ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در عمان

رشته تخصص اطفال در عمان

دوره تحصیل رشته تخصص اطفال در عمان یک دوره آموزشی 4 ساله است که دانشجویان پس از اتمام دوره MBBS/ M.D. خود می توانند وارد این دوره شوند. منتها شرط اصلی برای تحصیل در این رشته و اخذ مدرک تخصص نیز قبولی در آزمون گزینش برگزار شده توسط OMSB در کشور عمان می باشد. اما پس از اتمام تحصیلات در ایندوره نیز فارغ التحصیلان برای کار در بیمارستان ها و مطب های عمان نیازمند اخذ گواهی از بورد تخصص پزشکی (OMSB) هستند. در ادامه شما ضمن اطلاع از شرایط تحصیل و کار متخصصان اطفال در عمان همچنین به پاسخ سوالات زیر هم دست می یابید:

  • برای تحصیل دوره تخصص در رشته پزشکی اطفال در عمان چه مدارکی لازم است؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه های عمان چقدر است؟
  • آیا برای تحصیل تخصصی این رشته در عمان نیاز به آزمون خاصی است؟
  • دانشجویان خارجی چگونه می توانند از دانشگاههای پزشکی عمان پذیرش بگیرند؟
  • چگونه می توان به عنوان متخصص اطفال در عمان کار کرد؟
  • درآمد متخصصان اطفال در عمان چقدر است؟

برای انجام مشاوره های بیشتر و یا اطلاع از شرایط کار و کاریابی متخصصان و نیروهای حرفه ای در عمان می توانید با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

درباره کشور پادشاهی عمان

کشور عمان Oman تقریبا برای همه ما ایرانیها یک کشور شناخته شده ای است. این کشور عربی در حاشیه دریای عمان قرار دارد. پایتخت عمان مسقط نام دارد که مادر شهر بزرگی در این کشور است که جمعیت آن به حدود 1.3 میلیون نفر می رسد. اما جالب است بدانید که بیش از 45% جمعیت این کشور را جمعیت مهاجران خارجی تشکیل می دهند. با اینکه زبان ملی این کشور عربی بوده ولی اغلب مردم آن به زبان انگلیسی نیز صحبت می کنند.

تحصیل رشته تخصص اطفال در عمان

درباره رشته تخصص اطفال در عمان

رشته پزشکی اطفال Pediatrics در کشور عمان شاخه ای از علوم پزشکی محسوب می شود که در آن دانشجویان با انواع متدها و شیوه های مراقبت پزشکی از اطفال و کودکان آشنا شده و در عمل و به صورت کلینیکی آنها را به کار می گیرند. این پزشکان به گونه ای آموزش می بینند که در تشخیص و درمان موثر انواع بیماری های اطفال مثل بیماری های مادزادی، بیماری های واگیردار، سرطان کودکان و نیز انواع اختلالات مادرزادی به یک متخصص تبدیل می شوند. این رشته تحصیلی در عمان سابقه طولانی دارد و دانشجویان خارجی حتی می توانند آن را در سطح تخصص نیز ادامه دهند. دوره ای که در کشور عمان دارای مشخصات زیر است:

درباره رشته تخصص اطفال در عمان

همان طوری که مشاهده شد، رشته تخصص اطفال در عمان یک دوره آموزشی 4 ساله می باشد. ضمنا در کشور عمان نیز دوره آموزش کلینیکی رزیدنسی یا تخصص در 6 مرکز اصلی برگزار می شود. این مراکز عبارتند از:

  • بیمارستان دانشگاه سلطان قابوس (SQUH)
  • بیمارستان سلطنتی (RH)
  • بیمارستان نیروهای مسلح (AFH)
  • بیمارستان خولا (KH)
  • بیمارستان النهاداح (ANH)
  • بیمارستان المصارا (AMH)

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در عمان

همان طوری که گفته شد، امکان تحصیل رشته پزشکی اطفال در عمان تا دوره تخصص (رزیدنسی) وجود دارد و در شرایط کنونی نیز بهترین دانشگاه برای اخذ پذیرش از این رشته نیز دانشگاه سلطان قابوس می باشد. دوره تخصص اطفال در این دانشگاه یک دوره 4 سال، تمام وقت و به زبان انگلیسی است. منتها برای تحصیل رشته تخصص اطفال (دوره رزیدنسی) در دانشگاه سلطان قابوس، دانشجویان بایستی مراحل مختلفی را طی کنند تا صلاحیت حضور در دوره تخصص را پیدا بکنند. مراحل مذکور از این قرار می باشد:

مراحل پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در عمان

لازم به ذکر است که پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در عمان به صورت آنلاین بوده و متقاضیان بایستی با تکمیل فرم درخواست پذیرش همچنین اسکن مدارک لازمه از جمله مدرک هویتی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان خود را نیز بایستی به دانشگاه سلطان قابوس ارسال کنند.

هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در عمان

یکی از موارد مهم دیگر در زمینه تحصیل رشته تخصص اطفال در عمان، اطلاع از وضعیت شهریه دانشجویان این رشته می باشد. شهریه دانشجوئی در دانشگاه های عمان بسته به نوع دانشگاه و محل آن دانشگاه کمی متفاوت است. ولی در کل دانشجویان بایستی متوسط شهریه سالیانه $6000 (دلاری) را برای تحصیل برنامه های پزشکی در این کشور در نظر بگیرند. برای اطلاع دقیق از وضعیت شهریه ها در عمان 2022 می توان به جدول زیر مراجعه کرد:

شهردانشگاه هاشهریه به دلار
مسقط20$6544
سوهار2$6404
سلاله2$6036
نزوا2$5179

شرایط کاری مخصصان اطفال در عمان

عمان دارای یکی از بهترین سیستم های بهداشتی جهان بوده و این کشور خدمات بهداشتی رایگان را به همه شهروندان عمانی و خارجی ارائه می کند. نظام سلامت این کشور تحت نظارت وزارت بهداشت عمان (MoH) بوده و این کشور دارای 74 بیمارستان و حدود 1105 کلینیک خصوصی است. از این گذشته عمان یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با بهترین بازار کاری است. از سویی نرخ بیکاری کشور عمان در سال 2022 حدود 4.97% می باشد و تقریبا تمامی متخصصان رشته های پزشکی از جمله متخصصان اطفال جذب بازار کار عمان می شوند. از سوی دیگر متوسط درآمد متخصصان اطفال با حدود OMR4200 (ریال عمان) در مقایسه با متوسط درآمد ملی در این کشور OMR1770 (ریال عمان) درآمد بسیار وسوسه انگیزی می باشد:

مقایسه میانگین درآمد ماهیانه در عمان

ویزای کار عمان برای متخصصان اطفال

اما این متخصصان برای کار در بیمارستان ها و کلینیک های کشور عمان نیازمند اخذ گواهی از بورد متخصص پزشکی عمان (OMSB) می باشند. بنابراین آنها برای این کار بایستی در آزمون پرومتریک عمان شرکت کنند. این متخصصان برای کاریابی در عمان بایستی تحت برنامه اسپانسری ویزای کار عمان عمل کنند. به این صورت که به محض دریافت پیشنهاد کاری از بیمارستان ها یا کلینیک های سطح کشور عمان، کارفرمای مربوطه بایستی برای آنها مجوز کار از وزارت نیروی انسانی عمان دریافت کند. سپس بر اساس آن متقاضی می تواند برای اخذ ویزای کار عمان اقدام نماید. مراحل کار به عنوان متخصص اطفال در کشور عمان به صورت زیر می باشد:

مراحل کار به عنوان متخصص اطفال در کشور عمان

بنابراین ویزای کاری تعلق گرفته به متخصصان اطفال در عمان یک ویزای کارفرما- محور بوده و ماکسیمم مدت اعتبار آن نیز تا 2 سال می باشد. هموطنان گرامی برای دریافت اطلاعات کامل در خصوص شرایط کار در عمان برای ایرانیان می توانند با تیم وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *