ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در اوکراین

رشته تخصص اطفال در اوکراین

رشته تخصص اطفال در اوکراین یکی از رشته های تخصصی علوم پزشکی است که در اکثر دانشگاه های پزشکی ملی اوکراین به زبان انگلیسی ارائه می شود. کل مدت زمان دوره لیسانس پزشکی اطفال در اوکراین در حدود 6 سال می باشد که در نهایت منجر به اخذ مدرک MBBS می گردد. و دانشجویان بدین ترتیب می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد یا تخصص اطفال شوند که در اوکراین مستلزم کذراندن حدود 2 الی 3 سال می باشد. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی بیشتر جزئیات تحصیل این رشته تخصصی در اوکراین پرداخته و نیز بررسی سوالات زیر می پردازند:

  • آیا اوکراین ارزانترین کشور برای تحصیل رشته های پزشکی است؟
  • امتیازات تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین چیست؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور انگلستان چیست؟
  • شرایط ویزا به منظور تحصیل این رشته در اوکراین چیست؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در اوکراین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین

کلا برنامه های تخصص پزشکی (یا دوره کارشناسی ارشد) در اوکراین حدود 2 تا 3 سال طول می کشد و این برنامه ها نیز اغلب به دو زبان روسی و انگلیسی به دانشجویان خارجی تدریس می شود. در واقع هدف اصلی از آموزش دوره تخصص (رزیدنسی کلینیکی) در اوکراین این است که به دانشجویان اجازه داده شود تا تا تحصیلاتشان را ادامه داده و با کارورزی های عملی مهارتهای آنها افزایش یابد. این برنامه آموزشی در اوکراین تحت نظر دانشگاه های پزشکی از جمله دانشگاه پزشکی ملی و بین المللی خارکیف، دانشگاه ملی کارازین خارکیف، دانشگاه پزشکی کیف و غیره به دانشجویان ارائه می شود. از جمله برنامه های رشته تخصص اطفال در اوکراین نیز می توان به برنامه های زیر اشاره کرد:

برنامه های رشته تخصص اطفال در اوکراین

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اوکراین

پروسه پذیرش دانشجو از هر رشته ای در اوکراین یک پروسه آنلاین می باشد. بنابراین در مرحله پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در اوکراین نیازی به حضور فیزیکی نیست. از این گذشته برای اخذ پذیرش و ثبت نام در دانشگاه های اوکراین نیازی به گذراندن آزمون خاصی هم نیست و همین امر در کنار هزینه تحصیلی پایین، لوکراین را به مقصد ایده آلی برای ادامه تحصیل دانشجویان خارجی تبدیل می کند. اما شرایطی که برای تحصیل دوره لیسانس رشته پزشکی اطفال (MBBS) لازم است با شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین (دوره رزیدنسی/ فوق لیسانس) متفاوت است. شرایط پذیرش در دوره لیسانس پزشکی اطفال در اوکراین به این صورت است:

شرایط پذیرش در دوره لیسانس پزشکی اطفال در اوکراین

ولی شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین (دوره رزیدنسی/ فوق لیسانس) به صورت زیر می باشد:

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین چقدر است؟

اوکراین یکی از ارزانترین کشورهای اروپایی و حتی جهان برای ادامه تحصیل رشته های پزشکی محسوب می شود. به همین دلیل نیزخیلی از دانشجویان متقاضی تحصیل پزشکی در خارج اوکراین را به عنوان مقصد تحصیلی اشان انتخاب می کنند. این واقعیت زمانی برای متقاضیان تحصیل رشته اطفال در اوکراین محسوس می شود که متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته های پزشکی در اوکراین $3900 (دلار) را با متوسط شهریه سالیانه تحصیل رشته های پزشکی در انگلستان $42500 مقایسه کنند.

مقایسه شهریه سالیانه تحصیل پزشکی در اوکراین و انگلستان

علاوه بر شهریه دانشگاهی، هزینه زندگی در اوکراین نیز بسیار بسیار ارزانتر از حد انتظار است. طبق آمارهای سال جاری، میانگین هزینه زندگی در اوکراین برای هر دانشجوی بین المللی چیزی کمتر از $500 (دلار) میباشد. و این در مقایسه با هزینه زندگی در اغلب کشورهای اروپایی هزینه ناچیزی است. برخی از هزینه های مهم دانشجوئی در اوکراین از این قرار است:

آیتم هاهزینه ماهیانه به دلار
هزینه ماهیانه غذا60$ تا $90
هزینه هتل یا مهمانسرا$100
هزینه آپارتمان شخصی در اوکراین80$ تا $150

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین

درخواست ویزای تحصیلی اوکراین آخرین گام از گام های پذیرش از این کشور می باشد. ویزایی که در اوکراین رسما به عنوان ویزای بلند مدت (نوع D) معروف بوده و به دانشجویان اجازه اقامت و تحصیل در اوکراین تا مدت بیش از 90 روز را می دهد. بنابراین ویزای تحصیلی اوکراین مخصوص دانشجویان بین المللی است که قصد تحصیل یک برنامه آموزشی تمام وقت یا اصطلاحا تمام وقت را در این کشور دارند. برای درخواست این ویزا نیز متقاضیان بایستی در وهله اول مدارک زیر را تهیه و به سفارت اوکراین تحویل دهند. بدیهی است که تمامی مدارک قبل از تحویل به آفیسر سفارت بایستی به زبان اوکراینی یا انگلیسی ترجمه و تایید شود:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی اوکراین
  • اصل گدرنامه بین المللی معتبر
  • کپی گواهی تولد به زبان انگلیسی
  • سه قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • نامه/ تاییدیه پذیرش از یکی از دانشگاه های اوکراین
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • آخرین گزارشات بیماری COVID-19
  • نتایج تست بیماری HIV/AIDS
  • کپی بلیط های پرواز
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه کارنامه
  • رسید واریز شهریه سال اول دانشگاه اوکراین
  • گواهی اسکان در اوکراین مثل اجاره نامه یا رزرو هتل
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیل در اوکراین

وضعیت کاری متخصصان اطفال در اوکراین

پس از اتمام دوره تحصیل رشته تخصص اطفال در اوکراین، دانشجویان می توانند با اخذ بورد پزشکی در همین کشور به کار پزشکی مشغول شوند. کاری که هم از جایگاه اجتماعی خوبی در اوکراین برخوردار بوده و هم اینکه درآمد خیلی خوبی را نیز نصیب متخصصان اطفال می کند. با اینکه درآمد این متخصصان در اوکراین گاها خیلی کمتر از درآمد متخصصان اطفال در کشورهای دیگر است اما در خود اوکراین یک درآمد خیلی خوبی به حساب می آید(در اینباره به نمودار زیر توجه کنید):

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال

چرا که در حال حاضر متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در اوکراین حدود $1863 (دلار) بوده ولی میانگین درآمد ماهیانه یک کارگر ساده در این کشور در حدود $779 (دلار) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در اوکراین

در حال حاضر به دلیل تهاجم روسیه و حکمفرمایی شرایط جنگی در کشور اوکراین، سفر به این کشور اروپایی ممنوع می باشد. به همین دلیل نیز متقاضیان تحصیل در اوکراین به جای پذیرش از این کشور می توانند در مورد گزینه های تحصیلی دیگر برای اخذ اقامت اروپا فکر کنند. درباره یافتن کشوری جایگزین کشور اوکراین جهت ادامه تحصیل می توانید از مشاوره های رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *