ویزای تحصیلی

رشته تخصص اطفال در کره جنوبی

رشته تخصص اطفال در کره جنوبی

در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کره جنوبی آشنا کرده و بهترین دانشگاه های پزشکی این کشور را معرفی کنیم. برای تحصیل این رشته در کره جنوبی لازم است تا دانشجویان دوره پزشکی خود را در یکی از دانشگاه های کره جنوبی به اتمام رسانده باشند. این دوره در دانشگاه های کره جنوبی معمولا 6 سال طول می کشد. پس از اتمام دوره مذکور و گذراندن آزمون نهایی است که آنها وارد دوره انترنی یکساله شده و بالاخره حق تحصیل رشته تخصصی مورد علاقه خود را پیدا می کنند. غالبا نیز دوره تحصیل تخصص اطفال در دانشگاه های کره جنوبی حدود 4 سال طول می کشد.

  • آیا دانشگاه های پزشکی کره جنوبی از نظر وزارت بهداشت معتبرند؟
  • شهریه تحصیل رشته تخصص اطفال در کره جنوبی چقدر است؟
  • شرایط تحصیل رشته تخصص اطفال در کره جنوبی به چه صورتی است؟
  • آیا کره جنوبی کشور مناسبی برای کار متخصصان اطفال محسوب می شود؟
  • متوسط درآمد متخصصان اطفال در کره جنوبی چقدر است؟
  • آیا تحصیل رشته تخصص اطفال در کره به زبان کره ای است؟

هموطنان گرامی از طریق ارتباط با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در جریان مزایا و معایب تحصیل در کره جنوبی قرار گیرند.

شرایط تحصیل رشته اطفال در کره جنوبی

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، تحصیل دوره تخصص اطفال در کره جنوبی دوره ای است که مدت زمان اتمام آن در حدود 11 سال می باشد. از این مدت حدود 6 سال آن مربوط به دوره پزشکی است در دانشگاه های کره جنوبی است که نهایتا به اخذ مدرک M.D. از این دانشگاه ها ختم می شود. سپس متقاضیان با گذراندن آزمون پایان دوره وارد دوره انترنی شده و آموزش های کلینیکی در رشته پزشکی اطفال را می بینند. و بالاخره وارد دوره تخصص یا رزیدنسی شده و این دوره را نیز پس از مدت 4 سال به اتمام رسانده و مدرک تخصصی خود را در رشته پزشکی اطفال یا Pediatrician دریافت می کنند:

مراحل تحصیل رشته اطفال در کره جنوبی

اما این پایان ماجرا نیست و متخصصانی که به دنبال کار در کشور کره جنوبی هستند بایستی از پس آزمون اخذ مجوز پزشکی کره جنوبی موسوم به KMLE برآیند. هدف از برگزاری آزمون مذکور در کشور کره جنوبی نیز این است که سطح دانش و مهارت داوطلبان کار طبابت در این کشور تعیین شود. برای اطلاع از آزمون KMLE و شرایط آن به نمودار زیر مراجعه کنید:

آزمون اخذ مجوز پزشکی کره جنوبی

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کره جنوبی

دانشگاه های کره جنوبی برای تحصیل رشته های تخصصی از شرایط استانداردی برخوردارند. علاوه بر این آموزش پزشکی در کشور کره جنوبی کیفیت محور بوده و دانشجویان بین المللی می توانند رشته مورد علاقه خودشان را در این کشور تحت نظر بهترین اساتید و با مدرن ترین امکانات کلینیکی و آزمایشگاهی ادامه تحصیل دهند. در مجموع در کشور کره حدود 36 کالج وجود دارد که به دانشجویان دوره های پزشکی را ارائه می دهند. از جمله برترین دانشگاه های پزشکی کره جنوبی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیز می باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دانشگاهرتبه ملی
دانشگاه ملی سئول- دانشکده پزشکی1
دانشگاه سونگکیونکوان- دانشکده پزشکی2
دانشگاه یونسی- دپارتمان پزشکی3

پس دوره پزشکی در اغلب دانشگاه های کره حدود 6 سالی طول می کشد. 2 سال اول تحصیل پزشکی در کره جنوبی شامل آموزش لیسانس، 2 سال بعدی مربوط به علوم پزشکی پایه و 2 سال آخر نیز مربوط به آموزش کلینیکی/ عملی است. گذراندن این دوره به همراه یکسال دوره انترنی برای ورود به دوره تخصص اطفال در کره جنوبی امری ضروری است. اما برای پذیرش دوره پزشکی در کره جنوبی متقاضیان بایستی دارای شرایط زیر باشند:

  • شرط اول: داشتن مدرک مهارت زبان کره ای TOPK و یا مدرک زبان انگلیسی TOEFL
  • شرط دوم: ارائه مدرک دیپلم متوسطه با نمرات عالی در دروس شیمی، فیزیک، زیست شناسی و ریاضیات
  • شرط سوم: قبولی در آزمون CSAT که به صورت سالیانه و معمولا به زبان کره ای برگزار می شود

نحوه پذیرش دانشجوی رشته تخصص اطفال در کره جنوبی

ویزا جهت تحصیل رشته اطفال در کره جنوبی

پذیرش نهایی از دانشگاه های پزشکی کره جنوبی زمانی میسر می شود که دانشجویان بتوانند نامه پذیرش خود را دریافت کرده و برای اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی اقدام کنند. ویزای تحصیلی کره جنوبی رسما با عنوان D-Visa نیز شناخته می شود. این ویزا به دو صورت ویزای D1 برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت و ویزای D2 برای کورس های تحصیلی بلند مدت در کشور کره جنوبی صادر می شود. مدارک لازم برای اخذ ویزای D2 کره جنوبی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی D2
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های کره جنوبی
  • گواهی تمکن مالی جهت زندگی و تحصیل در کره جنوبی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • رزومه
  • رسید واریز هزینه ویزای دانشجوئی کره جنوبی

شرایط کاری متخصصان اطفال در کره جنوبی

کره جنوبی کشوری مدرن و صنعتی در شرق آسیاست و از بازار کاری نسبتا خوبی هم برخوردار است. چرا که اولا وضعیت اقتصاد این کشور در ثبات بالایی به سر می برد. ثانیا نرخ بیکاری این کشور نسبت به متوسط نرخ بیکاری کشورهای آسیایی بسیار پایین تر است. و ثالثا متوسط درآمد نیروهای متخصص در این کشور آسیایی خیلی مناسب است. بر طبق آمار سال 2022، میانگین درآمد ماهیانه یک متخصص اطفال در کشور کره جنوبی در حدود KRW9390000 (وون) معادل $7529 (دلار) می باشد. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، رنج درآمدی این متخصصان در کره جنوبی بیش از هر چیزی به سابقه کاری آنها بستگی دارد:

رنج درآمدی متخصصان اطفال در کره جنوبی

از مهمترین امتیازات کار در کره جنوبی می توان به سطح درآمدی بالا، ضریب امنیت شغلی بالا، بیمه تامین اجتماعی، هزینه های پایین و مقرون به صرفه زندگی و غیره اشاره نمود. اگر شما هم علاقه مند اطلاع از شرایط ویزای کارکره جنوبی هستید پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی با وکلا و مشاورین حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته تخصص اطفال در کره جنوبی

  1. سحر گفت:

    ببخشید
    میشه درمورد اینکه از رشته تجربی باید چ رشته دانشگاهی رو انتخاب کنیم؟
    لیست رشته هارو دارید؟ برای کارشناسی اقدام ب بورسیه کنیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از رشته های تجربی بیشتر برای پزشکی اقدام می کنند ولی در اکثر رشته ها می شه اقدام کرد.
      بورسیه در کره قطعی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *