ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در فنلاند

رشته تخصص اطفال در فنلاند

رشته تخصص اطفال در فنلاند یک دوره 3 تا 6 ساله می باشد اما باید بدانید که تحصیل این رشته فول تایم فقط به زبان فنلاندی امکان پذیر است. اما شرایط پذیرش از این رشته و ادامه تحصیل در آن هم این است که ابتداء امر دانشجویان در دوره پزشکی (Medical Course) حدود 6 سال تحصیل کرده و بعد از اتمام آن وارد دوره انترنی (Internship Course) 6 ماهه در رشته پزشکی اطفال شده و با قبولی در آزمون بورد تخصص پزشکی فنلاند هم مجوز کار حرفه ای را به دست آورده و هم اینکه بتوانند وارد دوره تخصص اطفال (Residency training course) شوند. اما در این میان سوالاتی برای دانشجویان عزیز بدین ترتیب مطرح میشود که کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله در پی پاسخگوئی به آنها هستند:

  • آیا فنلاند برای تحصیل تخصص کشور خوبی است؟
  • آیا امکان تحصیل دوره های پزشکی به زبان انگلیسی در فنلاند امکان پذیر است؟
  • رشته تخصص اطفال در دانشگاه های فنلاند چند سال طول می کشد؟
  • شرایط و مدارک برای پذیرش دانشجوی پزشکی در فنلاند چیست؟
  • وضعیت کاری متخصصان اطفال در کشور فنلاند به چه صورتی است؟

معرفی رشته تخصص اطفال در فنلاند

یکی از معروفترین رشته های تحصیلی از زیر مجموعه رشته های علوم پزشکی در کشور فنلاند، رشته پزشکی اطفال می باشد. رشته ای که هم تحصیل و هم کار در آن رشته طرفداران خاص خود را دارد. در قالب این رشته دانشجویان خارجی در فنلاند می توانند علاوه بر آموزش مبانی علوم پزشکی و جراحی همچنین با تکنیک ها و روش های روز علم پزشکی در زمینه تشخیص و درمان سرطان ها، زخم ها، بیماری های ژنتیکی، اختلالات مادزادی آشنا شوند. و با تخصص ورزی بیشتر در دوره های انترنی و رزیدنسی به پیشگیری، جلوگیری و مدیریت مسائل زیر در اطفال بپردازند:

  • اختلالات و تاخیرهای رشدی
  • مسائل رفتاری
  • معلولیت های حرکتی
  • فشار های اجتماعی
  • اختلالات روحی مثل اضطراب و استرس

معرفی رشته تخصص اطفال در فنلاند

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در فنلاند

فنلاند Finland مقصد جذابی برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل یا کار پزشکی در شمال اروپا را دارند. اما تحصیل کورس های پزشکی مثل کورس پزشکی اطفال در دانشگاه های فنلاند مراحل خاص خود را دارد. ابتداء پزشک اطفال یا متقاضی تحصیل رشته تخصص اطفال در فنلاند بایستی از دوره پزشکی یا مدیسن فارغ التحصیل شده و مدرک M.D. خود را دریافت کند. پس از اتمام این دوره و با گذراندن دوره انترنی چند ماهه است که آنها می توانند وارد دوره رزیدنسی یا تخصص اطفال در فنلاند شوند. در واقع تقدیم و تاخر تحصیل رشته تخصص اطفال در فنلاند برای سال تحصیلی 2022-2021 بدین صورت است که:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در فنلاند

لازم به ذکر است که مدت زمان تحصیل رشته اطفال در فنلاند بسته به دانشگاه محل تحصیل متقاضیان از 5 تا 6 سال متغیر است. برای تحصیل این رشته در کشور فنلاند دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی (دولتی- خصوصی) مختلفی وجود دارد که از آن جمله برترین آنها بر طبق رنکینگ سایت معتبر edurank.org می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

دانشگاهرتبه در فنلاندرتبه اروپاییرتبه در جهان
دانشگاه هلسینکی11243
دانشگاه تورکو247145
دانشگاه اولو349150
دانشگاه تامپره464192
دانشگاه فنلاند شرقی586248
دانشگاه جیواسکیلا6256812

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در فنلاند

همان طوری که در مطالب بالا هم بیان شد، تحصیل دوره پزشکی 6 ساله در فنلاند مرحله اولیه و راه ورود به دوره تخصص اطفال در این کشور می باشد. دانشجویان پس از اتمام کورس مذکور موفق به اخذ مدرک دکتر پزشکی M.D. از دانشگاه های فنلاند می شوند. بعد از آن آنها وارد دوره انترنی 6 ماهه در رشته پزشکی اطفال شده و با قبولی در آزمون بورد تخصص پزشکی فنلاند هم مجوز کار حرفه ای را به دست آورده و هم اینکه می توانند وارد دوره تخصص اطفال (رزیدنسی) شوند. منتها برای اخذ پذیرش از دوره پزشکی 6 ساله در دانشگاه پزشکی فنلاند آنها بایستی دارای شرایط زیر باشند:

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در فنلاند

اما هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در فنلاند به چه صورتی است؟ واقعیت این است که تحصیل دانشجویان اتحادیه اروپایی در فنلاند رایگان است اما دانشجویان بین المللی بایستی شهریه تحصیلی خود را به دانشگاه های فنلاندی پرداخت کنند. بر طبق گزارش آماری سال 2022، متوسط شهریه سالیانه هر دانشجوی خارجی پزشکی در کشور فنلاند حدود €13000 (یورو) می باشد.

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در فنلاند

همانند اغلب دانشگاه های معتبر جهان، فرآیند پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی فنلاند نیز به صورت آنلاین بوده و دانشجویان برای پذیرش خود در این دانشگاه ها ضمن تکمیل فرم درخواستشان همچنین بایستی اسکن مدارک دیگر مثل پاسپورت، عکس، رزومه یا CV، انگیزه نامه و توصیه نامه را نیز به دانشگاه مربوطه در فنلاند ارسال کنند. و به محض اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های فنلاند نیز خودشان را برای اخذ ویزای تحصیلی فنلاند (تایپ D) آماده کنند. فرآیند اخذ ویزای مذکور از سفارت فنلاند نیز بدین شرح است:

مراحلتوضیح
مرحله 1تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی فنلاند
مرحله 2گردآوری مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی فنلاند
مرحله 3برنامه ریزی برای مصاحبه با آفیسر سفارت
مرحله 4انجام مصاحبه و انتظار برای دریافت پاسخ

شرایط کاری متخصصان اطفال در فنلاند

همان طوری که گفته شد، دانشجویان رشته تخصص اطفال در اطفال می توانند با گذراندن دوره انترنی 6 ماهه و قبولی در آزمون بورد تخصصی به مجوز کار حرفه ای در این کشور دست یابند. اما دانشجویان بین المللی علاوه بر اخذ مجوز کار همچنین بایستی برای اخذ ویزای کار در کشور فنلاند نیز اقدام کنند. آنها پس از اتمام تحصیلاتشان از دانشگاه پزشکی فنلاند می توانند برای جستجوی کار در این کشور، مجوز اقامت موقتی دریافت کنند. ساده ترین راه برای کاریابی در فنلاند نیز استفاده از سایت های شغل یابی آنلاین یا پورتال کاریابی اروپا (EURES) می باشد.

وضعیت بازار کاری فنلاند مخصوصا برای جذب متخصصان اطفال نیز بسیار ایده آل می باشد. از سویی نرخ بیکاری این متخصصان در کشوری مثل فنلاند بسیار پایین است و از طرف دیگر سطح متوسط درآمدی آنها با میانگین ماهیانه حدود €10700 (یورو) خیلی عالی است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در فنلاند به مراتب بیشتر از همکارانشان در آلمان است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در آلمان و فنلاند

با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به آخرین اخبار، اطلاعات و مشاوره های مهاجرتی به اقصی نقاط جهان قرار گرفته و بهترین کشور و ایده آل ترین روش مهاجرتی را برای اقامت تحصیلی یا کاری اتان انتخاب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *