ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در ترکیه

رشته تخصص اطفال در ترکیه

برای تحصیل در رشته تخصص اطفال در ترکیه مسیر مشخصی طراحی شده است و به همین دلیل می توان انتظار داشت که راه هموار باشد. در سال های اخیر توجه به ترکیه به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل در خارج از کشور به خصوص در رشته های پزشکی به شدت افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل می توان گفت که رقابت در میان ایرانی ها برای رسیدن به پذیرش دانشگاه های این کشور به شدت زیاد شده است. دانشجویان خارجی برای ورود به ترکیه بدون توجه به ملیتی که در اختیار دارند، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و همین مسئله باعث می شود تا بسیاری از افراد که از نظر علمی شرایط مناسبی ندارند، واجد شرایط شناخته نشوند.

در رشته تخصص اطفال، همسایه غربی ایران توانسته است جایگاه های خوبی را به خود اختصاص دهد و برخی از دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی نیز از اعتبار مناسبی برخوردار هستند و به همین دلیل است که افراد برای ورود به دانشگاه های ترکیه تلاش زیادی را از خود نشان می دهند. محدودیت های کمی برای تحصیل در ترکیه وجود دارد و به همین دلیل می توان گفت که انتخاب ترکیه از جنبه های مختلف می تواند یک امتیاز برای افراد به حساب آید.

در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل تخصص اطفال در ترکیه خواهند پرداخت:

  • مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته تخصص اطفال کدامند؟
  • آیا ترکیه مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته تخصص اطفال است؟
  • هزینه تحصیل تخصص اطفال در ترکیه چقدر است؟
  • آیا می توان در ترکیه به بورسیه تحصیلی دست یافت؟
  • شرایط دریافت پیشنهاد کاری از این کشور پس از تحصیل چیست؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه

اولین قدم برای این که فردی بتواند در رشته تخصص اطفال به ادامه تحصیل مشغول شود آن است که بتواند مقطع تحصیلی پزشکی خود را با موفقیت به پایان ببرد. در چنین شرایطی می توان گفت که وی اولین قدم را برداشته و آماده است تا برای دوره تخصص پزشکی خود، اقدامات لازم را انجام دهد. هر فرد باید با توجه به علائق شخصی نسبت به انتخاب مقصد خود اقدام کند و دوره رزیدنتی را نیز پشت سر بگذارد. با توجه به این که ورود به دوره تخصص ممکن است برای افراد یک چالش جدی باشد، توصیه می شود تا فرد تحصیل پزشکی در ترکیه را در گام نخست انتخاب کند.

در گام دوم فرد باید نشان دهد که می تواند به زبان تحصیلی خود صحبت کرده و بیانات اساتید خود را ادراک کند. تسلط به زبان ترکی یا انگلیسی برای تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه الزامی است. از جمله مزایای ترکیه برای ایرانیان آن است که افراد می توانند این کشور را به عنوان مقصدی برای تحصیل در دوره های زبان نیز انتخاب کنند. طول دوره تحصیل در رشته تخصص اطفال در این کشور به دانشگاه های ارائه کننده این رشته بستگی دارد و در برخی از دانشگاه ها، با شرکت در یک دوره 3 ساله نیز می توان مدرک تحصیلی خود در تخصص اطفال را به دست آورد اما عموما دوره های آموزشی این رشته 4 ساله هستند.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه

بهترین دانشگاه های رشته تخصص اطفال در ترکیه

در ترکیه نزدیک به 50 دانشگاه برای تحصیل در رشته تخصص اطفال وجود دارد و به همین دلیل می توان آزادی انتخاب را برای افراد بسیار مناسب دانست اما بدیهی است که رقابت اصلی برای انتخاب دانشگاه هایی است که رتبه های بهتری در سطح بین المللی به دست آورده اند.

مهم ترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل در رشته تخصص اطفال عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه استانبول10136
دانشگاه حاجت تپه12153
دانشگاه آنکارا55339
دانشگاه اژه57351
دانشگاه قاضی59356
دانشگاه ارچیس64370
دانشگاه مرمره66373
دانشگاه باسکنت71384

از همین رو می توان گفت که مهاجرت به ترکیه برای تحصیل در رشته تخصص اطفال می تواند از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

شرایط مالی تحصیل رشته پزشکی کودکان در ترکیه

برای افرادی که ترکیه را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرده اند، هزینه های تحصیل چندان زیاد نخواهد بود و می توان با استفاده از بودجه ای محدود نیز هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور را پرداخت کرد.

هزینه های احتمالی تحصیل رشته پزشکی کودکان در ترکیه

این در حالی که است که با پیدا کردن کار در ترکیه در طول تحصیل می توان این هزینه ها را نیز کاهش داد. از طرف دیگر پس از تحصیل در این کشور می توان به عنوان نیروی کار نیز در ترکیه مشغول به کار بود و ماهیانه درآمدی در حدود 18500TRY (لیر) به دست آورد. در چنین شرایطی می توان گفت که ترکیه برای تحصیل در رشته تخصص اطفال وضعیت مناسبی دارد و شما نیز برای رسیدن به این کشور به عنوان مقصد تحصیلی خود جهت تحصیل در ترکیه، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات متداول در خصوص رشته تخصص اطفال در ترکیه

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته تخصص اطفال در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا امکان تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه بدون مدرک زبان وجود دارد؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه هستند، باید مدارک معتبر زبان آیلتس و تافل را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند.
  • طول دوره تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته تخصص اطفال در ترکیه که منجر به دریافت تخصص در این رشته تحصیلی می شود، 5 تا 6 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *