ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در کانادا

رشته تخصص اطفال در کانادا

برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کانادا میتوان از معتبرترین دانشگاه های این کشور مثل دانشگاه تورنتو، مک گیل و یا بریتیش کلمبیا اقدام کرد. طبق قوانین آموزشی کشور کانادا دوره تحصیلی این رشته حدود 5 سال طول می کشد و لازمه آن این است که شما دوره مدیکال یا پزشکی را که در اکثر دانشگاه های کانادا حدود 4 سال طول می کشد، به اتمام برسانید. پس از انمام دوره مذکور است که دانشجویان از طریق سرویس انطباق رزیدنت کانادا (CRMS) لیست اولویت بیمارستان ها و متخصصان مورد علاقه اش برای ورود به دوره تخصص یا رزیدنسی را تحویل می دهد.

  • شرایط لازم برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کشور کانادا چیست؟
  • تحصیل این رشته تخصصی در کانادا چقدر زمان می برد؟
  • هزینه تحصیل این رشته در کشور کانادا چقدر است؟
  • چگونه می توان در کانادا به عنوان یک متخصص اطفال کار کرد؟
  • متوسط درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در کانادا چقدر است؟

پس برای پاسخگوئی به همه این سوالات و نیز آشنایی کامل با شرایط تحصیل دوره تخصص اطفال در بهترین دانشگاه های کانادا با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کانادا

همانند هر کشور دیگری، تحصیل تخصص در کانادا نیز سازو کار خاص خود را دارد و متقاضیان قبل از شروع آن بایستی با مراحل این کار آشنا باشند. مرحله اول برای استارت تحصیل در رشته تخصص اطفال در کانادا این است که متقاضی پذیرش دوره مدیکال خودش را از یکی از دانشگاه های معتبر کانادایی بگیرد. مدت زمان این دوره در کانادا حدود 4 سال است. سه سال اول این دوره معمولا مربوط به آموزش علوم پایه پزشکی و دو سال آخرش مربوط به انترنی و گذراندن دروس عملی در کلینیک می باشد. پس از اتمام این دوره است که متقاضی از طریق سرویس انطباق رزیدنت کانادا (CRMS) درخواست خودش برای تحصیل رشته تخصص اطفال (رزیدنسی اطفال) را ارائه می دهد.

برنامه رزیدنسی اطفال در کانادا هم معمولا 5 سال طول می کشد و آموزش ها متمرکز بر دروس اصلی یا تخصصی پزشکی اطفال به صورت زیر می باشد:

برنامه رزیدنسی اطفال در کانادا

پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کانادا

معمولا اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی کانادا به صورت آنلاین صورت می گیرد و در این مرحله فقط لازم است متقاضیان در اثبات صلاحیت خود باشند. اما چگونه؟ در حقیقت، شرط اصلی و مهم برای ورود به دوره تخصص اطفال در کانادا این است که ابتداء متقاضیان دوره 4 تا 5 ساله تحصیل پزشکی یا مدیکال را گذرانده و مدرک MBBS خود را دریافت کنند. لذا برای ورود به دانشگاه های علوم پزشکی کانادا نیز دانشجویان بین المللی نیازمند اخذ پذیرش از این دانشگاه ها با شرایط زیر هستند:

شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کانادا

پس از اتمام دوره مدیکال 4 تا 5 ساله از دانشگاه علوم پزشکی معتبر در کانادا یا خارج از کانادا، اکنون دانشجویان متقاضی می توانند برای درخواست از طریق سرویس معادلسازی رزیدنت کانادا (CRMS)اقدام بکنند. برای همین منظور نیز آنها بایستی از طریق شرکت در آزمون های 3 گانه نسبت به معادلسازی مدرک و نیز اثبات مهارتهای کلینیکی خودشان اقدام بکنند.

اینها شامل آزمون های زیر است:

آزمون های دوره تخصص در کانادا

شهریه رشته تخصص اطفال در کانادا

بر طبق آمارها متوسط شهریه سالانه دانشجویان پزشکی کانادا در حدود23090$ (دلار کانادا) اما دانشجویان پزشکی بین المللی در حدود 91760$ (دلار کانادا) می باشد. برای مثال شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی در 2 تا از بهترین دانشگاه های کانادا از این قرار می باشد:

  • دانشگاه تورنتو: 91760 $ (دلار کانادا)
  • دانشگاه مک گیل: 40414 $ (دلار کانادا)

اما تحصیل در رشته تخصص اطفال در کانادا به صورت فول- فاند میباشد. این بدان معناست که دانشجویان در این دوره هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند و فقط هزینه زندگی در کانادا بر عهده آنهاست. در ضمن برای تحصیل رشته تخصص اطفال در کانادا دانشگاه های معتبر زیادی در این کشور وجود دارد که جزء بهترین های جهان نیز هستند.

طبق رنکینگ دانشگاه های جهان در سال 2024 میلادی (QS) این دانشگاه ها در کانادا عبارتند از:

دانشگاهرتبه ملیرتبه جهانی
دانشگاه تورنتو121
دانشگاه مک گیل230
دانشگاه بریتیش کلمبیا334
دانشگاه مونترال7141
دانشگاه آلبرتا4111
دانشگاه مک مستر6140

ویزا جهت تحصیل رشته تخصص اطفال در کانادا

اخذ ویزا برای رشته تخصص اطفال در کانادا

پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های پزشکی کانادا حالا نوبت به درخواست ویزای تحصیلی کانادا می رسد که در کشور کانادا به آن Study Permit هم می گویند. این ویزا از نوع ویزاهای بلند مدت کشور کاناداست و غالبا نیز تا پایان دوره تحصیلی دانشجو معتبر است. این ویزای کانادا علاوه بر فراهم کردن ادامه تحصیل همچنین امکان کار ضمن تحصیل را نیز برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

برای درخواست ویزای مذکور نیز دانشجویان بین المللی بایستی ریز مدارک زیر را تهیه و به سفارت کانادا تحویل دهند:

  • فرم تکمیلی درخواست ویزای تحصیلی کانادا
  • پاسپورت معتبر بین المللی
  • کپی برابر اصل مدارک تحصیلی
  • عکس های پاسپورتی جدید
  • انگیزه نامه یا SOP
  • رزومه یا CV
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر کانادایی
  • گواهی اثبات تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در کانادا
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک زبان انگلیسی IELTS و یا TOEFL و یا مدرک زبان فرانسه DELF و یا DALF
  • رسید پرداخت هزینه ویزای دانشجویی کانادا

شرایط کاری متخصصان اطفال در کانادا

کلا کانادا و بازار کاری این کشور از شرایط بسیار خوبی مخصوصا در جذب نیروهای متخصص برخوردار است. به طوری که درصد استخدام و به کار گیری نیروهای متخصص در این کشور به مراتب بیشتر از شاغلین رشته های دیگر می باشد. در این میان درصد اشتغال پزشکان اطفال و متخصصان اطفال در کشور کانادا بسیار بالاست و این متخصصان با توجه به تخصص کاری می توانند در کلینیک ها و مطب های مختلف در کشور کانادا مشغول به کار شوند.

اما برای پزشک شدن در کانادا افراد بایستی مراحل زیر را طی کنند:

مراحل پزشکی در کانادا

همان طوری که می دانید کانادا جزء کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیاست که از زیرساخت های بهداشتی و نظام سلامت کاملا مدرنی برخوردار است. در این نظام سلامت تکوین یافته نیز بیمارستان ها و کلینیک های مختلفی در سراسر این کشور وجود دارد که متخصصان پزشکی می توانند در این مراکز استخدام شوند. از طرف دیگر درآمد این متخصصان در کشور کانادا نیز خیلی بالاتر از متوسط جهانی است. در شرایط فعلی متوسط درآمد سالیانه یک متخصص اطفال در کانادا حدود CA$ 284000 (دلار کانادا) معادل $ 210752 (دلار آمریکا) می باشد.

در حالی که متوسط درآمد این متخصصان در کشورهای اروپایی مثل آلمان و فرانسه عدد پایین تری را نشان می دهد:

مقایسه متوسط درآمد سالانه متخصصان اطفال

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط مهاجرت به کانادا توصیه می شود حتما از راهنمائی ها و مشاوره های حرفه ای وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

سوالات پرتکرار درباب رشته تخصص اطفال در کانادا

در باب کسب اطلاعات بیشتر در بخش زیر مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کانادا چگونه است؟ همانند هر کشور دیگری، تحصیل تخصص در کانادا نیز سازو کار خاص خود را دارد و متقاضیان قبل از شروع آن بایستی با مراحل این کار آشنا باشند. مرحله اول برای استارت تحصیل در رشته تخصص اطفال در کانادا این است که متقاضی پذیرش دوره مدیکال خودش را از یکی از دانشگاه های معتبر کانادایی بگیرد. مدت زمان این دوره در کانادا حدود 4 سال است. سه سال اول این دوره معمولا مربوط به آموزش علوم پایه پزشکی و دو سال آخرش مربوط به انترنی و گذراندن دروس عملی در کلینیک می باشد. پس از اتمام این دوره است که متقاضی از طریق سرویس انطباق رزیدنت کانادا (CRMS) درخواست خودش برای تحصیل رشته تخصص اطفال (رزیدنسی اطفال) را ارائه می دهد.
  • شرایط کاری متخصصان اطفال در کانادا به چه صورت است؟ کلا کانادا و بازار کاری این کشور از شرایط بسیار خوبی مخصوصا در جذب نیروهای متخصص برخوردار است. به طوری که درصد استخدام و به کار گیری نیروهای متخصص در این کشور به مراتب بیشتر از شاغلین رشته های دیگر می باشد. در این میان درصد اشتغال پزشکان اطفال و متخصصان اطفال در کشور کانادا بسیار بالاست و این متخصصان با توجه به تخصص کاری می توانند در کلینیک ها و مطب های مختلف در کشور کانادا مشغول به کار شوند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *