ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در نروژ

رشته تخصص اطفال در نروژ

رشته تخصص اطفال در نروژ پر متقاضی بوده و متقاضیان می توانند آن را در برترین موسسات و دانشگاه ها از جمله دانشگاه اوسلو و برگن ادامه دهند. اما ساختار تحصیل این رشته در دانشگاه های معتبر نروژی به این صورت است که ابتداء شما بایستی دوره مدیکال (پزشکی) 6 ساله خودرا به اتمام برسانید. سپس باید که یک دوره انترنی 18 ماهه را در نروژ بگذرانید. و بالاخره می توانید وارد دوره تخصص (رزیدنسی) در نروژ شوید که مدت زمان آن هم حدود 5 سال طول می کشد.

  • آیا نروژ برای تحصیل رشته های تخصص پزشکی کشور خوبی است؟
  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور نروژ چگونه است؟
  • آیا در نروژ می توان این رشته تخصصی را به صورت رایگان تحصیل کرد؟
  • آیا تحصیل این رشته در نروژ نیازمند شرکت در آزمون خاصی است؟
  • شرایط کار متخصصان اطفال در نروژ به چه صورتی است؟
  • درآمد این متخصصان در کشور نروژ چقدر است؟

شما عزیزان در صورت داشتن هر گونه سوالی درباره کشور نروژ و شرایط تحصیل در این کشور اروپایی می توانید با مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در نروژ

رشته تخصص اطفال در زمره رشته های تخصصی علوم پزشکی است که دانشجویان بین المللی می توانند در این رشته از دانشگاه های نروژی پذیرش بگیرند. این دوره آموزشی در کشور نروژ یک دوره 5 ساله بوده و معمولا دپارتمان های بیمارستانی نروژ هستند که به ارزیابی صلاحیت و نیز پذیرش نهایی متقاضیان می پردازند. اما برای تحصیل این رشته آموزشی، متقاضیان بایستی از چند فیلتر عبور کنند. ابتداء اتمام دوره پزشکی عمومی و اخذ مدرک M.D. از دانشگاه های نروژ شرط لازم می باشد. سپس شرکت در دوره انترنی 18 ماهه و اتمام آن شرط دوم این کار محسوب می شود و نهایتا قبولی در آزمون پایان دوره شرط سوم ورود به دوره تخصص پزشکی در نروژ قلمداد می شود:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در نروژ

معمولا متوسط هزینه دانشجویی در نروژ سالیانه حدود €20350 (یورو) می باشد ولی متوسط هزینه تحصیل و زندگی یک دانشجوی پزشکی در این کشور سالیانه به حدود €82000 (یورو) می باشد. نکته آخر هم اینکه بهترین و معتبرترین دانشگاه های نروژی برای تحصیل رشته تخصص اطفال در سال 2022 از این قرار است:

دانشگاهرتبه ملیرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه اوسلو نروژ13198
دانشگاه برگن233104
دانشگاه علوم و فناوری نروژ360185

شرایط ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در نروژ

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در نروژ

در نروژ در حدود 44 رشته تخصص پزشکی برای تحصیل دانشجویان بین المللی وجود دارد که یکی از آنها تخصص اطفال یا Pediatrics می باشد. رشته ای کاملا تخصصی که در کشور نروژ که حدودا 5 سالی طول می کشد و در طی این مدت نیز دانشجویان به صورت عملی و در بیمارستان های سطح نروژ به مهارت آموزی می پردازند. اما برای اخذ پذیرش از موسسات و دانشگاه های ارائه دهنده این کورس آموزشی در نروژ، متقاضیان بایستی حائز شرایط زیر نیز باشند:

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در نروژ

شرایط ویزا برای تحصیل رشته تخصص اطفال در نروژ

همانند اغلب کشورهای جهان، فرآیند پذیرش دانشجو از دانشگاه های نروژ نیز یک فرآیند دو مرحله ای است. این بدان معناست که دانشجویان بین المللی ابتداء بایستی برای دریافت نامه پذیرش خود از یکی از دانشگاه های نروژی اقدام نمایند. و در صورت گرفتن جواب اوکی می توانند برای درخواست ویزای تحصیلی نروژ 2022 اقدام نمایند. در حقیقت دانشجویانی صلاحیت اخذ ویزای تحصیلی نروژ را دارند که بخواهند در این کشور یک دوره فول تایم را ادامه تحصیل دهند. برای درخواست ویزای مذکور از سفارت نروژ، دانشجویان رشته تخصص اطفال نیازمند ارائه مدارک زیر می باشند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی نروژ
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های نروژی
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • گواهی اثبات تمکن مالی حداقل NOK126357 (کرون) در سال
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
  • بلیط پرواز رزرو شده
  • مدرک اسکان در نروژ
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • رسید واریز هزینه درخواست ویزای دانشجوئی نروژ

شرایط کاری و درآمد متخصصان اطفال در نروژ

نروژ کشوری پیشرفته و مدرن در شمال قاره اروپاست که مردمان آن جزء پردرآمدترین و مرفه ترین مردمان جهان به شمار می روند. چرا که شاخص کیفیت زندگی در نروژ خیلی خیلی بالاست. در حال حاضر، متوسط نرخ بیکاری نروژ در حدود 3.3% بوده و متوسط درآمد ملی در این کشور حدود NOK51000 (کرون نروژ) در ماه یعنی معادل $5529 (دلار) می باشد. این درحالی است که متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در این کشور حدود NOK119166 (کرون) معادل $12919 (دلار) می باشد. واقعیت این امر را می توان در قالب نمودار تحلیلی زیر مشاهده کرد:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در نروژ

اگر بخواهیم سطح درآمدی این متخصصان در کل قاره اروپا را هم مقایسه کنیم، متوجه این نکته مهم می شویم که متوسط درآمد ماهیانه این متخصصان در نروژ خیلی بالاتر است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه متخصصان اطفال در سه کشور اروپایی نروژ، فرانسه، آلمان

باید اذعان کنیم که نروژ بهترین کشور اروپایی هم برای تحصیل تخصص و هم برای کار به عنوان یک متخصص می باشد. اما قبل از هر اقدامی جهت مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی در نروژ بهتر است از راهنمائی های کامل و همه جانبه مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *