ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در تاجیکستان

رشته تخصص اطفال در تاجیکستان

برای تحصیل در رشته تخصص اطفال در تاجیکستان باید برنامه ریزی دقیق و البته مطالعات جامع تری را در دستور کار قرار داد. در طول سال های اخیر، موجی از دانشجویان ایرانی به دلیل امکان تحصیل به زبان فارسی و سهولت دریافت پذیرش و مدرک تحصیلی، به دانشگاه های تاجیکستان ورود پیدا کردند ولی با تغییر قوانین موجود در این کشور، تفاوت های عظیمی را می توان در این شرایط دید و تمایل به مهاجرت به تاجیکستان نیز به صورت قابل توجهی کم شده است. در حال حاضر نزدیکی شرایط تحصیل در این کشور به روسیه و همچنین هزینه های کمی که دانشجویان برای تحصیل در این کشور پرداخت می کنند، سبب شده تا تاجیکستان یکی از گزینه های مدنظر باشد اما در رشته های تخصص پزشکی باید دقت بیشتری به عمل آورد.

بسیاری از دانشگاه های تاجیکستان در سطح بین المللی نتوانسته اند اعتبار مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که امروزه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی نیز به جایگاهی دست پیدا نکرده اند. شرایط کلی موجود در مسیر مهاجرت به تاجیکستان سبب شده تا این کشور امروزه به عنوان یکی از گزینه های آسیای میانه برای تحصیل در نظر گرفته شود و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در تاجیکستان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

  • محدودیت های تحصیل رشته تخصص اطفال در این کشور چیست؟
  • آیا می توان با تحصیل رشته تخصص اطفال در تاجیکستان، به ایران بازگشت؟
  • فرایند ورود به دانشگاه های تاجیکستان برای تحصیل در رشته تخصص اطفال چیست؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار پس از تحصیل متخصصین اطفال در تاجیکستان چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در تاجیکستان

برای این که فردی بتواند رشته تخصص اطفال یا هر رشته تخصصی دیگری را در علوم پزشکی آغاز کند، باید مدرک تحصیلی خود در رشته پزشکی را دریافت کرده باشد. گذراندن دوره انترنی و همچنین رزیدنتی نیز برای بسیاری از رشته های تخصص پزشکی الزامی است و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان، برای تحصیل در کشور دیگر در این رشته، نیاز به معادلسازی مدرک تحصیلی خود خواهند داشت.

خوشبختانه شرایط ورود به دوره های تحصیل در تاجیکستان چندان دشوار نیست و به همین دلیل می توان تعداد بسیار زیادی از متقاضیان تحصیل در این کشور را در سطح بین الملل مشاهده کرد. برای ورود به رشته تخصص اطفال در این کشور، افراد باید به زبان روسی تسلط داشته باشند و دیگر امکان ادامه تحصیل به زبان فارسی در این کشور وجود ندارد. برای تحصیل در رشته تخصص اطفال در این کشور، فرد باید حداقل یک دوره 3.5 ساله را در نظر داشته باشد ولی معمولا به دلیل شرایط موجود در این کشور، تحصیل دوره تخصص در این کشور برای بسیاری از افراد، بیش از 4 سال به طول می انجامد.

مهم ترین نکاتی که در رابطه با این مسئله باید به آن توجه داشت عبارتند از:

نکات تحصیل رشته تخصص اطفال در تاجیکستان

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در تاجیکستان

افرادی که در رشته تخصص اطفال به ادامه تحصیل در تاجیکستان می پردازند، باید در نظر داشته باشند که متوسط هزینه های تحصیل آن ها در این کشور، معمولا بیشتر از سایر رشته های تحصیلی است. یک دانشجوی خارجی برای این که بتواند شهریه خود در دانشگاه های تاجیکستان در این رشته را پرداخت کند، باید به طور متوسط، بودجه ای در حدود 4800$ تا 5600$ (دلار) را در اختیار داشته باشند. از طرف دیگر اما هزینه های زندگی در این کشور مقرون به صرفه است و دانشجویان می توانند با در اختیار داشتن 350$ (دلار) در ماه نیز کلیه مخارج خود را تامین کنند.

دانشجویان در تاجیکستان با مجوز دانشگاه می توانند به کار مشغول شوند ولی دریافت بورسیه در این کشور بسیار دشوار است. این مجوز کار به دانشجویان فرصت می دهد تا هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کرده و از این طریق شرایط بهتری را برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل است که می توان گفت تاجیکستان یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل است.

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در تاجیکستان

شرایط کار یک پزشک اطفال در تاجیکستان

با شروع دوره تحصیلی در تاجیکستان، فرد می تواند آگاهی مناسبی نسبت به شرایط زندگی در این کشور پیدا کند و به همین دلیل است که بسیاری از افراد، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، به سایر کشورهای جهان مهاجرت می کنند. یک متخصص اطفال در تاجیکستان به طور متوسط 29300TJS (سامانی) درآمد خواهد داشت و به همین دلیل می توان گفت که کیفیت مناسبی از زندگی را برای خود ایجاد می کند اما به طور کلی شرایط نه چندان عالی زندگی در این کشور منجر به آن خواهد شد تا بسیاری از افراد تمایلی به زندگی در این کشور نداشته باشند. در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی برای خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *