ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در مالزی

رشته تخصص اطفال در مالزی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط و الزامات تحصیل رشته تخصص اطفال در مالزی 2022 آشنا کنیم و به صورت کاملی نیز به سوالات زیر پاسخ دهیم. در ابتداء شما با شرایط کلی و نیز ساختار برنامه تخصص (رزیدنسی) اطفال در مالزی که شامل دوره MBBS+ دوره انترنی+ دوره تخصص است آشنا شده و سپس با نحوه پذیرش این رشته تخصصی و بهترین دانشگاه پزشکی مالزی برای تحصیل آن آشنا می شوید. و در ادامه نیز کارشناسان مجری موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را با شرایط کاری و سطح درآمدی متخصصان اطفال آشنا می کنند.

  • آیا مالزی کشور خوبی برای تحصیل رشته های پزشکی محسوب می شود؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال (رزیدنسی) در مالزی چیست؟
  • برنامه رزیدنسی اطفال در مالزی چند سال طول می کشد؟
  • متخصصان اطفال چگونه و با چه مجوزی میتوانند در این کشور آسیایی کار بکنند؟
  • آیا این متخصصان اطفال در مالزی از درآمدشان راضی هستند؟
  • شرایط لازم برای اخذ ویزای دانشجویی مالزی چیست؟

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در مالزی

دانشجویانی که قصد تحصیل رشته تخصص اطفال در مالزی و دانشگاه های این کشور را دارند بایستی به این نکته مهم واقف باشند که دوره مذکور در مالزی کمی طولانی تر از بقیه کشورهاست. ابتداء امر دانشجویان بایستی پذیرش لیسانس پزشگی خود را از یی از دانشگاه های پزشکی مالزی دریافت کنند. مدت تحصیل این دوره در دانشگاه های مالزی حدود 5 سال بوده و نهایتا یه اخذ مدرک MBBS منجر می گردد. پس از آن دانشجویان وارد یک دوره انترنی اجباری 2 ساله می شوند. و بعد از اتمام این دوره است که آنها می توانند وارد دوره تخصص (رزیدنسی) در مالزی شوند که معمولا در دانشگاه های علوم پزشکی مالزی 4 سال طول می کشد و نهایتا منجر به اخذ مدرک MMED می گردد. پس ساختار کلی تحصیل رشته تخصص اطفال در مالزی بدین صورت است:

ساختار کلی تحصیل رشته تخصص اطفال در مالزی

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در مالزی

بنابراین مشخص شد که دوره MMED در واقع همان دوره رزیدنسی یا مستر رشته اطفال در کشور مالزی می باشد که طول این دوره حدود 4 سال بوده و شامل:

  • مرحله اول (سال اول): شامل آموزش پزشکی اطفال کلینیکی، علوم پایه و پزشکی اطفال فوری
  • مرحله دوم (سال 2 و 3): شامل کارآموزی سازماندهی شده در رشته های مختلف برای توسعه دانش در پزشکی اطفال و سلامت کودک. در این مرحله دانشجویان بایستی به نگارش یک پروژه تحقیقاتی بپردازند.
  • مرحله سوم (سال 4): شامل آموزش پیشرفته در رشته پزشکی اطفال شامل زیرتخصص های انتخابی. دانشجویان پس از این مرحله و اتمام دوره اشان مجازند تا در زیر رشته مورد علاقه اشان در مطب ها یا بیمارستان های دیگر مشغول به کار شوند.

بنابراین شرط فارغ التحصیلی از رشته تخصص اطفال در مالزی این است که دانشجو پروژه تحقیقاتی خود را نیز به اساتید راهنما ارائه کند. فلذا برای اخذ پذیرش از این رشته تخصصی در مالزی نیز متقاضیان ضمن ارائه مدرک MBBS خود همچنین بایستی گواهی اتمام دوره انترنی و نمره قبولی در آزمون اشان را هم ارائه دهند. اما لیست دانشگاه های برتر مالزی برای تحصیل رشته تخصص اطفال در سال 2022 از این قرار است:

دانشگاهرشته/ گرایش تخصصی
موسسه مطالعات تحصیلات تکمیلی دانشگاه مالزیارشد پزشکی اطفال (MPaeds)
دانشگاه کابانگسان مالزی (UKM)دکتر کلینیکی دندانپزشکی اطفال
دانشگاه یونیورسیتی ساینس مالزی6 برنامه تحصیلی در رشته اطفال

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در مالزی

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در مالزی

ویزایی که دولت مالزی برای ورود دانشجویان خارجی به این کشور صادر می کند، پاس دانشجویی یا همان ویزای تحصیلی مالزی است. این ویزا از نوع ویزاهای بلند مدت مالزی است که امکان تحصیل و زندگی دانشجویان بین المللی در مالزی را میسر می کند. ویزایی که دانشجویان پذیرش شده از دانشگاه های مالزی آن را پس از اخذ نامه پذیرش و بایستی از طریق سفارت مالزی دریافت کنند. برای این منظور نیز ارائه مدارک زیر به سفارت مالزی امری ضروری است:

  • یک قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • کپی پاسپورت ملی
  • آفر لتر یا همان دعوت نامه پذیرش
  • گواهی سلامت پزشکی
  • مدارک آکادمیک و ریزنمرات مربوطه
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب
  • گواهی عدم سوء پیشینه NOC
  • نامه صلاحیت LOE
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی

شرایط کار متخصصان اطفال در مالزی

مالزی از آندسته کشورهای شرق آسیاست که دارای نرخ پایین بیکاری و سطح درآمدی خوب می باشد. از طرف دیگر بازار کاری این کشور آسیایی به شدت نیازمند متخصصان و نیروهای کاری تحصیلکرده می باشد. و اصلا به همین دلیل نیز شانس استخدام متخصصان اطفال در این کشور بالاست. اما باید دید که سطح درآمدی این متخصصان در مالزی به چه صورتی است. در شرایط کنونی متوسط درآمد متخصصان اطفال در مالزی ماهیانه حدود MYR16300 (رینگیت) یعنی معادل $3738 (دلار) می باشد. با اینکه این رقم در قیاس یا سطح درآمدی متخصصان اطفال در کشورهای اروپایی خیلی پایین است اما در قیاس با درآمد ملی همین کشور نسبتا بالاست:

مقایسه سطح درآمد ماهیانه متخصصان اطفال با کارگران در مالزی

مشاوران و کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده اند تا مشاوره های تخصصی درباره شرایط و نحوه مهاجرت ایرانیان در سال 2022 از جمله مهاجرت به مالزی ارائه نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *