و متخصص اطفال

شما عزیزان از طریق کانال های ارتباطی مختلف مثل کانال های تلگرامی و اینستاگرامی نیز می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شده و سوالات خود درباره شرایط کار و زندگی در امارات و یا شرایط اخذ ویزای کار دبی 2022 را با مشاورین ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *