ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در مکزیک

رشته تخصص اطفال در مکزیک

در مقاله حاضر ما قصد داریم تا شما را با شرایط و جزئیات تحصیل رشته تخصص اطفال در مکزیک در سال 2022 آشنا کنیم. اما شاید بپرسید چرا مکزیک؟ مکزیک از آن جهت به عنوان مقصد تحصیلی برای متقاضیان تحصیل این رشته تخصصی محسوب می شود که اولا کیفیت تحصیلی در دانشگاه های مکزیک دست کمی از دانشگاه های تراز اول اروپا و آمریکا ندارد. دوما هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان خارجی در کشوری مثل مکزیک به مراتب پایین تر است. و سوما مدرک اعطایی دانشگاه های علوم پزشکی مکزیک تقریبا در سراسر جهان معتبر است. با این توضیحات اکنون تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • آیا مکزیک برای تحصیل رشته های تخصص پزشکی کشور خوبی است؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور مکزیک چیست؟
  • هزینه تحصیل این رشته تخصصی در دانشگاه های مکزیک چقدر است؟
  • آیا تحصیل این رشته در مکزیک نیازمند شرکت در آزمون خاصی است؟
  • آیا تحصیل در مکزیک به زبان انگلیسی امکانپذیر است؟
  • آیا اصلا دانشگاه های پزشکی مکزیک مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند؟
  • شرایط کاری و درآمد متخصصان اطفال در مکزیک به چه صورتی است؟

شرایط رشته تخصص اطفال در مکزیک

خیلی از دانشجویان بین المللی برای تحصیل رشته های تخصصی از جمله رشته تخصص اطفال کشور مکزیک را انتخاب می کنند. از مهمترین دلایل آنها برای این انتخابشان می توان به کیفیت آموزشی خوب، شرایط اکسپت آسان، امکان تحصیل همین رشته به زبان انگلیسی و از همه مهمتر هزینه تحصیل و زندگی پایین تر در مکزیک اشاره کرد. به هر دلیل، دانشجویان بین المللی می توانند در این رشته تخصصی از دانشگاه های مکزیک پذیرش خود را گرفته و حدود 5 سالی در کلینیک ها و بیمارستان های این کشور به عنوان کارآموز مشغول کار شده و در موضوعات زیر تخصص یابند:

شرایط رشته تخصص اطفال در مکزیک

اما پیش از اقدامی برای تحصیل این رشته تخصصی در مکزیک باید دید که آیا دانشگاه ها و موسسات آموزشی مکزیک جزء دانشگاه های معتبری محسوب می شوند یا خیر. طبق اعلام وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران در سال 2022، لیست دانشگاه های برتر (گروه الف) کشور مکزیک از این قرار است:

  • موسسه فناوری های برتر مونتری (ITESM)
  • دانشگاه ملی آتونومای مکزیک (UNAM)

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در مکزیک

قبل از پرداختن به بحث شرایط و الزامات پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در مکزیک، بد نیست ابتداء با ساختار تحصیل رشته مذکور آشنا شویم. همانند سیستم آموزشی کشور آمریکا، تحصیل تخصص یا رزیدنسی اطفال نیز به این صورت است که ابتداء دانشجو یا متقاضی تحصیل در این کشور بایستی دوره مدیکال اسکول 4 تا 5 ساله خود را با موفقیت به پایان برساند. سپس وارد دوره انترنی حدود 2 سال شود و در ادامه خود را برای اکسپت از دانشگاه های معتبر مکزیک و تحصیل رشته تخصص اطفال در مکزیک آماده کند. اما برای این منظور آنها نیازمند تامین و تهیه شرایط ذیل هستند:

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در مکزیک

ویزا بمنظور رشته تخصص اطفال در مکزیک

پروسه اخذ ویزای تحصیلی یا همان ویزای دانشجوئی مکزیک یک پروسه نسبتا ساده ای است. اواین مرحله از همین پروسه نیز دریافت پذیرش یا اکسپت از یکی از دانشگاه های پزشکی کشور مکزیک می باشد. در مرحله دوم است که دانشجویان بین المللی خود را مهیای اخذ ویزای تحصیلی مکزیک 2022 می کنند. ویزای مذکور در کشور مکزیک تحت عنوان ویزاهای دانشجویی اقامت موقت یا Temporary Resident Student Visas شناخته می شود و برای مدت حدود 6 ماه اعتبار دارد. پس این ویزای مکزیک هم ویزای ورود و هم مجوز اقامت می باشد ولی دانشجویان در طی این بازه زمانی فرصت خواهند داشت تا با مراجعه به اداره مهاجرت ملی (INM) نسبت به اخذ مجوز اقامتشان اقدام کنند. مدارک لازم برای ارائه به سفارت مکزیک جهت درخواست این ویزا نیز عبارت است از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیل در مکزیک
  • پاسپورت به همراه چند کپی از صفحه مشخصاتش
  • عکس پاسپورتی جدید
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • نامه پذیرش ماخوذه از دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
  • صورتحساب بانکی با درآمد ثابت ماهیانه حداقل $400 (دلار) برای اثبات تمکن مالی
  • رضایت نامه والدین برای دانشجویان زیر 18 سال
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی مکزیک

ویزا بمنظور رشته تخصص اطفال در مکزیک

شرایط کاری متخصصان اطفال در مکزیک

واقعیت این است که بازار کاری مکزیک با نرخ بیکاری حدود 3% نسبت به بازار کار خیلی از کشورهای جهان در شرایط خوبی قرار دارد. از سوی دیگر رشته های پزشکی از جمله تخصص اطفال در زمره لیست مشاغل مورد نیاز این کشور اسپانیایی زبان به حساب می آید. بنابراین دانشجویان فارغ التحصیل از رشته تخصص اطفال در مکزیک شانس خوبی برای استخدام شدن در خود کشور مکزیک دارند.

آمارها نیز گویای این واقعیت مهم است که میانگین درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در کشور مکزیک در حدود MXN80200 (پزو مکزیک) معادل $3931 (دلار) می باشد. در حالی که پایین ترین درآمد این متخصصان در مکزیک حدود MXN40100 (پزو) و بالاترین آن نیز در حدود MXN124000 (پزو) می باشد. با اینکه این متوسط درآمدی در خود مکزیک رقم خوبی است ولی همچنان که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود در مقایسه با سطح درآمد همین متخصصان در دو کشور آمریکا و کانادا عدد قابل توجهی نیست:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در آمریکای شمالی

بنابراین متخصصان این رشته برای اقامت و کار در مکزیک بایستی عمیقا فکر کنند و بعد بهترین مقصد کاریشان را انتخاب بکنند. شما عزیزان به منظور کسب به روزترین آمار و اطلاعات مهاجرتی روز دنیا می توانید با گروه کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *