ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در لیتوانی

رشته تخصص اطفال در لیتوانی

فرآیند تحصیل رشته تخصص اطفال در لیتوانی یک فرآیند نسبتا ساده اما زمان بری محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد. ابتداء دانشجویان بایستی دوره پزشکی Medical خود را در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور به اتمام رسانند. مدت زمان این دوره آموزشی در کشور لیتوانی نیز حدود 6 سال می باشد. پس از اتمام این دوره و قبولی در آزمون پایان دوره است که دانشجویان حق پذیرش از برنامه رزیدنسی Residency را پیدا می کنند. برنامه ای که در لیتوانی به مدت 5 تا 6 سال به دانشجویان ارائه می شود. در ادامه و برای دریافت پاسخ سوالات زیر حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید:

  • آیا لیتوانی کشور خوبی برای تحصیل رشته های پزشکی محسوب می شود؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال (رزیدنسی) در لیتوانی چیست؟
  • برنامه رزیدنسی اطفال در لیتوانی چند سال طول می کشد؟
  • متخصصان اطفال چگونه و با چه مجوزی میتوانند در کشور لیتوانی کار بکنند؟
  • آیا متخصصان اطفال در لیتوانی از درآمد خوبی برخوردارند؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در لیتوانی

روش تحصیل رشته تخصص اطفال در لیتوانی خیلی شبیه دیگر کشورهای اروپایی است. این بدان معناست که متقاضیان برای تحصیل در این رشته ابتداء امر بایستی دوره پزشکی 6 ساله را در یکی از کالج های پزشکی این کشور به پاین رسانده و سپس با گذراندن آزمون پایان دوره و نیز طی دوره انترنی چند ماهه وارد دوره تخصص خود در رشته اطفال شوند. در کل رشته تخصص اطفال در لیتوانی نیز رشته ای است که حدود 5 تا 6 سال به طول می انجامد و در قالب آن دانشجویان در بیمارستان های دانشگاهی به آموزش در موضوعات متنوعی مثل موضوعات زیر می پردازند:

  • تشخیص انواع اختلالات و بیماری های کودکان مثل سرطان و یا اختلالات رشدی
  • درمان موثر انواع بیماری های مربوط به کودکان از جمله اختلالات روانی
  • تحقیق و مطالعه درباره عوامل موثر بیماری کودکان و تکنیک های درمانی آن
  • اقدامات پیشگیرانه در برابر انواع بیماری ها و اختلالات کودکان و غیره

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در لیتوانی

با توجه به توضیحات فوق اکنون مشخص می شود که برای شروع فرآیند تحصیل رشته تخصص اطفال در لیتوانی، دانشجویان حتما بایستی دوره جنرال مدیکال 6 ساله را طی کرده باشند. اما باید دید که کدام دانشگاه های پزشکی لیتوانی جزء معتبرترین دانشگاه ها بوده و شانس قبولی در آنها چقدر است. در میان انواع دانشگاه های پزشکی لیتوانی دانشگاه علوم سلامت لیتوانی (نرخ پذیرش 65%) و دانشگاه ویلنیوس (نرخ پذیرش 25%) جزء برترین ها می باشند. اما شروط لازم برای پذیرش در دوره پزشکی از دانشگاه های لیتوانی عبارتند از:

شروط لازم برای پذیرش در دوره پزشکی از دانشگاه های لیتوانی

نکته مهم اینکه حداقل نمره قابل قبول در تست زیست شناسی آزمون SAT حدود 600 و حداقل امتیاز قابل قبول در آزمون MCAT نیز در حدود 500 می باشد. معمولا نیز پذیرش از دانشگاه های پزشکی لیتوانی از جمله دانشگاه ویلنیوس به صورت آنلاین و از 7 آوریل تنا 16 ژوئن می باشد. اما برای تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی با مدت دوره 5 تا 6 ساله دانشجویان علاوه بر گذرانده دوره پزشکی همچنین نیازمند تامین ارائه مدرک زبان لیتوانی در سطح B1 هستند. اما گرایشات مختلف برای تحصیل رشته تخصص اطفال در دانشگاه ویلنیوس 2022 از این قرار است:

مدت دورهگرایشات رشته تخصص اطفال
5 سالPaediatrics and Neonatology
5 سالPaediatrics and Paediatric Alergology
6 سالPaediatrics and Paediatric Cardiology
5 سالPaediatrics and Paediatric Endocrinology
5 سالPaediatrics and Paediatric Gastroenterology
5 سالPaediatrics and Paediatric Hematology
5 سالPaediatrics and Paediatric Infectious Diseases
6 سالPaediatrics and Paediatric Intensive Care
5 سالPaediatrics and Paediatric Nephrology
6 سالPaediatrics and Paediatric Neurology
5 سالPaediatrics and Paediatric Pulmonology
5 سالPaediatrics and Paediatric Rheumathology
5 سالPaediatrics Surgery

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در لیتوانی

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در لیتوانی

طبق مقررات و قوانین مهاجرتی کشور لیتوانی، کلیه دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل برنامه های فول تایم (برنامه های آموزشی به مدت بیش از 90 روز) در این کشور هستند می بایست برای اخذ همزمان ویزای دانشجویی (Visa D) و مجوز اقامت موقت اقدام کنند. معمولا هزینه ویزای D لیتوانی در حدود €80 (یورو) و هزینه اخذ مجوز اقامتی لیتوانی نیز €28 (یورو) می باشد. به همین منوال نیز مدارک لازم برای اخذ این دو مجوز نیز به صورت زیر می باشد:

شرایط اخذ ویزای دانشجویی لیتوانی نوع Dشرایط مجوز اقامت لیتوانی
فرم تکمیل شده درخواست ویزای دانشجوئی لیتوانیویزای D
عکس پاسپورتی جدیدپاسپورت معتبر
پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماهفرم درخواست الکترونیکی تحویلی دریافتی از MIGRIS
نامه پذیرش از دانشگاه لیتوانییک قطعه عکس پاسپورتی
گواهی تمکن مالی حداقل €150 (یورو) در ماهمدرک تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در لیتوانی
گواهی اسکانگواهی عدم سوء پیشینه
بلیط رفت و برگشترسید پرداخت هزینه مربوطه
بیمه سلامتبیمه سلامت

شرایط کاری متخصصان اطفال در لیتوانی

مطابق مقررات کشور لیتوانی، متقاضیان کار پزشکی در این کشور اروپایی حتما بایستی مجوز کار حرفه ای اشان را از وزارت بهداشت این کشور دریافت کنند. شرایط اخذ این مجوز کاری در لیتوانی نیز به این صورت است که متقاضیان بایستی در بورد پزشکان لیتوانی ثبت نام کرده و پس از گذراندن آزمون بورد مجوز لازم را دریافت کنند. این متخصصان با توجه به مهارت های کاری خود در زمینه های زیر می توانند برای استخدام در مطب ها و بیمارستان های لیتوانی درخواست دهند:

  • تشخیص انواع بیماری ها و اختلالات کودکان و اطفال
  • درمان انواع بیماری ها و اختلالات کودکان و اطفال
  • پیشگیری از انواع بیماری ها و اختلالات کودکان و اطفال

از طرفی شانس استخدام آنها در بیمارستان های دولتی و خصوصی لیتوانی خیلی خیلی بالاست و از طرف دیگر وضعیت درآمدی این متخصصان در کشور لیتوانی نیز بسیار ایده آل می باشد. بطوریکه طبق آمار سال 2022، متوسط درآمد ماهیانه این متخصصان در کشور لیتوانی حدود LTL 7580 (لیتاس) معادل $2330 (دلار) می باشد. برای اطلاع از رنج درآمدی این متخصصان در کشور لیتوانی نیز می توان به نمودار زیر مراجعه کرد:

رنج درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در لیتوانی

لیتوانی یکی از کشورهای توسعه یافته با اقتصاد درآمد بالا در اروپاست که شرایط خوبی برای مهاجرت کاری و تحصیلی دارد. وکلا و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای ارائه اطلاعات به روز و نیز مشاوره های حرفه ای درباب شرایط مهاجرت ایرانیان به لیتوانی و اخذ اقامت اروپا از این طریق آمادگی کاملی دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *