ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین

رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین

از مهمترین دلایل اخذ پذیرش و تحصیل رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین می توان به کیفیت آموزشی برتر و آینده کاری ایده آل متخصصان اشاره کرد. اما برای شروع تحصیل این رشته در دانشگاه های لیختن اشتاین ابتداء شما بایستی برنامه مدیکال اسکول 6 ساله را تمام کرده و سپس با گذراندن آزمون پزشکی وارد دوره تخصص یا رزیدنسی 3 ساله در کشور لیختن اشتاین می شوید. ما در ادامه به بررسی بیشتر شرایط تحصیل و کار در این رشته تخصصی در لیختن اشتاین پرداخته و به تک تک سوالات زیر پاسخ می دهیم:

  • آیا لیختن اشتاین کشور خوبی برای تحصیل رشته های پزشکی محسوب می شود؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال (رزیدنسی) در لیختن اشتاین چیست؟
  • برنامه رزیدنسی اطفال در لیختن اشتاین چند سال طول می کشد؟
  • متخصصان اطفال چگونه و با چه مجوزی میتوانند در این کشور اروپایی کار بکنند؟
  • آیا این متخصصان اطفال در لیختن اشتاین از درآمدشان راضی هستند؟
  • شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لیختن اشتاین چیست؟

برای طرح سوالات و ابهامات خود درباره شرایط و هزینه تحصیل و زندگی در کشور لیختن اشتاین 2022 حتما با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین

همانند اکثر کشورهای اروپایی، دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته تخصص اطفال یا همان رزیدنسی (Residency) در لیختن اشتاین حتما بایستی دوره پزشکی عمومی را بگذرانند. برنامه مدیکال اسکول در دانشگاه های لیختن اشتاین یک برنامه 6 ساله بوده و مطابق اصول و توصیه های فرآیند بلونیا Bologna Procees پیش می رود. از این 6 سال حدود 3 سال آن معادل دوره لیسانس و 3 سال دیگر آن مربوط به دوره فوق لیسانس می باشد. در ضمن به فارغ التحصیلان این رشته نیز مدرک M.D. اعطاء می شود. پس از اخذ مدرک مذکور حالا آنها می توانند با خیال راحت به فکر پذیرش از دوره رزیدنسی اطفال در یکی از دانشگاه های پزشکی لیختن اشتاین باشند.

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین

شرایط تحصیل رشته های پزشکی در لیختن اشتاین خیلی شبیه تحصیل این رشته در کشور سوئیس می باشد. بیه همین خاطر نیز تحصیل یک برنامه تخصص در دانشگاه لیختن اشتاین مستلزم طی چند مرحله پیوسته است. همان طوری که در ابتدای بحث نیز گفته شد، برای ادامه تحصیل دوره های تخصص یا رزیدنسی در لیختن اشتاین، دانشجویان متقاضی ابتدا امر بایستی دوره پزشکی خود را در دانشگاه بیختن اشتاین سپری کنند و سپس بعد از گذراندن آزمون پایانی خودشان را برای دوره تخصص آماده کنند. و برای پذیرش در دوره پزشکی M.D. نیز آنها بایستی شرایط ذیل را تامین کنند:

شروطتوضیحات
1مدرک دیپلم متوسطه با نمرات خوب
2مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL
3نمره قبولی در آزمون پذیرش دانشگاه لوکزامبورگ

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در لیختن اشتاین

اگر مراحل پذیرش تحصیلی از دانشگاه های لیختن اشتاین را به صورت مرحله ای بیان کنیم باید بگوییم که مرحله اول این کار اخذ پذیرش یا Apply از دانشگاه مربوطه بوده ولی مرحله دوم آن دریافت ویزای تحصیلی لیختن اشتاین می باشد. ویزایی که مخصوص دانشجویان تمام وقت در لیختن اشتاین بوده و شرط درخواست آن هم ارائه گواهی ثبت نام در دانشگاه لیختن اشتاین و نیز دعوت نامه invitation letter می باشد. اما مدارک مورد نیاز جهت اخذ این ویزای لیختن اشتاین عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی لیختن اشتاین
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار کافی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های لیختن اشتاین برای یک برنامه فول تایم
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی
  • رسید پرداخت شهریه کامل تحصیلی
  • بیمه سلامت
  • بلیط رفت و برگشت رزرو شده
  • رسید واریز هزینه ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

شرایط کاری متخصصان اطفال در لیختن اشتاین

متخصص اطفال همانند اغلب رشته های پزشکی جزء لیست مشاغل مورد نیاز کشور لیختن اشتاین محسوب می شود. رشته ای که در آن متخصص اطفال با استفاده از مهارت های خود به امر تشخیص، معالجه و پیشگیری از انواع و اقسام بیماری ها و اختلالات کودکانه می پردازد. از همین رو نیز متخصصان این رشته میتوانند سریعا جذب مراکز درمانی مثل بیمارستان ها و کلینیک های موجود در کشور لیختن اشتاین شوند. با این حال، فارغ التحصیلان رشته تخصص اطفال از کشور لیختن اشتاین برای شروع کار در این کشور نیازمند اخذ مجوز کار حرفه ای می باشند. برای اخذ مجوز مذکور نیز ثبت نام در بورد پزشکان لیختن اشتاین و قبولی در آزمون ملی این کشور الزامی است.

اما سطح درآمدی متخصصان اطفال در لیختن اشتاین چگونه است؟ همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، میانگین درآمد متخصصان اطفال در کشور لیختن اشتاین ماهیانه در حدود CHF13400 (فرانک سوئیس) معادل $13882 (دلار) می باشد. در حالی که کمترین سطح درآمدی آنها حدود CHF6960 (فرانک) و بالاترین سطح درآمدی اشان هم حدودا CHF20500 (فرانک) می باشد:

رنج درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در لیختن اشتاین

ما اگر همین سطح درآمدی را با متوسط درآمد ماهیانه در دیگر کشورهای اروپایی مقایسه کنیم، متوجه این نکته می شویم که متخصصان اطفال در لیختن اشتاین نسبت به همکارانشان در اغلب کشورهای اروپایی درآمد بالاتری دریافت می کنند. به همین دلیل نیز به جرات می توان گفت که لیختن اشتاین بهشت متخصصان اطفال در اروپا محسوب می شود:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در کشورهای اروپایی

برای طرح سوالاتتان درباره مهاجرت به لیختن اشتاین و اخذ اقامت اروپا 2022 توصیه می شود با مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *