ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در فیلیپین

رشته تخصص اطفال در فیلیپین

برای تحصیل رشته تخصص اطفال در فیلیپین دانشگاه های دولتی و خصوصی مختلفی وجود دارند که این رشته را به زبان انگلیسی با هزینه پایین ارائه می کنند. این دوره تحصیلی در دانشگاه های فیلیپین به مدت 3 سال بوده و دانشجویان نیز بعد از اتمام این دوره می توانند با اخذ مجوز از بورد تخصص پزشکی فیلیپین در این کشور مشغول به کار شوند. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی سوالات زیر پرداخته و شما عزیزان را با شرایط و جزئیات تحصیلی در کشور فیلیپین آشنا می کنند:

  • فیلیپین برای تحصیل رشته های پزشکی چگونه کشوری است؟
  • برای تحصیل دوره تخصص در رشته پزشکی اطفال در فیلیپین چه مدارکی لازم است؟
  • هزینه تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه های فیلیپین چقدر است؟
  • آیا برای تحصیل تخصصی این رشته در فیلیپین نیاز به آزمون خاصی است؟
  • دانشجویان خارجی چگونه می توانند از دانشگاههای پزشکی فیلیپین پذیرش بگیرند؟
  • چگونه می توان به عنوان متخصص اطفال در فیلیپین کار کرد؟
  • درآمد متخصصان اطفال در فیلیپین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در فیلیپین

در معرفی رشته تخصص اطفال در فیلیپین باید بگوییم که این رشته جزء رشته های تخصصی علوم پزشکی است. و دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان در یکی از دانشگاه های پزشکی فیلیپین می توانند با مهارت یابی در این رشته به ارائه خدمات درمانی و مراقبتی به اطفال و کودکان بپردازند. خود دوره تخصص اطفال در قیلیپین معمولا 3 ساله بوده و متقاضیان برای تحصیل در این رشته می بایستی دوره پزشکی 5 ساله خود را در فیلیپین به اتمام رسانده و مدرک M.D. خود را دریافت کنند. فلذا خود دوره پزشکی در دانشگاه های فیلیپین یک دوره 5 ساله بوده و شامل:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در فیلیپین

پس از اخذ مدرک MBBS حالا متقاضیان می توانند برای پذیرش از دوره رزیدنسی در فیلیپین اعلام آمادگی کنند. کل مدت زمان تحصیل این رشته (Pediatrics) در فیلیپین 3 سال طول کشیده و پس از اتمام دوره مذکور نیز آنها می توانند مجوز کار خود را دریافت کنند.

معرفی برنامه های تخصص در فیلیپین

همان طوری که در مطالب بالا هم اشاره شد، برنامه تحصیل رشته تخصص اطفال در فیلیپین به شرطی برای متقاضیان فعال می شود که آنها بتوانند دوره مدیکال 5 ساله اشان را در یکی از دانشگاه های فیلیپین به پایان برسانند. اما تحصیل دوره مدیکل (3+1+1 سال) در دانشگاه های پزشکی فیلیپین از جمله دانشگاه دولتی کاگایان، کالج پزشکی AMA، دانشگاه سانتو توماس و غیره مستلزم تامین و تهیه شرایط ذیل می باشد:

شرایط اخذ پذیرش دوره های پزشکی در فیلیپین

ضمنا از دیگر شرایط اخذ پذیرش دوره های پزشکی در فیلیپین این است که متقاضی دارای سن بالای 17 سال باشد و نکته آخر در اینباره هم اینکه غالبا مهلت پذیرش دانشجوی پزشکی در فیلیپین تا 31 دسامبر هر سال می باشد. در جدول زیر می توان با انواع برنامه های تخصص در فیلیپین 2022 آشنا شد:

شمارهبرنامه رزیدنسیمدت تحصیلمهلت پذیرش
1Internal Medicine3 سال45-90 روز
2Pediatrics3 سال45-90 روز (ترجیحا متقاضیان خانم)
3Anesthesia3 سال45-90 روز
4Ophthalmology3 سال45-90 روز
5Dermatology3 سال90-180 روز(ترجیحا متقاضیان خانم)
6Radiology4 سال90-180 روز
7Obstetrics & Gynecology4 سال45-90 روز
8General Surgery4 سال45-90 روز
9Emergency Medicine4 سال45-90 روز
10Urology5 سال90-180 روز
11Pediatric Surgery5 سال90-180 روز
12Neuro Surgery6 سال90-180 روز
13Colorectal Surgery5 سال90-180 روز
14Neurology3 سال45-90 روز
15Psychiatry4 سال45-90 روز
16Pathology4 سال45-90 روز
17ENT5 سال90-180 روز
18Cardiology2 سال90-180 روز

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در فیلیپین

همان طوری که در جدول فوق نیز مشاهده می شود، دوره تخصص اطفال در فیلیپین یک دوره 3 ساله بوده و دانشجویان می توانند با توجه به شروط لازم پذیرش خود را از دانشگاه های پزشکی فیلیپین بگیرند. از جمله این شرایط نیز ارائه مدرک MBBS، مدرک زبان انگلیسی، مصاحبه اسکایپ که هزینه آن نیز در حدود $500 (دلار) است و همچنین پس از ورود به دوره مذکور متقاضیان بایستی در تست روانشناسی و مصاحبه با اساتید راهنما شرکت کرده و ضمنا دوره آموزش پیش- رزیدنسی 3 ماهه اجباری را هم طی کنند.

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در فیلیپین

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در فیلیپین

کلا فرآیند اخذ پذیرش از تمامی رشته های پزشکی در فیلیپین یک پروسه دو مرحله ای است. مرحله یک آن که مربوط به دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های پزشکی فیلیپین می باشد. اما مرحله دو آن مربوط به اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین می باشد. ویزایی که در کشور فیلیپین به ویزای ورود معروف بوده و دارندگان آن پس از ورود و به منظور تحصیل در این کشور حتما بایستی نسبت به اخذ کارت اقامت خود اقدام نمایند. اما به هر حال مدارک لازم برای درخواست ویزای دانشجوئی فیلیپین بدین قرار است:

  • پاسپورت بین المللی با اعتبار بیش از 6 ماه
  • فرم درخواست تکمیلی FA Form No.2
  • 6 قطعه عکس پاسپورتی جدید از متقاضی
  • گواهی اثبات تمکن مالی برای زندگی و تحصیل در فیلیپین
  • گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی
  • تاییدیه سلامت پزشکی
  • کلیه مدارک هویتی متقاضی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای فیلیپین

شرایط کار و درآمد متخصصان رشته تخصص اطفال در فیلیپین

با اینکه نرخ بیکاری فیلیپین علی رغم شیوع بیماری COVID-19 روند کاهشی داشته و به حدود 6.5% رسیده است اما وضعیت استخدامی و از همه مهمتر درآمد متخصصان در این کشور اصلا رضایت بخش نیست! بنابراین متخصصان رشته اطفال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور دو راه پسش رو دارند یا در این کشور آسیایی باقی مانده و با شرایط کاری و سطح درآمدی این کشور سوخته و می سازند. و یا خودشان را برای کار در یک کشور دیگر با شرایط کاری بهتر آماده می کنند.

در حال حاضر متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در فیلیپین حدود PHP98500 (پزو فیلیپین) معادل $1880 (دلار) می باشد که خیلی بیشتر از متوسط درآمد یک کارگر ساده در این کشور با حدود PHP44600 (پزو فیلیپین) می باشد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال با متوسط درآمد کارگران در فیلیپین

با اینکه سطح درآمدی متخصصان اطفال در فیلیپین در مقایسه با سطح درآمدی داخل این کشور نسبتا خوب است است اما در مقایسه با متوسط درآمد همکارانشان در کشورهایی مثل آمریکا، آلمان، اتریش و غیره است. واقعیت مهمی که نمود آماری آن را می توان در نمودار تحلیلی زیر مشاهده کرد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال

هموطنان عزیز از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند با شرایط مهاجرت تحصیلی یا کاری به کشورهای مختلف اروپایی و اخذ اقامت اروپا 2022 آشنا شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *