ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در انگلستان

رشته تخصص اطفال در انگلستان

رشته تخصص اطفال در انگلستان یک دوره فول تایم 8 ساله میباشد و دانشجویان پس از اتمام دوره فونداسیون 2 ساله حق درخواست پذیرش و ادامه تحصیل دارند. اما چرا انگلستان؟ با اینکه تحصیل تخصص رشته های پزشکی در انگلستان بسیار گران و هزینه بر است ولی این را هم باید بدانید که برترین دانشگاه های اروپا و جهان برای تحصیل تخصص پزشکی، دانشگاه های معتبر انگلستان می باشند. و گل سرسبد این دانشگاه ها نیز دانشگاه لندن (رتبه 1 اروپا)، یونیورسیتی کالج لندن (رتبه 3 اروپا) و دانشگاه آکسفورد (رتبه 4 اروپا) می باشند. در ادامه تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با ریز جزئیات تحصیل رشته تخصص اطفال در این دانشگاه ها آشا کرده و به سوالات زیر پاسخ خواهند داد:

  • برترین دانشگاه های علوم پزشکی انگلستان چیست؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور انگلستان چیست؟
  • هزینه تحصیل در رشته تخصص اطفال در دانشگاههای انگلستان چقدر است؟
  • آیا دانشجویان بین المللی در انگلستان حق کار دانشجوئی دارند؟
  • شرایط ویزای تحصیلی انگلستان در سال 2022 چیست؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در انگلستان چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در انگلستان

در اینکه انگلستان دارای برترین دانشگاه های پزشکی در اروپا و جهان است شکی نیست! و اصلا به همین دلیل نیز اغلب پزشکان برای ادامه تحصیل و اخذ مدرک تخصص خود از این کشور اروپایی پذیرش می گیرند. یکی از رشته هایی هم که رقابت بر سر تحصیل در آن در انگلستان شدید است، رشته تخصص اطفال می باشد. کلا تحصیل رشته تخصص اطفال در انگلستان از A تا Z آن به صورت زیر می باشد:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در انگلستان

بنابراین شرط اصلی ورود به برنامه تحصیل تخصص اطفال در انگلستان، پایان دوره مدیکال اسکول 5 ساله+ دوره فونداسیون 2 ساله می باشد. و در ضمن خود دوزه آموزشی تخصص اطفال در انگلستان نیز حدود 8 سالی طول می کشد. بهترین دانشگاه های پزشکی انگلستان نیز جهت پذیرش در این رشته پزشکی عبارتند از:

دانشگاهرتبه ملیرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه لندن119
یونیورسیتی کالج لندن2319
دانشگاه آکسفورد3422
دانشگاه کمبریج4628
دانشگاه بریستول51037

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در دانشگاه های انگلستان

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در دانشگاه های انگلستان

همان طوری که گفته شد، تحصیل رشته تخصص اطفال در انگلستان دوره ای 8 ساله است که پیش شرط آن اتمام دوره مدیکال 5 ساله و نیز دوره فونداسیون 2 ساله است. در حال حاضر، این رشته تخصصی در کشور انگلستان در سه سطح زیر به دانشجویان متقاضی ارائه می شود و آنها نیز با توجه به این سه سطح درخواست پذیرش خود را ارائه می دهند:

  • تخصص پزشکی اطفال ST1: شرایط پذیرش در این سطح شامل ثبت نام GMC کامل، 24 ماه تجربه کار کلینیکی (12 ماه انترنی+ 12 ماه پس از انترنی) و گواهی آمادگی ورود به دوره آموزش تخصص F2 یا CREST
  • تخصص پزشکی اطفال ST3: از جمله شرایط پذیرش در این سطح می توان به ثبت نام کامل در GMC، داشتن 24 ماه سابقه کاری در رشته پزشکی اطفال، پورتفولیو یا CV کاری متقاضی و قبولی در امتحانات تئوری 2 و 3 MRCPCH
  • تخصص پزشکی اطفال ST4: از جمله شرایط پذیرش در این سطح می توان به ثبت نام کامل در GMC، داشتن 24 ماه سابقه کاری در رشته پزشکی اطفال، گواهی اتمام دوره توانایی های پزشک اطفال سطح 1 سال 2020 و MRCPCH کامل

هزینه تحصیل دانشجویان رشته تخصص اطفال در انگلستان؟

واقعیت این است که انگلستان یکی از کشورهای گران برای تحصیل رشته های پزشکی محسوب می شود. بنابراین قبل از شروع فرآیند پذیرش، دانشجویان بین المللی بایستی حتما به این موضوع مهم توجه کنند. مطابق گزارشات سال تحصیلی 2022، متوسط سطح شهریه سالیانه دانشجویان انگلیسی حدود £9250 (پوند) بوده ولی شهریه سالیانه دانشجویان بین الملل در انگلستان حدود £30000 (پوند) تا £65000 (پوند) می باشد. مثلا هزینه تحصیل سالیانه دانشجویان رشته پزشکی در برخی از ارزانترین دانشگاه های کشور انگلستان به این صورت است:

هزینه تحصیل دانشجویان رشته تخصص اطفال در انگلستان

علاوه بر این برای تحصیل رشته تخصص اطفال اطلاع از هزینه زندگی در انگلستان نیز امری الزامی است. چرا که بخشی از بودجه این دانشجویان در انگلستان صرف این هزینه ها می شود. هزینه زندگی در انگلستان شامل هزینه اجاره منزل، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل و غیره می باشد. هزینه ای که بسته به عادت زندگی و نیز شهر محل تحصیل دانشجو به صورت ماهیانه بین £1015 تا £1200 (پوند) متغیر است. در جدول زیر می توان با مهمترین آیتم های هزینه زندگی در انگلستان 2022 آشنا شد:

آیتم هاهزینه ماهیانه به پوند
اجاره خانه320£ تا £530
قبوض اشتراک خانگی (برق/ گاز/ آب)40£ تا £50
غذا160£ تا £200

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در انگلستان

مرحله پایانی و در حقیقت مکمل اپلای از دانشگاه های انگلستان، مرحله درخواست ویزای تحصیلی انگلستان می باشد. این مرحله پس از دریافت نامه پذیرش جهت تحصیل در کشور انگلستان (CAS) از دانشگاه های ای کشور شروع می شود. با این ویزا نیز دانشجویان می توانند به صورت قانونی وارد خاک انگلستان شده و در دانشگاه مربوطه ادامه تحصیل دهند. در ضمن ویزای مذکور تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان بین المللی در انگلستان معتبر است. طبق مقررات مهاجرتی انگلستان نیز برای درخواست ویزای مذکور بایستی مدارک زیر تحویل سفارت شود:

  • فرم درخواست تکمیلی و امضاء شده ویزای تایر 4 انگلستان
  • گذرنامه ملی معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی پذیرش جهت تحصیل در کشور انگلستان (CAS)
  • مدرک دانش زبان انگلیسی (شامل مدارک TOEFL یا IELTS)
  • تاییدیه اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در انگلستان
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • کلیه مدارک آموزشی و کارنامه تحصیلی سابق
  • رسید واریز هزینه ویزای تایر 4 انگلستان

نکته پایانی درباره ویزای تایر 4 انگلستان اینکه دانشجویان بین المللی با داشتن این ویزا تا پایان دوره تحصیلی اشان حق اقامت در انگلستان را دارند و علاوه بر این ویزای مذکور به آنها حق کار ضمن تحصیل تا 20 ساعت در هفته در کشور انگلستان را می دهد.

شرایط کاری متخصصان اطفال در انگلستان

انگلستان نیز همانند آمریکا یکی از بهترین کشورهای جهان هم برای تحصیل و هم برای کار متخصصان رشته اطفال محسوب می شود. این متخصصان در انگلستان با توجه به تخصص و مهارت هایی که کسب کرده اند می توانند در کلینیک ها و مطب های سطح انگلستان کار کنند. طبق آمار سال جاری، متوسط درآمد سالیانه یک متخصص کودک در انگلستان حدود £52942 (پوند) می باشد. اما برای شروع کار به عنوان متخصص اطفال آنها بایستی دارای شرایط زیر باشند:

شرایط کاری متخصصان اطفال در انگلستان

همان طوری که گفته شد، این دسته از متخصصان جزء پردرآمدترین شاغلین در بازار کار انگلستان محسوب می شوند. به طوری که متوسط درآمد سالیانه آنها حتی از پزشکان عمومی، پزشکان خانواده و ماماها نیز بالاتر است. در لیست زیر نیز می توان با بهترین شهرهای انگلستان برای کار و کسب درآمد متخصصان اطفال آشنا شد:

  • کینگستون اوپون هال: £76122 (پوند)
  • بیرمنگام: £42857 (پوند)
  • لندن: £40047 (پوند)

به منظور اطلاع از انواع روش های مهاجرت آسان به انگلستان 2022 و نیز شرایط کار و زندگی در این کشور اروپایی می توانید با تیم کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *